Menü

A lédús őszibarack

Az őszibarack egészséges, lédús, finom, ráadásul szinte bárhol elérhető gyümölcs. Érdekessége, hogy Ázsiából származik és a magyar elnevezése helytelen.

Az őszibarack ugyanis nem őszi, hanem nyári. Legalábbis, ami az érését illeti, nyár közepétől aktuális gyümölcs.

A barack feltételezhetően Kínából származik, legalábbis ott említik először, de ha nem is a nagy ázsiai birodalom, a forrás akkor is mindenképpen Ázsia. Európában is gyorsan kedvelté vált, elsősorban Olaszország és Franciaország járt (és jár) az élen a termesztésében. Az őszibarack népszerűsége fokozatosan nőtt az öreg kontinensen, az északabbra elterülő országokat, Hollandiát, Németországot és Angliát is meghódította az ízletes gyümölcs.

Érdekesség, hogy a nektarin nem valamilyen modern növényi technológia terméke, nem hibrid, hanem voltaképpen ugyanaz, mint az őszibarack, egy faj, némi genetikai eltéréssel.

Az őszibarack legnagyobb része, csaknem 90 százaléka víz, ezért a gyümölcs remekül oltja a szomjat. Ráadásul az átlagosnál többet is lehet fogyasztani belőle, ami egyrészt annak köszönhető, hogy kedvező a cukor és gyümölcssav aránya.

A frissítés mellett az őszibarack jó C- és B-vitamin forrás. Niacintartalma jót tesz a szív és érrendszernek. A benne található rostok (vannak fajták, amelyekben egészen sok van) szintén számos pozitív élettani hatás alapjai. A szívbetegeknek különösen ajánlott a fogyasztása.

Fotó:
pixabay.com

Tízórais doboz: van élet a szendvicsen túl!

Sokszor okoz fejtörést, hogy mit csomagoljunk iskolás gyermekünk tízórais dobozába. Nézzünk körül, mi mindent tehetünk egy picike uzsonnás dobozba, ami egészséges, finom és garantáltan megeszi a gyerekünk!

Tudnivalók a telített és a telítetlen zsírokról

Az ember által felhasznált zsírok alkotóelemei a hosszú szénláncú zsírsavak és a glicerin. A köztük lévő különbségek alapja a szénlánc alakja és hossza, valamint a szénatomokhoz köthető hidrogénatomok száma. Az egészségtudatos táplálkozásnál fontos tudni mennyit vigyünk be ezekből a szervezetünkbe.

Az edzés utáni étkezés szabályai

Sokakban felmerül a kérdés edzés után, hogy vajon mit, mikor és mennyit szabad enni? Mindenképpen próbálj ki több lehetőséget, idővel úgyis meglátod melyik az, ami számodra a legjobb, leghasznosabb. Íme, néhány ehhez kapcsolódó praktika, melyeket érdemes a jövőben elsajátítanod a fejlődésed érdekében.

Mesterséges édesítőszer: se nem jó, se nem rossz

A cukorhelyettesítők semmilyen egészségügyi előnnyel nem rendelkeznek, viszont kárt sem okoznak – derült ki egy nemrég megjelent tudományos összefoglalóból.

Memóriajavító táplálékaink nyomában

Ha csak vizsgákra készülsz, vagy csupán hosszan meg szeretnéd őrizni szellemi fittségedet, érdemes a táplálkozásodra is odafigyelned. A következőkben különböző tippeket, praktikákat olvashatsz, amelyek segítségével fejlesztheted memóriádat.