Menü

10 dolog, ami jobbá teszi az életedet

Átvergődni az életen egy művészeti forma, és amit legtöbbször kreálni próbálunk, nem publikus. De számos módja van annak, hogy javítsunk a léten. Lentebb néhány segítő tippet olvashattok.

Költözés egészségesen

Az új otthon keresése, esetleg felépítése és berendezése mindig rengeteg energiát vesz ki az emberből. Jóformán egy hétvégi költöztetés után sokan egy hétig táppénzre kényszerülnek, mert testileg és lelkileg is megviseli őket ez az intenzív munka. Sajnos a pakolásra váró dobozokon nem lehet csökkenteni, de a stresszen igen. Ez pedig sokat segíthet az egészségünk megőrzésével kapcsolatban.

Levesek – amelyek lehetnének népszerűbbek

Egyes kultúrákban levest enni sem szokás. A franciák például leginkább valami könnyű salátát esznek előétel gyanánt. Mi viszont élünk-halunk az ízletes levesekért, sőt, újabb és újabb variációkat találunk ki, amelyeket elkészíthetünk. Pedig vannak hagyományos levesek, melyek a megérdemeltnél kisebb figyelmet kapnak. Belőlük láthatunk egy rövidebb összeállítást.

Egyetem helyett – mi lesz veled a középiskola után?

Többféle lehetőségünk is van, hogy mit kezdjünk magunkkal a középiskola után. Az egyetem és a főiskola kézenfekvő megoldások, hiszen annyi a reklám körülötte. Ad neked még egy kis időt szabadon, hogy a fiatalságod élvezd, és tanulj, nemcsak szakmát, hanem az életet is. De nem ez az egyetlen lehetőséged.

Egyetemen – mi lesz velünk a középiskola után?

Február 15-e minden évben jellegzetes nap. Az érettségire és a felsőoktatásba való jelentkezést eddig a napig kell beadni. És ezek a napok általában kétségbeesett, bizonytalan kérdezgetésekkel telnek el: jól döntöttem? Mi lesz, ha nem vesznek fel? Nos, ha te is így vagy, fontos tudnod, hogy az élet rengeteg lehetőséget tartogat neked az egyetem, és az azon kívüli élet is.

Egészséges vendégvárók

Hétvégenként vagy esténként gyakran szervezünk vendégségeket. Ilyenkor vagy hatalmas főzésekbe kezdünk, vagy legalábbis néhány süteményt az asztalra teszünk. Amikor pedig végképp nincs időnk, ötletünk vagy kedvünk, akkor kibontunk egy zacskó chipset, ami rendkívül rossz döntés. Hiszen egy kis erőbefektetéssel sokkal finomabb nassolni valókat varázsolhatunk vendégeink elé.

Születésnapi depresszió

Nem túl gyakran esik szó róla, pedig valós probléma. Ha téged is rosszul érintenek a születésnapok, akkor ez a cikk neked szól. Görgess tovább!

Motivációs tippek téli futáshoz

Mint sok minden másnak az életben, a futásnak is egyik legfőbb alapját képezi a motiváció. Sport nélkül nehezen létezik kiegyensúlyozott étrend is, mivel ez a kettő kéz a kézben jár. Télen még nehezebb elindulni, mert hideg van és sötét, ráadásul esik a hó. Hogyan lépjünk mégis ki az ajtón?

Alul motivált vagyok – mi a baj velem?

A motivációnk elvesztése könnyen depresszióba sodorhat minket. Hogy ezt a veszélyt elkerüljük, muszáj megtalálni az okainkat, és megváltoztatni azokat, vagy legalábbis tenni a változásért.

Végeztem a vizsgákkal – hogyan tovább?

Bár az egyetemistáknak a vizsgaidőszak a legnagyobb mumus az évben, mégis megtörténhet, még ha ritkán is, hogy idő előtt végeznek a vizsgáikkal. Hogyan lehet a megmaradt időt a lehető legjobban kihasználni? Most erre mutatunk pár ötletet.

Idén tényleg sportolni kezdek!

Hányszor fogadtunk meg ehhez hasonlókat, és hányszor adtuk fel már az első vagy a második héten?

Néhány tipp, hogy emlékezetesebb legyen a szalagavató

Beköszöntött az újév, és vele együtt a szalagavató bálok következő nagy hulláma. Bár sok helyen tartják ezt az alkalmat inkább ősszel, azért a nagy többség a januártól márciusig tartó báli szezonra tartogatja a végzősök nagy napját. Íme, néhány tipp, hogy ezt a fontos napot tökéletesebbé tudd tenni.

