Menü

„Ezt próbáld ki!”- Heti sportajánlatunk: a squash

  • Dátum: 2013.02.19., 12:14

Most induló rovatunkban újabb és régebbi mozgásformákat ajánlunk majd hétről hétre olvasóinknak. Az „Ezt próbál ki” című sorozatunkban igyekszünk minél több mozgásformát bemutatni.

Különböző okokból és céllal kezdünk el sportolni, valaki elköteleződik, valakit a változatosság motivál, a lényeg, hogy a mozgás is életünk része legyen.

Fénykorát éli a fitnesz, életmód tanácsok átvették a médiában is az uralmát, félévente divatot teremtenek az újabb és újabb speciális mozgásformák, amelyek villám gyorsan elterjednek, majd helyükbe lép a következő trendi sportág. Van, aki megtalálja a neki megfelelő mozgásformát, elköteleződik iránta és évekig kitartóan űzi. De vannak olyanok is szép számmal, akik számára a sport fontos, de folyamatosan váltogatják a különböző mozgásformákat. Hobbistáknak is szokták nevezni azokat, akik egy időre fellángolnak egy adott sport iránt, de azt nem szabad elfelejteni, hogy ha valaki rendszeresen sportol az már önmagában pozitívum.

Ezen a héten egy viszonylag régebben divatot teremtő sportot elevenítünk fel újra, ez nem más, mint a squash, amit itthon fallabdának is neveznek. A squash egy tipikus benti sport, ami téli időszakban főleg aktuális lehet. Könnyedén elsajátítható, nem kell hónapokig gyakorolni ahhoz, hogy élvezhető játék élményt adjon.

Érdekesség, hogy a híres amerikai magazin, a Forbes összeállított egy 10 tételes listát fitnesz szakértők és edzők segítségével a legegészségesebb mozgásformákról. Az alábbi szempontok szerint pontozták a sportokat: erősítés, állóképesség, szív-, és légző rendszer működése, kalóriaégetés, sérülés kockázata. Ezek alapján a legmagasabb pontszámot a squash érte el, ami intenzív kardió edzést tesz lehetővé, fejleszti az állóképességet és hajlékonyabbá tesz. Ezen kívül kiszámolták, hogy 1 óra squash során átlagosan 800 kalóriát égethetünk el, vagyis fogyasztó hatása sem elhanyagolható.

A hosszantartó labdamenetek, a folyamatos futás, a hirtelen kitörések és irányváltoztatások hatékonyan megdolgoztatják hát és hasizmainkat, az izomláz garantált másnapra. Azok számára is megfelelő lehet, akik kevésbé tudnak kitartóak lenni egy kemény edzés során, mivel squash közben a labdára koncentrálunk, a játék annyira eltereli figyelmünket, hogy észre sem vesszük milyen intenzív megdolgoztattuk izmainkat.

Azok, akik hosszútávon szeretnék űzni ezt a sportot, és fejlődni akarnak a játékban érdemes mellette futni (váltogatva a sprintet és a hosszútávfutást), valamint a jóga is segíthet a felkészülésben, ha komolyabban szeretnénk, akár versenyszerűen fallabdázni.
Az sem elhanyagolható szempont, hogy a squash nem igényel komolyabb felszerelést, a legtöbb fitneszteremben található squash pálya, valamint bérelhető ütő és labda is. Ezeken kívül már csak egy kis játékkedvre és egy partnerre van szükségünk.

Fotó: sxc.hu

Magyarország-szerte terjed a chi futás

Rohanó világunkban újabb és újabb edzésformákkal találkozhatunk, miközben mi csak sietünk tovább a mindennapokban, és talán ha olvasunk is az opciókról, nem szorítunk időt arra, hogy kipróbáljuk őket. Álljunk meg most egy percre, és vessünk egy pillantást a chi futásra!

Hard Dog Race: ez a futás nem csak kutyagolás volt

Szombaton rendezték meg újra a nemzetközi viszonylatban is egyedülálló kutyás akadályfutást, ahol a nyári forróságban kutyák és gazdik 6 kilométer hosszú, 16 nem is akármilyen akadályból álló pályát teljesítettek. Volt itt sárban úszás és cipekedés, hegymenet és lejtő... na meg feledhetetlen élmények, érmek és öröm a célban.

Ezt próbáld ki! - Sportágválasztó

Mai ajánlónk rendhagyó módon nem egy sportágról szól, hanem sokkal többről...

Ezt próbáld ki! - Fit-kid

A Fit-kid a fitnesz gyerek változata. A legkisebbek is űzhetik, szórakoztató, fejlesztő, egyben kemény sport.

Ezt próbáld ki! - Triatlon

A triatlon fiatal sport, ugyanakkor népszerű is. Nehéz, elsősorban olyanoknak ajánlott, akiknek mindegyik sportágban van múltjuk, azonban gyerekek is elkezdhetik.