Menü

Motivációs tippek diétázáshoz

Ön is újévi diétába kezdett, hogy leadja az ünnepi, vagy tavalyi pluszkilókat? Kezd már elfogyni az első hév lendülete? Vagy egyáltalán nem megy a fogyás? Összegyűjtöttünk néhány érdekességet, ami segíthet a fogyásban és az életmódváltásban.

„Ha más képes volt rá, én is az vagyok!”

Felmérések igazolták, hogy milyen nagymértékben ösztönző tud lenni, ha ismerősünket látjuk lefogyni. Nem mindenki ismeretségében adódik ilyen „példakép”, de az interneten tallózva sok olyan oldalt találhatunk, ahonnan motivációt tudunk gyűjteni. Az előtte-utána képek sokszor megdöbbentőek, és képesek velünk tudatosítani: megéri! Találhatunk ilyen fotókat pl. az Update facebook oldalán, a LifeTiLt blogon, vagy személyes és egyedi történet Klaudia facebook oldala, amelyet Nincs lehetetlen névvel találhatnak meg.

Saját fotómontázs

Magunknak is összeállíthatunk ilyen fotómontázst! Ha korábban vékony volt, és a régi alak visszaszerzése a cél, akkor tegyen egy aktuális képet a jelenlegi mellé, és ezt ragassza ki a hűtőre. Meglesz a motiváció arra, hogy csak az előre meghatározott időpontokban nyissa ki a fridzsider ajtaját… Ha nincs korábbi tapasztalat, akkor irány egy Photoshop-kedvelő ismerős, aki segít a fotónkat „vékonyra szerkeszteni”. Nem arra való, hogy ez legyen az új profilképünk, hanem arra, hogy lássuk, és beépítsük a fejünkbe a vágyott célt, és vizuálisan is elraktározzunk magunkról egy ilyenfajta információt.

Lelki fogyás

A diéta nemcsak arról szól, hogy kevesebbet, vagy okosabban eszünk, és többet mozgunk – a gondolkodásmódunkkal is rásegíthetünk a fogyásra. Érdemes elolvasni a Titok c. könyv ezzel kapcsolatos fejezetét, amely rávilágít: fontos, hogy mit hiszünk el az ételről és a testünkről. Más tudatos gondolkodók is bebizonyították, hogy aki vékonyan gondol magára, valamint nem tekinti hizlalónak az elfogyasztott ételeket, annál sikeresebb a fogyás, vagy a súlytartás.

Meditációval a fogyásért

Mit tehetünk azért, hogy ne csak a testünk, hanem a lelkünk is ráálljon a fogyásra, valamint az új testsúlyra? Bizonyos meditációs technikákkal segíthetünk, amennyiben a tudatalattinkkal is képesek vagyunk elhitetni: vékonyak vagyunk, vékonyak leszünk, és nem hízunk vissza. A testnek el kell fogadnia az új testsúlyt fogyás után, és meg kell rá „tanítani” a szervezetet, ebben pedig segíthet a meditáció.

Lássunk szépnek magunkat, és könnyebben megy a diéta

Tudta Ön, hogy ha elfogadja önmagát, és szépnek látja magát, akkor könnyebb lehet a fogyás, ugyanis teste nem hadakozik ellene? Ha férfi, akkor vegyen magának egy csinos inget, mondjuk egyel kisebb méretben is hasznos tud lenni. Ha nő, akkor sminkeljen, változtassa meg a frizuráját, és máris elindul egyúttal a szemléleti változás is, amely erőt ad majd az átalakuláshoz.

A zsírréteg sokszor védekező mechanizmus

Bizony a hízásnak, valamint a zsírraktározásnak olyan tudatalatti okai lehetnek, amit elsőre nehéz kibogozni. Vannak emberek, akik tényleg salátán élnek, és nem fogynak, vagy csak kínkeserves éhezéssel képesek leadni néhány kilót. Ennek hátterében állhat például, ha valaki nem tud elengedni egy szeretett személyt annak elhalálozása után: a „tartás” a testén is megnyilvánul. Vagy a zsírbörtön lehet egyfajta védekező mechanizmus, ha valakit testi-lelki bántalmazás ért. Nagyon sok mélyen gyökerező oka lehet ennek, tehát ha becsülettel és jó ideje diétázik hiába, akkor talán érdemes lehet felkeresni egy pszichológust. 

Fotó:
pixabay.com

Az a bűvös nasidoboz…

Egy zöld műanyagdoboz. Vagy kék. Szögletes, vagy kör alakú. Nem túl kicsi. Tele nasikkal. Finom és üres kalóriák. Érzelmi evés. Stressz evés. Talán többen is szenvedünk néha ettől.. Mit lehet tenni ez ellen?

Nem kerül ennyibe, hogy lefogyj!

A diéták és fogyókúrák útvesztőjében gyakran választjuk a kényelmesnek tűnő, gyors megoldásokat, még akkor is, ha rengeteg pénzünkbe kerül. Biztosan nincs más megoldás?

Újratervezés

Az őszi időszak is lehet kedvcsináló, mind a sportban, mind a diétában, sosem késő belevágni abba a bizonyos újévi, vagy jövő nyári formába. S mégis, hogyan is kellene elkezdeni, vagy újrakezdeni a mozgást?

Nem eszem húst, baj?

Gyakori manapság, ha valaki elvből, vagy egészségügyi okokból, illetve bármilyen más megfontolásból nem eszik húst, sem állati eredetűt, vagy egyszerűen csökkenti az étrendjében a húsételek fogyasztását. Fehérjére azonban a szervezetünknek szüksége van, hogyan tudjuk pótolni ezt, ha nem eszünk húst?

Kiegészítők edzéshez

A testépítők esküdnek a kiegészítőkre, a kezdő sportolók pedig szeretnének minél hamarabb olyan szintre kerülni, mint az ideáljuk. Azonban biztos jó ötlet kezdőként is azt szedni, mint a profik?