Újévi fogadalom – hogyan tartsuk be?

Szinte törvényszerűnek mondható, hogy ha az újév szóba kerül, hallhatunk negatív példákat a fogadalommal kapcsolatban. Ha esetleg szóba hozod, hogy te szeretnél valamit megfogadni ez alkalomból, mindig csoportosan jönnek azok a válaszok, amelyek le akarnak beszélni róla, mondván, hogy úgysem tartod be. De hogyan tegyél fogadalmat úgy, hogy ne vallj vele kudarcot?

Szilveszter és újév egészségesen

Igen, tudjuk, a karácsony és a szilveszter időszaka nem a diétáknak és az egészséges táplálkozáshoz járul hozzá főképpen. Ám, ha még nem tervezted meg az egész szilveszteredet, ajánlatos néhány tanácsot megfogadnod, főképpen akkor, ha az egészségednek is kedvezni szeretnél.

Ha a családi együttlétek már túlszárnyalták a maximumot…

Téli szünet, karácsony, szilveszter és újév, s e kettő között alig két nap pihenőidő. Mire megemészted a nagy karácsonyi lakomákat, már itt is az újév, amikor újra lakomát kell csapni. Mire kipihened, hogy a család egyik részénél töltöttétek a karácsonyt, másnap a másik részt is meg kell látogatnod. Végeláthatatlan, és néha egészségtelen spirál ez, amiből nehéz a legjobbat kihozni.

Ha utálsz kézműveskedni

Kézműves és házi termékek vására, csináld magad-estek, csináld magad-ajándékok – mindezek a szókapcsolatok pokollá tehetik az életedet, ha nehezen veszed rá magadat arra, hogy otthon készíts valamit, vagy hiányzik a hozzá szükséges kézügyességed. Megmutatom, hogyan tudsz ezen segíteni

Kimerülés ünnepek előtt

Igazán nehéz az év utolsó heteiben egyensúlyt tartani az elfoglaltságok között. Nagy év végi hajrá van a cégnél, szalagavatók közelednek és múlnak, beköszönt a vizsgaidőszak, vagy a félévzárás, és még a karácsony is hatalmába kerít minket a nagy készülődési lázzal. Mire az ünnepek eljönnek, már semmi energiánk nem marad.

Csalódás, ahogy azt még nem láttad...

Vagy ahogy csak nem akartad látni. Hiszen a "látás" elsődleges feltétele a "nézés". Tehát állj meg egy pillanatra és gondolkozz el, hogy milyen módon szemlélheted még a dolgokat, amelyek téged vesznek körül. Például a csalódást.

Nincs időm főzni – hogyan oldjam meg?

Jókat enni mindenki szeret, de megfőzni nincs mindig idő. Ebből a problémából élnek meg annyira jól az éttermek, és azok a kifőzdék, amelyek hétköznap kifejezetten azért vannak nyitva, hogy a gondterhelt, fáradt emberek betérhessenek egy tál főtt ételre, ami még viszonylag megfizethető árban van. Mégis sokkal jobban vágyunk egy nehéz hét után otthoni ízekre.

Motiváló tanácsok a jövő évre

Habár karácsonyig még majdnem egy teljes hónap áll előttünk, és az újév is még ugyanennyire van, nem nagyon tudjuk már takargatni szemeink elől azok eljövetelét. Annak ellenére, hogy akár minden napra is tekinthetünk új kezdetként, lehetőségként, sokan mégis úgy gondolják, csak az újév hozhat változhat. A következőkben néhány apró tippel szeretnénk segíteni olvasóinkat, hogy mivel dobják fel az olykor-olykor szürke felhőkkel borított napokat.

Semmi időm a mozgásra – többé nem kifogás

Fárasztó napok, hetek mellett nem mindig jut időnk hobbira, sportra meg még kevesebb. De mit tegyünk, hogy ne lustuljunk el? Hogyan szakíthatunk mégis időt a mozgásra?

Egészséges a versenyszellem?

Napjaink teli vannak kihívásokkal, a legnagyobb feladatoknak pedig ezek abszolválása bizonyul. Amivel nincs is semmi gond, ha az emberben él egy minimális mennyiségű versenyszellem, ami akkor is hajtásra készteti, ha magától már feladná. De mennyi ez az egészséges mennyiség, és mikor lesz túl sok a kompetíció?

