Menü

Génmódosított! - 3. rész

Ha keresünk, a génmódosításra is találunk pozitív konkrét példát. Legyünk tájékozottabbak, és ismerjük meg a génmanipulációs világ egyik legismertebb sikersztoriját!

Hasznos diétás trükkök tárháza

Ha korábban nem figyeltünk oda a táplálkozásunkra, akkor egy fogyókúra jelentős kihívás elé állíthat minket. Néhány egyszerű, mégis fontos ötlet segíthet minket a sikeres diéta (vagy még jobb, ha életmódváltás!) véghezvitelében, hiszen nem csak az a fontos, hogy mit eszünk...

Legyünk szuperjól akár két hét alatt!

A zöldségek és gyümölcsök az egészséges étrend nélkülözhetetlen részét képezik. Szerencsére az előnyeik nem csak a fizikai egészségünkhöz köthetőek. Egy új kutatás szerint, ha többet fogyasztunk belőlük, 2 hét alatt a pszichológiai jólétünk is javulásnak indul.

Gyümölcsturmix a diétában

Akár éppen fogyókúrázunk, akár csak az egészséges életmód hívei vagyunk, a gyümölcsturmix jó szívvel ajánlható mind tízóraira, uzsonnára, vagy vacsorára is. Mindössze néhány apró trükköt, információt érdemes elsajátítanunk hozzá.

Egyszerű módszer fittséged utánkövetésére

Minden ember életében eljön legalább egyszer az a pillanat – de legtöbbünk esetében ez a szám egynél nagyobb -, amikor elhatározza magát, hogy igen, rendszeresen fogok sportolni. Mégis sokszor túl gyorsan elengedjük a fonalat. Hogyan könnyíthetünk ezen?

Konyhakert az erkélyen

Az erkély túl pici volt arra, hogy kiférjen két szék, ezért az egészet telepakoltam ládákkal, melyekben paradicsomot termesztettem. Érdeklődve figyeltem, mikor szedhetem le, és parázsló kíváncsisággal vártam az első falatra a saját termesztésű gyümölcsből. Mint a bibliai pár az almától, kaptam meg a e falattól a szenvedélyt a konyhakert iránt!

Tévé a hálószobában? Inkább ne...

Valaha luxusnak számított, mára átlagossá vált, hogy nem csak egyetlen helyiségben van tévékészülék a lakásban, hanem a konyhában, vagy a hálószobában is nézhetjük a televízióműsort. Pedig ennek számos negatív hatása van, amikkel érdemes tisztában lenni.

A futás hétköznapi hőse

Történet egy háromgyermekes Édesanyáról, aki egész életében egy pozitív, energikus nő volt, azonban a napi 12-13 óra munka és az előzetes egészségügyi problémái megakadályozták abban, hogy súlyfeleslegét leadja. Mégis változtatott!

Mossuk gyakran az ágyneműinket!

Rohanó világunkban nehéz még a rendszeres ágynemű cserére is odafigyelnünk, pedig érdemes, mert egészségünk megőrzése a tét! Noha legtöbbször tisztán fekszünk az ágyba, alvás közben elhalt hámsejtek és szőrszálak milliószámra hullnak és tapadnak bele az ágyneműnkbe. Az ágyneműben jelen vannak a poratkák, amelyek kifejezetten élvezik ezt a kissé elhanyagolt környezetet.

Hogyan ismerjük fel egyéni céljainkat?

Mi emberek rendszerint valamilyen cél eléréséért küzdünk. Ahelyett, hogy felismernénk, nemcsak a cél elérése a lényeg, hanem maga a folyamat, az út, ahogy oda eljutunk. Vannak viszont olyan társaink, akik szeretnének látni, tenni valamit, de nem találják mi is az, amit igazán odaadóan, szeretettel telten tudnának tenni.

Tedd könnyebbé az éjszakai vezetést!

Előfordulhat, hogy akaratunkon kívül kerülünk abba a helyzetbe, hogy az éjszaka folyamán kell autóval hosszabb utat megtennünk. Ha egyedül utazunk sofőrként, nehezebb dolgunk van, de így sem lehetetlen a feladat megoldása.

Vállalkozni vagy alkalmazottnak lenni?

Egy-egy zűrös hétfői nap után mindannyiunk fejében megfordul, hogy milyen jó is lenne a saját főnökünknek lenni. Senki nem befolyásol, magunk osztjuk be az időnket, azt csinálhatjuk és úgy, ahogy nekünk tetszik. A sok előny mellett azonban feltűnhet az árnyoldal is, ilyenkor mérlegelnünk kell.

Mosolyóra

Hogyan tehetnénk a nevetést a mindennapok alkotóelemévé? A mosolynak és a nevetésnek ugyanis számos előnyös biológiai és a pszichét pozitívan befolyásoló hatása van. A nevetés révén igazoltan könnyebb bárkivel kapcsolatot építeni.

A mozgás hétköznapi hősei

Edzésnaplóm legújabb részében két hétköznapi hősről lesz szó, akik akkor is eljönnek kondizni, amikor mások igazoltan otthon maradnak. Újszülött kisbaba? Lábsérülés? Időskor? Semmi sem akadályozza elhivatottságukat!

Aktív élet időskorban is

Mindig is felnéztem azokra az emberekre, akik a korukra csak egy adatként, nem pedig korlátozó hiedelemként tekintettek, s mindemellett megőrizték az aktív, életteli életmódjukat. Talán nem meglepő, de ők sokkal boldogabbak is az otthon ücsörgő - számszerint legalábbis - hasonló életkorban lévő társaiknál.

Facebook-ban első, digitális tájékozottságból utolsó...

Érdekes adatokkal szolgálnak az internetkutatók, ami kis hazánkat illeti: a népességhez arányosítva világviszonylatban másodikak vagyunk, akik a legtöbbet használják a facebook közösségi oldalt, viszont összességében digitálisan felkészületlenek és elmaradottak vagyunk.

Mennyire jó eszköz a BMI testalkatunk meghatározására?

Amikor elemezni kezdjük testi adottságainkat, sokszor hívjuk segítségül a BMI-t vagy a testtömeg kalkulátort, ami egyszerű, de frappáns módon egy táblázat alapján besorol minket egy kategóriába. Magasságunk és testtömegünk alapján dönti el, hogy kórosan soványak, normál testalkatúak, elhízottak vagy túlsúlyosak vagyunk-e.

Mosolyogjunk többet, hogy megnyerőbbek legyünk!

Nagyon kevés erőfeszítéssel is lehetünk sokkal megnyerőbb beszélők. A titok csak annyi, hogy mosolyogjunk többet! Egy nagyon rövid ideig tartó mosolygós időszak is befolyásolhatja az emberek döntéseit.

Az olvasólámpád - pihentető alvásod egyik záloga

Az alvási ciklusunk megzavarására és az alvás minőségének rontására nem csak a képernyők, hanem az annyira szerethető esti olvasás is alkalmas. Fényforrásaink helyes megválasztásával azonban nem zavarjuk meg napi alvási ciklusunkat, és pihentetően alhatunk.

Óvatosan a fülhallgatóval!

Főként a fiatalok körében nagy divat fülhallgatóval zenét hallgatni, s ez már a "füles" feltalálása óta így van. Ám nem árt vele óvatosnak lenni – tényleg jelentősen károsíthatja a hallást.