Menü

    Tízórais doboz: van élet a szendvicsen túl!

    Sokszor okoz fejtörést, hogy mit csomagoljunk iskolás gyermekünk tízórais dobozába. Nézzünk körül, mi mindent tehetünk egy picike uzsonnás dobozba, ami egészséges, finom és garantáltan megeszi a gyerekünk!

    Miért hízunk télen és mit tehetünk ellene?

    A téli hónapokban hajlamosabbak vagyunk a hízásra. Ez sajnos tény. Oka valahol abban keresendő, hogy az ősi időkben ez a télen növesztett plusz zsírréteg a túlélés része volt, védelmet adott a hideggel szemben, azonban ebbe egyáltalán nem kell beletörődnünk. De mi a megoldás a téli hízás ellen?

    Tudnivalók a telített és a telítetlen zsírokról

    Az ember által felhasznált zsírok alkotóelemei a hosszú szénláncú zsírsavak és a glicerin. A köztük lévő különbségek alapja a szénlánc alakja és hossza, valamint a szénatomokhoz köthető hidrogénatomok száma. Az egészségtudatos táplálkozásnál fontos tudni mennyit vigyünk be ezekből a szervezetünkbe.

    A bemelegítés elengedhetetlen fontossága

    Miért kell bemelegíteni edzés előtt? Hogyan kell ezt végezni? Mit veszítesz, ha kihagyod? Remélem ez a cikk segítséget fog nyújtani abban, hogy ne ész nélkül kezdj neki az edzésnek.

    Néhány dolog, amit nem takarítunk eleget

    Gondoltál már arra, hányszor nyúlsz a távirányító után, milyen sokszor kapcsolod fel a lakásba belépve - még koszos kézzel – a villanyt? Mennyit tartod kezedben egész nap a mobiltelefonodat? Milyen sokszor vezetsz autót? Vajon mely tárgyainknak van a leggyakoribb tisztításra szüksége?

    Az edzés utáni étkezés szabályai

    Sokakban felmerül a kérdés edzés után, hogy vajon mit, mikor és mennyit szabad enni? Mindenképpen próbálj ki több lehetőséget, idővel úgyis meglátod melyik az, ami számodra a legjobb, leghasznosabb. Íme, néhány ehhez kapcsolódó praktika, melyeket érdemes a jövőben elsajátítanod a fejlődésed érdekében.

    Infuenszer-példaképek – Hol húzzuk meg a privát szféra határát? 2.rész

    Az előző részben kifejtettük, hogy lényegében kik az influenszerek, és felmerült a nagy kérdés: vajon miért van rájuk szükség, vagy épp miért nem? Miért jobb talán, ha vannak saját ötleteink, és elgondolásainkat követni, avagy miért nem probléma, ha épp példaképeket keresünk magunknak. Ezúttal az új internetes dimenzió etikai vetületét jártuk körül, hiszen érdekes kérdés, hogy mit szabad, mit illik, és mit nem egy-egy öntevékeny elgondolás kapcsán.

    Okos holmik, jó vagy nem?

    Okos telefon. Okos mosógép. Okos takarítógép, robot porszívó, okos óra, okos személyi mérleg mindenféle kijelzővel, okos tablet, okos mérleg, intelligens lázmérő és még sorolhatnánk. Vajon több előnye, mint hátránya van intelligens készülékeinknek?

    Mesterséges édesítőszer: se nem jó, se nem rossz

    A cukorhelyettesítők semmilyen egészségügyi előnnyel nem rendelkeznek, viszont kárt sem okoznak – derült ki egy nemrég megjelent tudományos összefoglalóból.

    Motivációs tippek téli futáshoz

    Mint sok minden másnak az életben, a futásnak is egyik legfőbb alapját képezi a motiváció. Sport nélkül nehezen létezik kiegyensúlyozott étrend is, mivel ez a kettő kéz a kézben jár. Télen még nehezebb elindulni, mert hideg van és sötét, ráadásul esik a hó. Hogyan lépjünk mégis ki az ajtón?

