Menü

Hiba gondolkodás nélkül sportolni

Hiába sportol valaki rendszeresen, ha nem figyel oda arra, hogyan, milyen körülmények között végzi a mozgást. Néhány, aprónak tűnő hiba elronthatja az egész lényegét.

A mozgás lényege a fittség, az egészség és a jó hangulat, voltaképpen az, hogy gondoskodjunk szervezetünk megfelelő állapotáról, miközben még jól is érezzük magunkat.

Igen ám, de ha nem végezzük átgondoltam a gyakorlatokat, választhatunk bármilyen sportot, az ellenkező hatást válthatjuk ki. Ez azért különösen bosszantó, mert mozgunk, sportolunk, igyekszünk pozitív életmódot folytatni és példát mutatni, a célt mégsem érjük el.

Az egyik leggyakoribb probléma a túlerőltetés, túledzés. A sportolás gyakoriságát, intenzitását mindig saját testünk képességeihez kell igazítani. Ez sokszor pofonegyszerű, csak némi odafigyelés szervezetünk jelzéseire, másoknak viszont nem megy könnyen. Utóbbiaknak érdemes szakember segítségét kérniük. A mozgásfajta kiválasztásában és a helyes gyakorlásában egyaránt.

Bármit is sportoljunk, arra elegendő időt és megfelelő energiát kell hagyni. Nem csak átrobogni az edzésen, mint mondjuk egy bevásárláson, hanem megadni a módját az alkalomnak. Energia és idő nélkül ugyanis hosszabb távon nem leszünk képesek megfelelni az elvárásoknak, ami ahhoz vezethet, hogy szépen abbamarad a sportolás. Gondolkodás, elképzelés nélkül nincs sok értelme belevágni a dologba.

Nagyon fontos a bemelegítés és a nyújtás, ahogyan a megfelelő regeneráció is. Ha úgy érezzük, a kelleténél fáradtabbak vagyunk, pihenjük ki, megelőzendő a sérüléseket.

Fotó:
pixabay.com

Edzés a nyaralás alatt? Na ne...

A nyaralás elsősorban a pihenést jelenti, a hétköznapi mókuskerékből való kiszakadást, azonban létezik a vakációnak nagyon sok fajtája, akár aktív, akár passzív kikapcsolódást keresünk. Akik ekkor sem szeretnének ellustulni, vagy kiesni a formájukból, nekik szánjuk elsősorban ezeket a sorokat.

Egészséges édesség

Ki ne álmodna egy olyan nassolnivalóról, amely egészséges, gyógyító hatása van, finom is és még édességnek is nevezheti? Az édességek igen csábítóak tudnak lenni, az emberek pedig olykor-olykor el is csábulnak, és a kosarukba teszik vásárlás közben a nyalánkságokat.

Ellenségünk a szénhidrát?

A zsír után most új ellenséget választott a fitneszipar. Igen, megint az ételek egyik fő összetevőjét, a szénhidrátot tesszük felelőssé minden egészségügyi problémáért. Lássuk csak, hogy is van ez!

Mit és hogyan igyunk sportoláskor

Szakemberek szerint a sportolásra előre fel kell készülni, a testmozgáshoz ugyanis érdemes jól hidratált állapotban hozzákezdeni, persze ez nem azt jelenti, hogy teleisszuk magunkat.
Az arányos folyadék beviteli terv éppolyan fontos, mint egy jó edzésterv.

Kalóriaszámolás - miért és hogyan?

A kalóriák rabja vagy, vagy fittyet hánysz az ételek pontos összetételére? Vajon a kalóriaszámolás jó módszer a fogyáshoz, s ha igen, mennyire hatékony? Ezekre kerestük a választ.