Menü

Hogyan és mennyit sportoljunk várandóság alatt?

A szakmai protokoll szerint a 12. terhességi hét betöltéséig nem ajánlott semmilyen edzés a kismamák számára. Az első trimeszter ugyanis igen érzékeny periódus bizonyos szempontból, bár a gyakorlatot nézve az is igaz, hogy sokszor már majdnem le is telik ez az időszak, mire egyáltalán kiderül a várandóság.

Általános orvosi tanács, hogy mivel a várandóság nem betegség, a rendszeres mozgás kifejezetten fontos kismamaként is, de ha terhességet megelőzően rendszeresen nem edzettünk illetve sportoltunk, akkor ne ezen időszak alatt kezdjünk bele.

A terhesség állapotából bekövetkező fiziológiai változásoknak megfelelő terhes torna a leginkább ajánlott mozgásforma a várandóság alatt. A medencéből kiemelkedő méh ugyanis megváltoztatja a súlypontot, ezáltal az egész testtartást és a fejtartást is. A női test hormonok hatására felkészül a szülésre, a várandóság alatt tágulnak a szalagok, ez például okozhat deréktáji problémákat. Ezeket a változásokat fontos kompenzálni megfelelő tornával, például egy nagy labdán ülve érdemes átmozgatni a derékcsigolyákat. Fontos a hátizom erősítése, illetve a megfelelő keringés érdekében a lábak felemelésével, hanyattfekvésben végzett gyakorlatok is hasznosak lehetnek.

Az alulról indított hasizom gyakorlatok, illetve az intenzív gátizom torna kerülendő a várandóság alatt, mivel az alhasi vérbőség az első időszakban vetéléshez, a terhesség vége felé pedig koraszüléshez vezethet. Ugyanakkor a szüléshez fontos a hasizom és a gátizom erőnléte, ezért speciális intimtorna és elölről indított has prés gyakorlatokat lehet és érdemes is végezni.

Ha a várandóságot megelőzően űztünk valamilyen sportot, akkor az orvossal való konzultációt követően, fokozott odafigyelés mellett folytathatjuk a várandóság alatt is az edzéseket. Természetesen ez attól is függ, hogy milyen típusú edzésről van szó.

Apák és gyerekeik sportolhatnak együtt az UNICEF Apák napján

Hazánkban idén először ünnepeli nagyszabású rendezvénnyel az UNICEF Magyarország az apák napját. Június 17-én 10 órától a Marczibányi téri Sportcentrumban apaságról szóló kerekasztal-beszélgetések és dedikálás mellett sportprogramok is várják az érdeklődő családokat..

Anyu esze, apu szeme?

Na de kire ütött ez a gyerek? Anyu esze, apu szeme, a nagyi keze - génjeinknek köszönhetően gyermekeinkben nem csak az édesanya és az édesapa vonásait, de akár a nagyszülők, dédszülők örökségét is felfedezhetjük. A tudomány fejlődésével az előző generációk fizikai és mentális tulajdonságai alapján egyre többet tudhatunk meg születendő babánkról.

5 totális változás, amikor gyereked lesz

Minden nő életében hatalmas változás, amikor anya lesz. Előtte sok klisét hallunk, és ezek közül vannak dolgok, amik tényleg megtörténnek, de vannak, amikről sose gondoltad volna, hogy veled is úgy lesz. De hogyan is néz ki ez a gyakorlatban, a mindennapokban?

Hamarosan vakáció! (avagy Pánikban a szülő)

A várva várt nyári szünet hirtelen nagy változás a gyerekek életében, melyet sokszor nem tudnak jól kezelni. Az első napokban sok szülő szembesül azzal, hogy gyermeke unatkozik, nem tudja lekötni szokatlanul nagy szabadidejét. A nyári szünidő megszervezése bizony nem egyszerű feladat, nézzük milyen lehetőségek vannak lefoglalni unatkozó csemetéinket!

Mit játsszak a gyerekkel?

Ha gyerekre kell vigyáznunk, hajlamosak vagyunk az egyszerű utat választani és leültetni őt a tévé elé, vagy odaadni a telefonunkat, és intézni a saját dolgunkat ahelyett, hogy vele foglalkoznánk. Pedig, sok olyan tevékenység van, amit együtt is végezhetünk a gyerekekkel, a játékokról már nem is beszélve. Mutatok néhány tippet, hogy legközelebb ne kelljen a digitális eszközökhöz nyúlni.