    Nátha kezelése gyorsan

    Tél van, és a változékony időjárás ellenére többnyire hideget tapasztalhatunk a napi sétáink során. Amivel semmi gond nincs, egészen addig, míg meg nem jelenik az ismerős vörös folt az arcunkon, amit az orr folyás okoz, és el nem kezd rázni a hideg a fűtött szobában is. A téli náthán mindenki szeretne minél hamarabb túlesni. Mutatunk pár örök érvényű tippet.

    Alul motivált vagyok – mi a baj velem?

    A motivációnk elvesztése könnyen depresszióba sodorhat minket. Hogy ezt a veszélyt elkerüljük, muszáj megtalálni az okainkat, és megváltoztatni azokat, vagy legalábbis tenni a változásért.

    A vonzó emberek, és ami a vonzerejük mögött áll

    Mindenki ismeri azt az embertípust, akik előtt kinyílik a világ, ahol megjelennek, és mindenkit rögtön levesznek a lábukról. Elbűvölőek, kedvesek, vonzóak, és mindezt persze ki tudja, hogyan érik el. Bennünk meg csak úgy növekszik a féltékenység.

    Télen otthon gyerekekkel

    Amikor a téli hóesést a latyakos, esős, szürke és borult utálatos időjárás váltja fel, egész napos esővel, sötéttel, szeles hideggel, akkor bizony bent rekedünk eleven gyermekeinkkel egy lakásban. Vajon mi mindennel köthetjük le figyelmüket a négy fal között?

    Memóriajavító táplálékaink nyomában

    Ha csak vizsgákra készülsz, vagy csupán hosszan meg szeretnéd őrizni szellemi fittségedet, érdemes a táplálkozásodra is odafigyelned. A következőkben különböző tippeket, praktikákat olvashatsz, amelyek segítségével fejlesztheted memóriádat.

    A nevetés egészségre gyakorolt hatásai

    Manapság szokták mondani, hogy a nevetés fél egészség! Felemelő érzésként hat ránk és olyankor boldogság járja át szívünket. Nemcsak embereket köt össze, kapcsolatokat teremt, hanem az egészségünkre is pozitív hatást gyakorol.

    Bulgur,a diétázók egyik kedvenc eledele

    Eddig netán csak szemezgettél vele, de nem merted még kipróbálni? Vagy már jól ismered, és érdekel, hogy köreten kívül még hogyan tudod elkészíteni? Most minden kérdésedre választ kaphatsz.

    Infuenszer-példaképek – Hol húzzuk meg a privát szféra határát? 1.rész

    Hétköznapjaink során mind magánéleti mind munkahelyi okokból gyakran kerülünk telefon, illetve számítógép közelébe. Ha a közösségi média felületein is jelen vagyunk, nagy kérdés lehet számunkra, hogy mit osszunk meg, és mit tartsunk meg magunknak a privát családi életünkből?

    Ebédopció egészségesen

    Nincs lehetőség a munkahelyeden, hogy megmelegítsd az ebédedet, de nem akarod minden nap ugyanazt a sajtos szendvicset nyammogni? Úgy érzed, nem jó az emésztésed, és nem laksz jól, hiába fogyasztasz el 3 szendvicset is főétkezésként?

    Péksütemény helyett

    A heti öt munkanapból öt munkanapon péksüteményt vagy szendvicset majszolsz reggelire? Nem muszáj! Létezik alternatív megoldás. Megmutatjuk mi az!

    Elő a bögrékkel!

    Lélekmelengető-lélekmelegítő forró italok meghűlésre, stresszre, vagy csak kényeztetésképp a fagyos téli napokon. Bögréket elő!

    Végeztem a vizsgákkal – hogyan tovább?

    Bár az egyetemistáknak a vizsgaidőszak a legnagyobb mumus az évben, mégis megtörténhet, még ha ritkán is, hogy idő előtt végeznek a vizsgáikkal. Hogyan lehet a megmaradt időt a lehető legjobban kihasználni? Most erre mutatunk pár ötletet.

    Rémálmok

    Vajon van olyan ember, aki még sosem ébredt remegő lábakkal, erősen dobogó szívvel és izzadó homlokkal amiatt, hogy álmában valami iszonyú dolog történt vele? Valószínűleg nincs. A rémálmok nem válogatnak. De akkor nem is tudjuk elkerülni őket?

