Menü

Motivációs tippek diétázáshoz

Ön is újévi diétába kezdett, hogy leadja az ünnepi, vagy tavalyi pluszkilókat? Kezd már elfogyni az első hév lendülete? Vagy egyáltalán nem megy a fogyás? Összegyűjtöttünk néhány érdekességet, ami segíthet a fogyásban és az életmódváltásban.

„Ha más képes volt rá, én is az vagyok!”

Felmérések igazolták, hogy milyen nagymértékben ösztönző tud lenni, ha ismerősünket látjuk lefogyni. Nem mindenki ismeretségében adódik ilyen „példakép”, de az interneten tallózva sok olyan oldalt találhatunk, ahonnan motivációt tudunk gyűjteni. Az előtte-utána képek sokszor megdöbbentőek, és képesek velünk tudatosítani: megéri! Találhatunk ilyen fotókat pl. az Update facebook oldalán, a LifeTiLt blogon, vagy személyes és egyedi történet Klaudia facebook oldala, amelyet Nincs lehetetlen névvel találhatnak meg.

Saját fotómontázs

Magunknak is összeállíthatunk ilyen fotómontázst! Ha korábban vékony volt, és a régi alak visszaszerzése a cél, akkor tegyen egy aktuális képet a jelenlegi mellé, és ezt ragassza ki a hűtőre. Meglesz a motiváció arra, hogy csak az előre meghatározott időpontokban nyissa ki a fridzsider ajtaját… Ha nincs korábbi tapasztalat, akkor irány egy Photoshop-kedvelő ismerős, aki segít a fotónkat „vékonyra szerkeszteni”. Nem arra való, hogy ez legyen az új profilképünk, hanem arra, hogy lássuk, és beépítsük a fejünkbe a vágyott célt, és vizuálisan is elraktározzunk magunkról egy ilyenfajta információt.

Lelki fogyás

A diéta nemcsak arról szól, hogy kevesebbet, vagy okosabban eszünk, és többet mozgunk – a gondolkodásmódunkkal is rásegíthetünk a fogyásra. Érdemes elolvasni a Titok c. könyv ezzel kapcsolatos fejezetét, amely rávilágít: fontos, hogy mit hiszünk el az ételről és a testünkről. Más tudatos gondolkodók is bebizonyították, hogy aki vékonyan gondol magára, valamint nem tekinti hizlalónak az elfogyasztott ételeket, annál sikeresebb a fogyás, vagy a súlytartás.

Meditációval a fogyásért

Mit tehetünk azért, hogy ne csak a testünk, hanem a lelkünk is ráálljon a fogyásra, valamint az új testsúlyra? Bizonyos meditációs technikákkal segíthetünk, amennyiben a tudatalattinkkal is képesek vagyunk elhitetni: vékonyak vagyunk, vékonyak leszünk, és nem hízunk vissza. A testnek el kell fogadnia az új testsúlyt fogyás után, és meg kell rá „tanítani” a szervezetet, ebben pedig segíthet a meditáció.

Lássunk szépnek magunkat, és könnyebben megy a diéta

Tudta Ön, hogy ha elfogadja önmagát, és szépnek látja magát, akkor könnyebb lehet a fogyás, ugyanis teste nem hadakozik ellene? Ha férfi, akkor vegyen magának egy csinos inget, mondjuk egyel kisebb méretben is hasznos tud lenni. Ha nő, akkor sminkeljen, változtassa meg a frizuráját, és máris elindul egyúttal a szemléleti változás is, amely erőt ad majd az átalakuláshoz.

A zsírréteg sokszor védekező mechanizmus

Bizony a hízásnak, valamint a zsírraktározásnak olyan tudatalatti okai lehetnek, amit elsőre nehéz kibogozni. Vannak emberek, akik tényleg salátán élnek, és nem fogynak, vagy csak kínkeserves éhezéssel képesek leadni néhány kilót. Ennek hátterében állhat például, ha valaki nem tud elengedni egy szeretett személyt annak elhalálozása után: a „tartás” a testén is megnyilvánul. Vagy a zsírbörtön lehet egyfajta védekező mechanizmus, ha valakit testi-lelki bántalmazás ért. Nagyon sok mélyen gyökerező oka lehet ennek, tehát ha becsülettel és jó ideje diétázik hiába, akkor talán érdemes lehet felkeresni egy pszichológust. 

Fotó:
pixabay.com

Újévi fogadalmam: futni fogok!

Az újév beköszöntével számtalan ember dönt úgy, hogy az újesztendőben egészségesebben fog élni és elkezd sportolni. A legnépszerűbb jelzőt e terén a futás vívta ki magának. Igen gyakori választás! Nézzünk meg pár praktikát, hogy mire kell odafigyelni a kezdetekben.

10. 000 lépés naponta az egészség kulcsa?

Azt gondolhatjuk, hogy 10.000 lépést mi is mindennap megteszünk. De vajon ez valójában így van? Honnan ered ez a szám? Ha megteszünk 10.000 lépést garantáltan egészségesek leszünk, vagy fogyni fogunk? Talán mégis van olyan módszer, ami nagy anyagi- , és energiaráfordítás nélkül is egészségesebb életet eredményez? Most kiderül...

Téli sportok veszélyei

A tartósan hideg időben a téli sportok szerelmesei mindennél jobban vágynak arra, hogy kedvenc téli sportjaikat űzhessék. Ahogy a nyári sportszezonnak is megvannak a maga feltételei, úgy a téli edzésnek is számtalan betartandó szabálya figyelmeztet arra, hogy kellő óvatossággal járjunk el.

Diéta és alkoholfogyasztás

Mit tehetünk, ha igyekszünk kalóriaszegény étrendet tartani azért, hogy jobban álljon rajtunk az alkalmi ruha/ fürdőruha, de szívesen fogyasztanánk alkoholt? Milyen és mennyi alkoholos ital fogyasztható a diéta alatt?

Januári mérlegelés és a következő lépések

Odafigyeltél, mégis 2-3 kg plusszal zártad az ünnepi időszakot? Ezt egyrészt tök igazságtalannak érzed, másrészt kérdéses, hogy lesz ebből 5 hónap múlva strandforma? Kétségbeesés, kapkodás helyett nézd meg, meg mi törtélnhetett, és hogy tudod kompenzálni ezt az időszakot!