Menü

Hiba gondolkodás nélkül sportolni

Hiába sportol valaki rendszeresen, ha nem figyel oda arra, hogyan, milyen körülmények között végzi a mozgást. Néhány, aprónak tűnő hiba elronthatja az egész lényegét.

A mozgás lényege a fittség, az egészség és a jó hangulat, voltaképpen az, hogy gondoskodjunk szervezetünk megfelelő állapotáról, miközben még jól is érezzük magunkat.

Igen ám, de ha nem végezzük átgondoltam a gyakorlatokat, választhatunk bármilyen sportot, az ellenkező hatást válthatjuk ki. Ez azért különösen bosszantó, mert mozgunk, sportolunk, igyekszünk pozitív életmódot folytatni és példát mutatni, a célt mégsem érjük el.

Az egyik leggyakoribb probléma a túlerőltetés, túledzés. A sportolás gyakoriságát, intenzitását mindig saját testünk képességeihez kell igazítani. Ez sokszor pofonegyszerű, csak némi odafigyelés szervezetünk jelzéseire, másoknak viszont nem megy könnyen. Utóbbiaknak érdemes szakember segítségét kérniük. A mozgásfajta kiválasztásában és a helyes gyakorlásában egyaránt.

Bármit is sportoljunk, arra elegendő időt és megfelelő energiát kell hagyni. Nem csak átrobogni az edzésen, mint mondjuk egy bevásárláson, hanem megadni a módját az alkalomnak. Energia és idő nélkül ugyanis hosszabb távon nem leszünk képesek megfelelni az elvárásoknak, ami ahhoz vezethet, hogy szépen abbamarad a sportolás. Gondolkodás, elképzelés nélkül nincs sok értelme belevágni a dologba.

Nagyon fontos a bemelegítés és a nyújtás, ahogyan a megfelelő regeneráció is. Ha úgy érezzük, a kelleténél fáradtabbak vagyunk, pihenjük ki, megelőzendő a sérüléseket.

Fotó:
pixabay.com

A bemelegítés elengedhetetlen fontossága

Miért kell bemelegíteni edzés előtt? Hogyan kell ezt végezni? Mit veszítesz, ha kihagyod? Remélem ez a cikk segítséget fog nyújtani abban, hogy ne ész nélkül kezdj neki az edzésnek.

Bulgur,a diétázók egyik kedvenc eledele

Eddig netán csak szemezgettél vele, de nem merted még kipróbálni? Vagy már jól ismered, és érdekel, hogy köreten kívül még hogyan tudod elkészíteni? Most minden kérdésedre választ kaphatsz.

Újévi könnyű falatok

A hagyományos, magyaros ünnepi menük bizony nem szűkölködnek kalóriával, nem csoda, ha a január elsejét bizonyos fogadalmakkal kezdjük. Fogyókúra helyett én azonban ésszerű diétát és kímélő ételeket készítsünk!

Semmi időm a mozgásra – többé nem kifogás

Fárasztó napok, hetek mellett nem mindig jut időnk hobbira, sportra meg még kevesebb. De mit tegyünk, hogy ne lustuljunk el? Hogyan szakíthatunk mégis időt a mozgásra?

A nagy kávékörkép – 1. rész

Ha unod a gyors instant kávékat, és kipróbálnál valami újat, érdemes előtte tisztában lenni néhány alapfogalommal.