Menü

A jó és a rossz szénhidrát (h)arca

A szénhidrátokról a leggyakrabban negatív összefüggésben beszélünk. Pedig a fogyókúrázók ellensége voltaképpen szervezetünk egyik legfontosabb energiaforrása. Persze nem mindegy, hogy milyen.

Napi energiánk jellemzően több mint a felét szénhidrátokból nyerjük. A szénhidrátok között ugyanakkor megkülönböztetünk jó és rossz szénhidrátokat, természetesen egyáltalán nem mindegy, miből milyen mennyiséget fogyasztunk.

A jó szénhidrátok jellemzője, hogy nem dobják fel, nem emelik a magasba hirtelen a vércukorszintünket, hanem hosszabb távon lakatnak jól, ami nagyon fontos az egészség szempontjából. Vitaminokat, ásványi anyagokat, rostokat tartalmaznak. Ilyen például a rizs, a zöldségek, és a teljes kiőrlésű kenyér.

A rossz szénhidrátok ezzel szemben gyors vércukorszint emelkedés idéznek elő, nem kívánt súlygyarapodáshoz vezetnek és kevés bennük, vagy hiányzik belőlük a szervezetünk számára értékes, hasznosítható összetevő. Sajnos nehéz lekerülni őket, hiszen a szénsavas üdítők, a péksütemények és az egyéb lisztes-cukros készítmények szinte mindenütt jelen vannak, mindennapjainkban szerves részét képezik, ráadásul nagyon népszerűek.

A fogyókúrázóknak tehát nem kell kiiktatniuk a szénhidrátokat, hiszen energiára nekik is szükségük van, ugyanakkor nagyon oda kell figyelniük, hogy mit és mikor esznek, isznak.

A zöldségek, illetve a zabhely például hasznos lehet minden étkezésnél, de legfőképp reggel és délben ajánlatos a fogyasztásuk.

Fotó:
pixabay.com

Mit egyen a gyerek, ha sportol?

Fociedzés vége, este fél hét: a fiam farkaséhesen esik be a kocsiba, bizonyára sok szülőnek ismerős ez a szitu. Köztudott, hogy a megfelelő vitaminok és tápanyagok bevitele egy sportoló gyerek életében mennyire fontos.

Levesek – amelyek lehetnének népszerűbbek

Egyes kultúrákban levest enni sem szokás. A franciák például leginkább valami könnyű salátát esznek előétel gyanánt. Mi viszont élünk-halunk az ízletes levesekért, sőt, újabb és újabb variációkat találunk ki, amelyeket elkészíthetünk. Pedig vannak hagyományos levesek, melyek a megérdemeltnél kisebb figyelmet kapnak. Belőlük láthatunk egy rövidebb összeállítást.

Betegek világnapja: sok népbetegség megelőzhető lenne helyes korai táplálással

Magyarországon a diabétesz, az elhízás és a kardiovaszkuláris betegségek is egyre többeknek okoznak problémát, pedig a népbetegségek megelőzésért mi magunk tehetünk a legtöbbet. Immunrendszerünknek fontos szerepe van többek között a betegségek elkerülésében és egészségünk megőrzésében, ezért érdemes kiemelt figyelmet fordítani védekezőképességünk megerősítésére. 1993 óta február 11-én tartják a betegek világnapját, amelynek alkalmából az Első 1000 Nap elnevezésű egészségügyi tájékoztató kampány szakemberei a betegségmegelőzés és a kisgyermekkori immun erősítés fontosságára hívták fel a figyelmet.

Stevia a diétázók kedvenc édesítőszere

A stevia egy nullkalóriás, természetes élelmiszer, ami hazánkban is nagyon elterjedt. A fogyókúra idejében hatalmas megerőltetést okozna, ha ki kellene teljesen iktatni az édes ízt. A következőkben be szeretném mutatni ezt a sokunk által kedvelt különleges növényt.

Érdekességek a grapefruitról

A citrusfélék magas C-vitamin-tartalmuk miatt sokkal hatásosabbak a vitamintabletták fogyasztásánál. Közkedvelt gyümölcs, sokak barátja fogyókúra idején. Viszont biztos vagyok benne, hogy a következőkben olyan információkat is olvashattok róla, amelyek újak lehetnek számotokra.