Menü

„Ezt próbáld ki!”- Heti sportajánlatunk: a squash

  • Dátum: 2013.02.19., 12:14

Most induló rovatunkban újabb és régebbi mozgásformákat ajánlunk majd hétről hétre olvasóinknak. Az „Ezt próbál ki” című sorozatunkban igyekszünk minél több mozgásformát bemutatni.

Különböző okokból és céllal kezdünk el sportolni, valaki elköteleződik, valakit a változatosság motivál, a lényeg, hogy a mozgás is életünk része legyen.

Fénykorát éli a fitnesz, életmód tanácsok átvették a médiában is az uralmát, félévente divatot teremtenek az újabb és újabb speciális mozgásformák, amelyek villám gyorsan elterjednek, majd helyükbe lép a következő trendi sportág. Van, aki megtalálja a neki megfelelő mozgásformát, elköteleződik iránta és évekig kitartóan űzi. De vannak olyanok is szép számmal, akik számára a sport fontos, de folyamatosan váltogatják a különböző mozgásformákat. Hobbistáknak is szokták nevezni azokat, akik egy időre fellángolnak egy adott sport iránt, de azt nem szabad elfelejteni, hogy ha valaki rendszeresen sportol az már önmagában pozitívum.

Ezen a héten egy viszonylag régebben divatot teremtő sportot elevenítünk fel újra, ez nem más, mint a squash, amit itthon fallabdának is neveznek. A squash egy tipikus benti sport, ami téli időszakban főleg aktuális lehet. Könnyedén elsajátítható, nem kell hónapokig gyakorolni ahhoz, hogy élvezhető játék élményt adjon.

Érdekesség, hogy a híres amerikai magazin, a Forbes összeállított egy 10 tételes listát fitnesz szakértők és edzők segítségével a legegészségesebb mozgásformákról. Az alábbi szempontok szerint pontozták a sportokat: erősítés, állóképesség, szív-, és légző rendszer működése, kalóriaégetés, sérülés kockázata. Ezek alapján a legmagasabb pontszámot a squash érte el, ami intenzív kardió edzést tesz lehetővé, fejleszti az állóképességet és hajlékonyabbá tesz. Ezen kívül kiszámolták, hogy 1 óra squash során átlagosan 800 kalóriát égethetünk el, vagyis fogyasztó hatása sem elhanyagolható.

A hosszantartó labdamenetek, a folyamatos futás, a hirtelen kitörések és irányváltoztatások hatékonyan megdolgoztatják hát és hasizmainkat, az izomláz garantált másnapra. Azok számára is megfelelő lehet, akik kevésbé tudnak kitartóak lenni egy kemény edzés során, mivel squash közben a labdára koncentrálunk, a játék annyira eltereli figyelmünket, hogy észre sem vesszük milyen intenzív megdolgoztattuk izmainkat.

Azok, akik hosszútávon szeretnék űzni ezt a sportot, és fejlődni akarnak a játékban érdemes mellette futni (váltogatva a sprintet és a hosszútávfutást), valamint a jóga is segíthet a felkészülésben, ha komolyabban szeretnénk, akár versenyszerűen fallabdázni.
Az sem elhanyagolható szempont, hogy a squash nem igényel komolyabb felszerelést, a legtöbb fitneszteremben található squash pálya, valamint bérelhető ütő és labda is. Ezeken kívül már csak egy kis játékkedvre és egy partnerre van szükségünk.

Fotó: sxc.hu

5 jó tanács az irodai ülőmunka egészségkárosító hatása ellen

Bár az állómunkánál kényelmesebbnek tűnhet, a folyamatos ülőmunka közel sem veszélytelenebb az egészségünkre nézve.

Nyújtás tökéletesítésének módszerei

Mint tudjuk a sport elengedhetetlen része a bemelegítés és a nyújtás. Sokan az idő hiányára való tekintettel elhanyagolják ezeket és egyből a futópadra ugranak. Viszont, hogyha jól végiggondoljuk, például a munkából hazaérve is általában leülünk egy percre és megállunk egy picit, ami segít abban, hogy ráhangolódjunk az elkövetkezendő feladatra. Testünk hálás lesz nekünk, hogyha időt szánunk rá. Ezért a továbbiakban bővebb információkat kaphatsz arról, hogyan tudhatod az edzésed végén az i-re a pontot tenni.

Ingerültség – mondj rá nemet!

Az őszi időszak sem kevésbé stresszes, mint a téli, a tavaszi vagy a nyári. Főleg azoknak, akik nem szeretik az időjárás szélsőséges változásait, a hirtelen nagy terheket, nehezen birkóznak meg a változó szokásokkal vagy a rövidülő napokkal. De bármilyen évszak is legyen, fontos, hogy az ingerültségünket ne vezessük le másokon, és a saját feszültségünk ne legyen a kapcsolataink romboló tényezője.

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Önkénteskedési kisokos Ázsiában - Chance Program

A világmegváltás ma is elmarad érdeklődés hiányában, de azért aki akarja, megteheti a magáét. A Srí Lanka-i Chance Program sok nehéz helyzetben lévő gyereknek jelent segítséget. Az alapvetően magyar(!) programban sokan megtalálhatják a számításukat, fejleszthetik türelmüket és képességeiket.