Menü

Hamis életveszély, de oka van

Halálfélelem, szapora szívverés, szédülés, remegés. Ezek a tünetek életveszélyt jeleznek, de nem minden esetben. Amikor szervi ok és külső veszélyforrás hiányában is hasonló tüneteket érzékelünk, akkor valójában éppen egy pánikrohamot élünk át.

A pánikbetegség legfőbb jellemzője, hogy a fóbiával ellenétben nem egy konkrét dologhoz kapcsolódik szorosan, hanem egy általános szorongásból fakadó tünetcsoport. A pánikrohamot átélők annak ellenére, hogy nincsenek valódi életveszélyben, mégis valóban halálfélelmet élnek át, ez a negatív élmény pedig fokozza a rettegés szintet, és ez által valószínűsíti az újabb roham kialakulását.

Az ördögi kört az indítja el, hogy a pánikbetegek rettegnek az újabb rohamtól, bár ennek a félelemnek nincsen konkrét tárgya mégis a korábbi helyzetek melyekben a betegek átéltek pánikreakciót újból előhívhatják a tüneteket.

Pánikbetegség esetén gyakori kezelési eszköz a nyugtatók használata, de könnyedén belátható, hogy gyógyszerrel csak átmeneti és felszínes javulást érhetünk el. Bár szervi ok nem áll a betegség hátterében, lelki, mentális, pszichés annál inkább. A pánikrohamok szervezetünk figyelmeztető jelzései, hogy valami nincs rendben az életünkben. Ilyenkor nagyon gyakran a betegek mégis valamilyen fizikai, testi betegséget feltételeznek és elkezdik ebből az aspektusból monitorozni testüket. Igazából életmódjukat, életvitelüket kellene felülvizsgálni, hiszen a pánik a szervezet egyértelmű jelzése hogy valamin változtatnunk kell. Persze a betegség visszavezethető gyermekkori krízishelyzetekre is, de aktuális lelki problémák is állhatnak a háttérben, például egy rossz párkapcsolat, vagy túlzottan stresszes munkahelyi környezet.

Van néhány akut kezelési módszer, például a mély hasi légzés, illetve az adott szituáció átértelmezése, vészhelyzetszerű értékelés realizálása. A kiváltó ok feltérképezése nélkül azonban igazán hatásos ellenszert nem fogunk találni. 

Fotó:
pixabay.com

Az edzés utáni étkezés szabályai

Sokakban felmerül a kérdés edzés után, hogy vajon mit, mikor és mennyit szabad enni? Mindenképpen próbálj ki több lehetőséget, idővel úgyis meglátod melyik az, ami számodra a legjobb, leghasznosabb. Íme, néhány ehhez kapcsolódó praktika, melyeket érdemes a jövőben elsajátítanod a fejlődésed érdekében.

Nátha kezelése gyorsan

Tél van, és a változékony időjárás ellenére többnyire hideget tapasztalhatunk a napi sétáink során. Amivel semmi gond nincs, egészen addig, míg meg nem jelenik az ismerős vörös folt az arcunkon, amit az orr folyás okoz, és el nem kezd rázni a hideg a fűtött szobában is. A téli náthán mindenki szeretne minél hamarabb túlesni. Mutatunk pár örök érvényű tippet.

Memóriajavító táplálékaink nyomában

Ha csak vizsgákra készülsz, vagy csupán hosszan meg szeretnéd őrizni szellemi fittségedet, érdemes a táplálkozásodra is odafigyelned. A következőkben különböző tippeket, praktikákat olvashatsz, amelyek segítségével fejlesztheted memóriádat.

A nevetés egészségre gyakorolt hatásai

Manapság szokták mondani, hogy a nevetés fél egészség! Felemelő érzésként hat ránk és olyankor boldogság járja át szívünket. Nemcsak embereket köt össze, kapcsolatokat teremt, hanem az egészségünkre is pozitív hatást gyakorol.

A magnézium hiány árulkodó jelei

A magnéziumhiányt gyakran félrediagnosztizálják, mert nem mutatkozik meg a vérképben, mivel a szervezet magnézium tartalékainak csupán 1%-a tárolódik a vérben.