Menü

Diéta pasival

Bizonyos kor felett a férfiaknak is lépéseket kell tenniük annak érdekében, hogy jó formában maradjanak, ne hízzanak el. Edzésre és diétára van szükségük, ez persze kényelmetlen nekik, hiszen nem sok kedvük van életmódváltáshoz, szigorú étrendhez. Hogyan segíthetünk nekik?

Energiaital a gyerekek kezébe nem való?

A tinik nagy része gyakran iszik energiaitalt, és sajnos a termékek marketingkampánya is egyre jobban a fogyasztásukra buzdít. Azzal pedig, hogy milyen következményei lehetnek ennek hosszú távon csak kevesen foglalkoznak.

AMik*r kicsit sz_t v@gy*nk esve...

Nem tudjuk hová tettük a lakáskulcsot, fülünkön a mobilunkkal keressük a telefont és fejünkön a szemüveggel a szemüveget, elfelejtjük hová parkoltunk. Vajon mi áll a szétszórtság hátterében?

Életmódváltás a férjek szemszögéből

Elhatároztad, belekezdtél, diétás étrendet alakítottál ki, lecserélted az élelmiszereket, talán sportolni is elmentél, s máris itt a nagy buktatód: a környezeted. Mi fog most történni és mit tegyél? Elmondjuk

Nem indul a fogyás? Ezért.

Gyakran úgy érezzük, hogy mindent megteszünk a fogyás érdekében, az eredmény mégis várat magára. Az áttörés nem történik meg, a fogyás nem indul be látványosan, a kilók nem olvadnak úgy, ahogy vártuk. Vajon tényleg mindent jól csinálunk? Vegyük nagyító alá a problémát!

A legjobb diéta: fagyizhatunk!

Akár nyaral valaki, akár a munkából ér haza fáradtan és izzadtan, a legjobb, amit el lehet képzelni egy kehely hűsítő fagyi, legyen az házi, vagy bolti, netán cukrászdai. A hűs nyalánkság bármely diétába beilleszthető.

Egy nap a Balcsin avagy gyros, ahogy én szeretem

Tóparti nyaralások alkalmával egy diétázó valóságos aknamezőre lép, hiszen mindannyian jól ismerjük a strandok, tópartok, Balatonpart büfékínálatát. Vajon ilyenkor mit válasszunk?

Hogyan sportoljunk kánikulában? Így!

Akinek már annyira beépült a sport az életébe, hogy szokássá, rutinná vált, az nyáron sem mond le erről, csak azért, mert kánikula van. Tény, hogy 35 fokban, kora délután nem épp a futás gondolata kerülget, de íme néhány trükk, hogy eldobd a kifogásokat.

5 reggeli azoknak, akik nem akarnak reggelizni

Egy kiadós, tápanyagban gazdag és egészséges, vitamindús reggelivel igazán jó lehet indítani a napot, együtt enni, reggel, családi körben. Megéri emiatt korábban felkelni

Diétás ételek - vidd magaddal!

A diétánk egyik legkörülményesebb része kitalálni, hogy mely ételeket vihetjük magunkkal, ha elmegyünk otthonról. Néhány praktikus tanáccsal segítünk ebben!

Idősek étrendje

Dietetikusok egybehangzó véleménye szerint idősödő korban is figyelni kell az életmódra. Ebben a korban is számos élettani változás zajlik a szervezetben, a tápanyag- és vitamindús, helyesen összeállított étrend nagyon fontos.

Tudtál erről? Megnézed? Érdekel? – Alattomos ételek

Mielőtt beleharapsz a kedvenc ételedbe, vagy töltesz egy pohárral a finom üdítődből, netán ketchupot locsolsz a bolognai tésztádra, érdemes egy mozdulattal megfordítani kedvelt finomságod dobozát, hogy a csomagoláson lévő adatokra rápillants egy kicsit. Mennyi is ebben a cukor?

...meg a kakaósat, a fahéjasat, a lekvárosat....