    Tízórais doboz: van élet a szendvicsen túl!

    Sokszor okoz fejtörést, hogy mit csomagoljunk iskolás gyermekünk tízórais dobozába. Nézzünk körül, mi mindent tehetünk egy picike uzsonnás dobozba, ami egészséges, finom és garantáltan megeszi a gyerekünk!

    Miért hízunk télen és mit tehetünk ellene?

    A téli hónapokban hajlamosabbak vagyunk a hízásra. Ez sajnos tény. Oka valahol abban keresendő, hogy az ősi időkben ez a télen növesztett plusz zsírréteg a túlélés része volt, védelmet adott a hideggel szemben, azonban ebbe egyáltalán nem kell beletörődnünk. De mi a megoldás a téli hízás ellen?

    Tudnivalók a telített és a telítetlen zsírokról

    Az ember által felhasznált zsírok alkotóelemei a hosszú szénláncú zsírsavak és a glicerin. A köztük lévő különbségek alapja a szénlánc alakja és hossza, valamint a szénatomokhoz köthető hidrogénatomok száma. Az egészségtudatos táplálkozásnál fontos tudni mennyit vigyünk be ezekből a szervezetünkbe.

    A bemelegítés elengedhetetlen fontossága

    Miért kell bemelegíteni edzés előtt? Hogyan kell ezt végezni? Mit veszítesz, ha kihagyod? Remélem ez a cikk segítséget fog nyújtani abban, hogy ne ész nélkül kezdj neki az edzésnek.

    Néhány dolog, amit nem takarítunk eleget

    Gondoltál már arra, hányszor nyúlsz a távirányító után, milyen sokszor kapcsolod fel a lakásba belépve - még koszos kézzel – a villanyt? Mennyit tartod kezedben egész nap a mobiltelefonodat? Milyen sokszor vezetsz autót? Vajon mely tárgyainknak van a leggyakoribb tisztításra szüksége?

    Az edzés utáni étkezés szabályai

    Sokakban felmerül a kérdés edzés után, hogy vajon mit, mikor és mennyit szabad enni? Mindenképpen próbálj ki több lehetőséget, idővel úgyis meglátod melyik az, ami számodra a legjobb, leghasznosabb. Íme, néhány ehhez kapcsolódó praktika, melyeket érdemes a jövőben elsajátítanod a fejlődésed érdekében.

    Infuenszer-példaképek – Hol húzzuk meg a privát szféra határát? 2.rész

    Az előző részben kifejtettük, hogy lényegében kik az influenszerek, és felmerült a nagy kérdés: vajon miért van rájuk szükség, vagy épp miért nem? Miért jobb talán, ha vannak saját ötleteink, és elgondolásainkat követni, avagy miért nem probléma, ha épp példaképeket keresünk magunknak. Ezúttal az új internetes dimenzió etikai vetületét jártuk körül, hiszen érdekes kérdés, hogy mit szabad, mit illik, és mit nem egy-egy öntevékeny elgondolás kapcsán.

    Okos holmik, jó vagy nem?

    Okos telefon. Okos mosógép. Okos takarítógép, robot porszívó, okos óra, okos személyi mérleg mindenféle kijelzővel, okos tablet, okos mérleg, intelligens lázmérő és még sorolhatnánk. Vajon több előnye, mint hátránya van intelligens készülékeinknek?

    Mesterséges édesítőszer: se nem jó, se nem rossz

    A cukorhelyettesítők semmilyen egészségügyi előnnyel nem rendelkeznek, viszont kárt sem okoznak – derült ki egy nemrég megjelent tudományos összefoglalóból.

    Motivációs tippek téli futáshoz

    Mint sok minden másnak az életben, a futásnak is egyik legfőbb alapját képezi a motiváció. Sport nélkül nehezen létezik kiegyensúlyozott étrend is, mivel ez a kettő kéz a kézben jár. Télen még nehezebb elindulni, mert hideg van és sötét, ráadásul esik a hó. Hogyan lépjünk mégis ki az ajtón?