A sírás biológiája – 2. rész - Tippek

Habár a sírás sokaknak egy elkeserítő, esetleg szégyellnivaló téma, mégis léteznek olyan aspektusok, amelyek felől ezt is érdemes megközelíteni. Például, hogy hogyan érdemes kontrollálni. Tippek következnek.

Amivel idegesítjük a pasikat

Mi nők gyakran azt gondoljuk, hogy a párunkat a plusz kilóinkkal, narancsbőrünkkel, smink nélküli arcunkkal idegesítjük, pedig valójában egészen más dolgokkal, tulajdonságokkal akasztjuk ki őket. Vajon mivel lehet őket az őrületbe kergetni?

Széthúzás egy csoportban, intézményben, családban

Nincs olyan ember, aki a világon mindenkit kedvelne, és mindenkivel megtalálná a közös hangot. Márpedig naponta válunk csoportok tagjaivá, mint egy osztály, egy munkahelyi közösség, család, vagy egy baráti kör. A békesség kedvéért túl kell lépnünk a negatív érzelmeinken, és felülkerekedni a hirtelen reakcióinkon. Mutatunk pár hasznos tippet, amit az egyes helyzetekben alkalmazhatunk.

Azért fáj, mert nem ittál eleget...

Legalább 2-3 liter folyadékra lenne szükségünk minden nap – ezt nem véletlenül halljunk gyakran, hiszen testünk számára az egyik legfontosabb a megfelelő folyadékbevitel. Ha nem figyelünk erre tudatosan, akkor annak nagyon sok negatív következménye lehet.

Életmódtippek naggggyon lustáknak!

Életmódot szeretnél váltani, mégsem nem vágtál bele eddig. Persze tudom én, ma nincs időd. Elhiszem. Ezért adok villámgyors tippeket. Ezekhez tényleg nem szükséges túl nagy idő-és energiaráfordítás! Bebizonyítom!

Fenntartható egészség– életmódváltás tartósan

Az esetek nagy részében csak elkezdjük az életmódváltást, de valahogy mégsem sikerül fenntartani ezt az állapotot.

Kullancs, szúnyog és társai

A levegőből és a földről is irtják rendszeresen a vérszívókat, ám még mindig vannak területek az országban, ahol egyszerűen nem lehet kimenni a kertbe, mert még a szúnyogriasztó spray ellenére sem. Megnyugtató, hogy komoly betegséget csak nagyon ritkán kaphatunk szúnyogcsípéstől, azért nem árt többféleképpen is védekezni ellenük.

4+1 tipp, ami segít, ha rossz a kedved!

Mindenkivel megesik, hogy időnként az érzelmek maguk alá temetik. Nem kell ehhez különösebben depresszív alkatnak lenni, se pesszimista életszemléletűnek. Normális. Mégis, ezeket a tippeket felhasználva, hamarabb jó lesz a kedved, újra!

Mitől lesznek sikeresek újévi fogadalmaink?

Holnaptól. Hétfőtől. Januártól. Január elsejétől. Ismerősen hangzik? Vajon hányan fogadjuk meg szilveszter éjjel pezsgővel a kezünkben, hogy jövőre lefogyunk, nem dohányzunk, kevesebb édességet eszünk, elkezdünk sportolni. De most tényleg sikerül! Elhatároztuk, megfogadtuk, koccintottunk rá. De vajon ennyi elég a sikerhez? Egy elhatározás?

Izomláz? Köszönöm, nem.

Biztosan többen is vagyunk a hajráegészségesek között, akik rendszeresen (vagy kvázi-rendszeresen) mozgunk. Van egy olyan apróság, ami nagyon sokat segíthet az izomláz megelőzésében.

17 egyszerű zöldségkertészeti tipp

Ha még nem vagyunk gyakorlottak a kertészeti praktikákban, de hobbink a zöldségtermesztés, itt a nagy lehetőség a fejlődésre! Összegyűjtöttünk néhány zöldségkertészeti tippet, amellyel egészségesebb, ellenállóbb és szebb növényeket nevelhetünk.

Együnk zöldségeket egyszerűen, könnyedén!

Sokunk számára még felnőttként is gondot okoz a zöldségek rendszeres és tudatos fogyasztása, hiszen mennyivel csábítóbb egy illatos péksütemény vagy egy szelet csokoládé. Cikkünkben bemutatunk néhány egyszerű tippet, amivel könnyebbé tehetjük a tudatos zöldségfogyasztást!