Édesen és sósan is fogyasztjuk. Számtalan verziója létezik. Elkészítése országonként más és más. A legkedveltebb töltelékek a kakaó, fahéj, túró, mák, különböző pudingok. Sós változata közül ismert: a hortobágyi húsos palacsinta, de gombával, és más zöldségekkel megtöltve is elkészíthető. Gyerekkorodban melyik volt a kedvenced?

A zöld tea hatásai

A tea szerelmeseinek a zöld tea csak egy a sok közül, amelyet fogyaszthatnak többféleképpen. De, aki eddig nem fogyasztotta, annak is érdemes néha napján meginni egy csészével.

Finomságok gyereknapra

Minden nap szeretjük, etetjük, neveljük, óvjuk, féltjük, kényeztetjük csemetéinket, s igyekszünk mindig fogukra valót az asztalra varázsolni, de gyereknap igazán különleges alkalom arra, hogy valami finomsággal tegyünk a kicsik-nagyok kedvére! Készítsünk nekik valami kényeztetőt!

Életmódváltás buktatókkal - semmi baj, megyünk tovább

Akinek nem ismeretlen fogalom a diéta, életmódváltás, akinek voltak már kitűzött célok az életében, aki elindult már valaha is az önmegvalósítás útján, az pontosan tudja, hogy ez a göröngyös út tele van buktatókkal, és bizony meg is botlunk időnként. Azt gondolod, ezért lelkiismeret furdalást kell érezned? Elmondom neked, hogy egyáltalán nem!

Öt reggeli hétköznapokra, melyeket előre elkészíthetsz

Mindannyian tudjuk, hogy reggel versenyt futunk az idővel. A hányan vagyunk, sokszor annyifelé van dolog, teendő, készülődés, gyakran kapkodás, idegeskedés, pedig egyáltalán nem kell lemondani az ízletes napindító finomságokról! Sokkal jobbat ajánlok, mint a bolti lekváros táska.Öt változatos reggeli hétköznapokra, melyeket előre elkészíthetsz! Íme!

Energiaital és társai ...

Testünk tömegének több mint a fele víz, felnőtt férfiaknál 60%, nőknél – a nagyobb testzsír-százalék miatt - 50%, míg a csecsemőknél 70%. A folyadékfogyasztás fontosságáról már gyakran hallottunk, hiszen mindannyian jól tudjuk ennek jelentőségét, ám nem mindegy mivel töltjük fel az italos palackokat.

Nem a Te hibád!

A túlsúlyos emberek nagy része önhibáján kívül nem tud fogyni. Azt látom, hogy egyszerűen a mai világban egy bevásárlás bármelyik boltban valóságos aknamező. Manipulálnak bennünket az élelmiszer-összetevőkkel, melyek gyakran evésre késztetnek és még nagyobb étvágyat gerjesztenek.

Diéták útvesztőjében

Aki mostanában készül étrendje megreformálására, - ugyan sokkal több diétás termék, készétel, liszt és élelmiszer áll rendelkezésre, mint évekkel ezelőtt - bizony ember legyen a talpán, ha kiigazodik a számtalan diéta és javasolt irányzat, mindenmentes étrend között. Írásunkban ezúttal ezeket foglaltuk össze.

Palacsinta mindenkinek

Palacsinta-nap. Tudtad, hogy ilyen is van? Bár még inkább csak az angolszász országokban tartják, egyre több magyar blog és kereskedő is foglalkozik vele. Nézzünk pár ötletet erre a kedvelt finomságra…

Gyerekkonyha – avagy céklapürét csak esőkabátban!

A kisgyerekek esetében különösen fontos, hogy mindig finoman, frissen, egészségesen főzzünk, vásároljunk bababarát és egészséges alapanyagokat. Az étrendjük legyen változatos és tápanyagokban gazdag! De mi a teendő, ha a gyermekeink válogatósak lesznek?

Egészséges turmixok

Nyers. Friss. Éltető. Tele van vitaminnal. Laktat. Számtalan ízben elkészíthető, többféle módon variálható. Tetszetős, mutatós. Akár lehet édesség is! Tele van rostokkal. Magunkkal vihetjük bárhová. Alacsony kalóriatartalmúak. S ami még jobb: igazán gyorsan össze lehet dobni, akár reggelire, akár kisebb köztes étkezésre! Turmixokat ajánlunk!