    Nátha kezelése gyorsan

    Tél van, és a változékony időjárás ellenére többnyire hideget tapasztalhatunk a napi sétáink során. Amivel semmi gond nincs, egészen addig, míg meg nem jelenik az ismerős vörös folt az arcunkon, amit az orr folyás okoz, és el nem kezd rázni a hideg a fűtött szobában is. A téli náthán mindenki szeretne minél hamarabb túlesni. Mutatunk pár örök érvényű tippet.

    Alul motivált vagyok – mi a baj velem?

    A motivációnk elvesztése könnyen depresszióba sodorhat minket. Hogy ezt a veszélyt elkerüljük, muszáj megtalálni az okainkat, és megváltoztatni azokat, vagy legalábbis tenni a változásért.

    A vonzó emberek, és ami a vonzerejük mögött áll

    Mindenki ismeri azt az embertípust, akik előtt kinyílik a világ, ahol megjelennek, és mindenkit rögtön levesznek a lábukról. Elbűvölőek, kedvesek, vonzóak, és mindezt persze ki tudja, hogyan érik el. Bennünk meg csak úgy növekszik a féltékenység.

    Télen otthon gyerekekkel

    Amikor a téli hóesést a latyakos, esős, szürke és borult utálatos időjárás váltja fel, egész napos esővel, sötéttel, szeles hideggel, akkor bizony bent rekedünk eleven gyermekeinkkel egy lakásban. Vajon mi mindennel köthetjük le figyelmüket a négy fal között?

    Memóriajavító táplálékaink nyomában

    Ha csak vizsgákra készülsz, vagy csupán hosszan meg szeretnéd őrizni szellemi fittségedet, érdemes a táplálkozásodra is odafigyelned. A következőkben különböző tippeket, praktikákat olvashatsz, amelyek segítségével fejlesztheted memóriádat.

    A nevetés egészségre gyakorolt hatásai

    Manapság szokták mondani, hogy a nevetés fél egészség! Felemelő érzésként hat ránk és olyankor boldogság járja át szívünket. Nemcsak embereket köt össze, kapcsolatokat teremt, hanem az egészségünkre is pozitív hatást gyakorol.

    Bulgur,a diétázók egyik kedvenc eledele

    Eddig netán csak szemezgettél vele, de nem merted még kipróbálni? Vagy már jól ismered, és érdekel, hogy köreten kívül még hogyan tudod elkészíteni? Most minden kérdésedre választ kaphatsz.

    Infuenszer-példaképek – Hol húzzuk meg a privát szféra határát? 1.rész

    Hétköznapjaink során mind magánéleti mind munkahelyi okokból gyakran kerülünk telefon, illetve számítógép közelébe. Ha a közösségi média felületein is jelen vagyunk, nagy kérdés lehet számunkra, hogy mit osszunk meg, és mit tartsunk meg magunknak a privát családi életünkből?

    Ebédopció egészségesen

    Nincs lehetőség a munkahelyeden, hogy megmelegítsd az ebédedet, de nem akarod minden nap ugyanazt a sajtos szendvicset nyammogni? Úgy érzed, nem jó az emésztésed, és nem laksz jól, hiába fogyasztasz el 3 szendvicset is főétkezésként?

    Péksütemény helyett

    A heti öt munkanapból öt munkanapon péksüteményt vagy szendvicset majszolsz reggelire? Nem muszáj! Létezik alternatív megoldás. Megmutatjuk mi az!

    Elő a bögrékkel!

    Lélekmelengető-lélekmelegítő forró italok meghűlésre, stresszre, vagy csak kényeztetésképp a fagyos téli napokon. Bögréket elő!

    Végeztem a vizsgákkal – hogyan tovább?

    Bár az egyetemistáknak a vizsgaidőszak a legnagyobb mumus az évben, mégis megtörténhet, még ha ritkán is, hogy idő előtt végeznek a vizsgáikkal. Hogyan lehet a megmaradt időt a lehető legjobban kihasználni? Most erre mutatunk pár ötletet.

    Rémálmok

    Vajon van olyan ember, aki még sosem ébredt remegő lábakkal, erősen dobogó szívvel és izzadó homlokkal amiatt, hogy álmában valami iszonyú dolog történt vele? Valószínűleg nincs. A rémálmok nem válogatnak. De akkor nem is tudjuk elkerülni őket?