Menü

Egy hetet sem pihentünk a nyáron

 Egyre kevesebben utaznak el egy egész hétre nyaralni, a magyarok többsége csak 3-4 éjszakára foglalt belföldi szállást az idei nyáron, de a kánikula kárpótolta a szállásadókat a hideg tavaszért – derült ki a Szallas.hu nyári statisztikáiból. Már minden ötödik foglaláskor SZÉP-kártyával fizettünk, a legnépszerűbb úti cél pedig Siófok volt.

Jelentősen, 4-5 százalékkal csökkent a hat vagy hét éjszakára szóló belföldi szállásfoglalások aránya az előző év nyarához képest a Szallas.hu statisztikái szerint. „A magyarok kétharmada csak hosszú hétvégére foglalt szállást az idei főszezonban, úgy tűnik, a tehetősebbek is inkább többször rövidebb időre utaznak el” – magyarázta az eredményeket Szigetvári József, a portál ügyvezetője. Az átlagos foglalás az idei nyáron 3 vendégéjszakára szólt, és 50 000 forintba került.

Megugrott ugyanakkor a SZÉP-kártya felhasználásának aránya: a Szallas.hu statisztikái alapján a főszezonban minden ötödik szállást így fizettek ki. „A SZÉP-kártyával fizetők ráadásul többet költöttek szállásra, az átlagos foglalási érték 57 000 forint volt, a szállásadóknak tehát megéri ilyen fizetési lehetőséget biztosítaniuk” – tette hozzá Szigetvári József. A tavalyi nyárhoz képest 5 százalékkal növekedett az együtt utazók száma, valószínűleg a költséghatékonyságot szem előtt tartva mentek együtt nyaralni nagyobb társaságok.

Budapestről balatoni apartmanba vágynak

A portál ügyvezetője szerint nyáron mindig az apartmanok és vendégházak keresettebbek, idén például csak a nyaralók 40 százaléka választott valamilyen szállodát. „A tapasztalataink szerint azonban a hoteltulajdonosok is jó szezont zártak. A hosszú kánikula kárpótolt a hideg tavaszért, július közepétől augusztus 20-ig a Balaton partján és a népszerű fürdővárosokban a szállodák is teltházzal üzemeltek” – mondta Szigetvári József. Az ügyvezető hozzátette, hogy az adatok alapján éves szinten 8 százalékos növekedést jósol 2013-ra a belföldi szálláspiacon.

A statisztikák szerint a legtöbben Budapestről utaztak nyaralni, a főváros után Debrecen, Győr, Miskolc, illetve Szeged „adta” a legtöbb belföldi vendéget. Budapest a legnépszerűbb célpontok listáján is a hetedik helyen áll, a nyár legnagyobb nyertese azonban kétségkívül a balatoni régió volt: a foglalások alapján a legnépszerűbb utazási célpontoknál tízből öt található a magyar tenger partján.

„Az Év Szállása verseny jelenlegi állása azonban kicsit más képet mutat: a települések közötti harcban a harmadik helyre küzdötte fel magát Csesznek, és Szeged is sokat javított helyezésén, míg Balatonfüred és Siófok veszített pozíciójából” – jegyezte meg Szigetvári József. A versenyben jelenleg Hajdúszoboszló áll az élen, de a szavazás november közepéig tart, így még változhat az Év Turisztikai Települése címért versengők sorrendje.

Forrás:
SAKKOM Interaktív

Fotó:
pixabay.com

Kezdődik a tél

Mit tegyek az egészségemért most, hogy téliesre fordult az időjárás? Szinte minden télen feltesszük ezt a kérdést, hiszen nyáron sokkal könnyebb dolgunk van: nem kell rétegesen öltözködni, nincs influenza-járvány, és nem merülünk ki olyan hamar. De télen sem kell szenvedéssé válnia az egészségi állapotunk karbantartásának.

A hosszú élet esszenciája

Az, hogy mennyire becsüljük meg az időnket, milyen minőségű életet élünk csak és kizárólag rajtunk múlik. Viszont génjeink nagyban befolyásolják az időtartamot és a betegségek kockázati tényezőit. Hogyha odafigyelünk a testi-lelki harmóniánkra és munkálkodunk rajta, akkor akár még arra is lesz lehetőségünk, hogy a dédunokánkat a kezünkbe tartsuk. A következőkben megtudhatod milyen praktikákra érdemes odafigyelned ahhoz, hogy ez megvalósuljon.

21 nap. Megpróbálod?

Huszonegy nap. Ennyi kell hozzá. Tudtad? Ha valamit 21 napig elég kitartóan végzünk, akkor az elvileg szokássá válik. Mert megszokjuk, megszeretjük, természetessé válik és furcsa lenne, ha nem lenne, egy idő után hiányozna. Mit gondolsz erről, megpróbálod?

Hogyan éld túl a vizsgaidőszakot?

Magolás, éjszakázás és a véget nem érő tanulás. A vizsgaidőszak nehéz pillanati hamarosan elkezdődnek, ehhez hoztam néhány jól bevált, bizonyított és hasznos túlélő tippet.

Reklámok, és azok veszélyei – legyünk tudatosak!

A reklámok önmagukban nem veszélyesek. De ha általuk átalakítjuk a saját gondolkodásunkat, az már sokkal veszélyesebb. Nem azért, mert egyszer rossz döntést hozunk, hanem mert a cselekedeteink mechanizmusa a fejünkben megmarad, és mi sokszor fogjuk ugyanazt a hibát elkövetni. Legyünk tudatosak és kritikusak!