Menü

Masszázsra indulsz? – így készülj rá

A masszázs egy testet és lelket melengető, pihentető vagy épp frissítő terápia, amire érdemes kicsit felkészültebben érkezni.

A masszázs egy olyan kezelés, melynek célja többrétű lehet. Kérhetünk pihentető jellegűt, amitől ellazulhatunk és relaxálhatunk, frissítőt, amitől magunkhoz térhetünk egy fárasztó héten, de lehet gyógymasszázs is, ami kimondottan a fájó porcikák kezelésére irányul, vagy akár reflexológiás is, ami pedig a reflexpontok ingerlésével segíti szervezetünket. Persze nem csak ennyi féle van, hanem rengeteg másik is, de egyben mind közös, ez pedig az, hogy mindegyik masszázsra célszerű ugyanúgy érkezni.

Egy masszázs alkalmával mindig, minden esetben fokozottabb lesz a keringés és vérkeringés. Ez azt jelenti, hogy a szervekre működésére is hatással lesz, például a bélrendszer is jobban fog működni. Éppen ezért azokon a napokon, amikor kedvenc masszőrünkhöz indulunk jobb, ha nem eszünk nehéz ételeket, hanem a könnyebben emészthető verziókat választjuk, így nem fog testünk a bevitt ételek lebontására koncentrálni. Fontos, hogy együnk előtte, mert éhgyomorral sem lesz kellemes.

Az időpontra való érkezés előtt lehetőség szerint zuhanyozzunk és mossuk le a sminket, ha arcunkat érintő kezelést választunk. Nem csak a higiénia miatt fontos ez, hanem mert ellazítja kicsit testünket és az sem elhanyagolható, hogy a masszázs során használt olajok, krémek is sokkal hatékonyabban tudnak felszívódni. Lényeges az öltözet is, keressünk a ruhatárban olyan darabokat, amik kényelmesek, nem szorítanak, adott esetben lejjebb, illetve feljebb húzhatóak, hogy könnyebben hozzá lehessen férni a kezelni kívánt testrészekhez. A telefonunkat mindig némítsuk le, ezzel nem csak a magunk nyugalmát biztosítjuk, hanem a masszőrt is megtiszteljük azzal, hogy nem zavarjuk munkája közben. Lázasan, műtét előtt, illuminált állapotban, kemoterápiás kezelés után, fertőző betegségek esetén nem szabad masszíroztatni.

A kezelés időtartama alatt kövessük a masszőr utasításait, próbáljunk ellazulni, ne féljünk szólni, ha nagyon fájdalmat okoz a nyomás és figyeljünk a légzésünkre is. Ne ziháljunk, hanem összpontosítsunk a kiegyensúlyozott levegővételre. Ne tartsunk attól, hogy a masszőr majd mit fog gondolni a testünkről, ő egyáltalán nem a kinézetünkkel fog foglalkozni.

A kezelés után hagyjunk időt arra, hogy kényelmesen, lassan keljünk fel, először csak üljünk egy kicsit, ne pattanjunk talpra, mert könnyen elszédülhetünk. Ne rémüljünk meg, ha valami fáj, valószínűleg annak oka van, el fog tartani egy kis ideig, amíg az izmok magukhoz térnek és visszaállnak a helyükre. Az eljárás után fogyasszunk minél több vizet, hogy segítsen kimosni a szervezetből a káros anyagokat és segítse a vérkeringést.

A masszázs remek módja a pihenésnek, felfrissülésnek, a beteg testrészek kezelésének. Mindig figyeljünk a személyes higiénénkre, betegségeinkre, és arra, hogy kövessük masszőrünk utasításait, így mindig megkaphatja fáradt testünk a megfelelő kezelést.

Nyári fitnesz tippek

Nyáron sem késő belekezdeni valamilyen testmozgásba. Néhány egyszerűbb ötletet és tippet szeretnék bemutatni a nyári sportolással kapcsolatban. Mire érdemes odafigyelni, és hogyan tudjuk motiválni magunkat arra, hogy még egy meleg napon is kimozduljunk valahová.

Iskolai bullying – milyen jelek utalnak rá?

Mit jelent a bullying kifejezés? A megfélemlítés (angol szóval bullying) többek között terrorizálást, zsarnokoskodást, erőszakoskodást, kegyetlenkedést, megalázást, kiközösítést és zaklatást jelent. Olyan ismétlődő viselkedés, amellyel egy csoport vagy egy személy egy másik csoport vagy személy feletti hatalmát igyekszik kialakítani – írja a wikipedia.

Hogyan küzdjük le a vizsgadrukkot?

Mindenki átélte már, senkinek sem ismeretlen a vizsgadrukk érzése: az izgalom, a gombóc a torokban, a gyomorpanasz, az izzadó tenyér, a remegés, az izgulás. Ezzel az állapottal előbb-utóbb mindenki találkozik az élete során, a vizsgadrukk azonban leküzdhető.

Hogyan győzhető le a vizsgadrukk?

Nemrég volt az érettségi, most következik az egyetemi vizsgaidőszak: kemény időszak a diákoknak, bármivel is küzdjenek jelenleg. Adódik a kérdés, hogy milyen tüneteket okozhat a szorongás, az izgalom, és mit tehetünk ellene? A vizsgadrukk voltaképpen nem más, mint szervezetünk stresszreakciója, amely azonban leküzdhető. Megszüntetni nem lehet, de csökkenteni igen.

A soványság internetes kultusza

Az utóbbi időben szerintem mindenki megfigyelte, hogy tombol a diétaláz a különböző közösségi média platformokon, és nem is csak a hírességek miatt. Ki ne ismerné a folyamatos “előtte-utána” fotókat, vagy a “transformation” videókat. Az úgynevezett body positivity kampány a mai közösségi médiában átcsap egy folyamatos fogyás kampányba, és a soványság kultusza alakul ki az emberek körében.