Édességvágyunk rejtett okai- talán ez egy betegség jele?

A cukoréhség és a leküzdhetetlen édességvágy mögött nem biztos, hogy a saját gyenge ellenállási képességünk az ok. Ha gyakran érzünk szinte leküzdhetetlen vágyat a magas cukortartalmú élelmiszerek iránt, könnyen lehet, hogy rejtett probléma áll a háttérben.

Csalónapok

Vajon mit jelent heti egy csalóétkezés az egészséges életmódban? Milyen hatással van a szervezetünkre, ártunk vele, vagy segít hosszútávon? Le tudunk mondani örökre a kedvenceinkről? Erről elmélkedtünk. Te mit gondolsz?

Könnyű, diétás vacsoraötletek

Életmódváltásunkat számtalan ízletes recept segítheti, az étel-ötletek száma végtelen. S bár nagyon sok recept szól ebédről, kiadós reggelikről, a visszajelzések alapján a legnehezebb egy könnyű, ám mégis laktató vacsorát kitalálni, vagy esetleg egy anyagilag kevésbé megterhelő húsmentes ételt elkészíteni.

A világ legegyszerűbb diétája

Te hány csodadiétát próbáltál már, vagy hány hasonlóval találkoztál a magazinokban? A fogyás, az életmódváltás néha épp azért nehéz, mert ennyire túlbonyolítjuk. Nem kellenek furcsa és nehezen követhető elvek vagy extra összetevők, csak egy kis észszerűség.

Nyári reggelik

Nagyon fontos a táplálkozásod szempontjából, hogy mivel indítod a napodat. Milyen reggelit ajánlott fogyasztani az egészséges életmód keretein belül, és mi az, ami viszont kerülendő?

Még megtanulhatsz eleget inni

A nem megfelelő folyadékfogyasztás áll számos egészségügyi probléma, valamint rosszullét hátterében. Utóbbiak érthető módon nyáron a leggyakoribbak. Ne essünk ebbe a hibába - most még rászoktathatjuk magunkat arra, hogy eleget és megfelelően igyunk!

Itt a szezon - készíts magadnak joghurtot!

A joghurt nagyszerű desszert lehet, hiszen kiváló fehérjeforrás, és sokféleképpen variálható. Sajnos a bolti termékek nagy része cukrot tartalmaz, amelyikük pedig nem, az szintén hízlaló vagy egészségtelen édesítőszereket, összetevőket rejthet. Mindenképp jó tehát, ha magunknak készítjük el, s mindössze néhány perc az egész!

Mit igyunk nyáron?

A nyári hőségben és szárazságban még inkább oda kell figyelni a folyadékfogyasztásra. Nem csak az fontos, hogy iszunk-e eleget, hanem az is hangsúlyos, hogy mit. Ha már unod a vizet, válassz az ötleteink közül!

Nem minden a címke

Érdemes tudatosítani magunkban: ha meg akarjuk reformálni étrendünket, nem szabad csak és kizárólag a termékek címkéire koncentrálnunk.

Az advent az év legveszélyesebb időszaka…?

Legalábbis az egészségtelen táplálkozás tekintetében. Főleg a gyerekek veszélyeztetettek, de a felnőttek közül is kevesen tudják, hogy ilyenkor híznak több kilót, vagy szoknak rá az édességekre.

Mit igyunk reggelente?

Csörög az ébresztőóra, kapaszkodva botorkálunk a konyháig. Elkészítjük a kávét, és már az illatától kezd belénk visszatérni az életerő.

Végre itt a grillszezon!

Nyár, kert, terasz, finom hozzávalók, és már indulhat is a grillezés! Aki szereti a grillezett ételek pikáns ízét, az alig várja, hogy kegyes legyen az időjárás, és izzítani lehessen a tüzet a sütéshez. Legjobban azért szeretjük, mert egyszerre jelent közösségi élményt, és finom ételeket. Alábbiakban olyan tippeket gyűjtöttünk össze, amikkel a grillezés egészségessé és különlegessé válik.