Menü

Az eleme és a táplálkozás

Felvételizik? Vizsgázik? Állásinterjúra készül? Vagy csak jobban szeretne teljesíteni a munkahelyén? Tudta, hogy megfelelő táplálkozással fokozhatja szellemi képességeit?

Az E-vitaminokban gazdag ételek segítik a memória működését, az omega-3 zsírsavat tartalmazó élelmiszerek csökkentik bizonyos demencia kórképek kialakulásának kockázatát, a folsav pozitívan hat az agyi működésre, csokoládéval pedig szintén memóriaélesítő hatást érhetünk el.

De pontosan milyen élelmiszereket fogyasszunk annak érdekében, hogy elérjük ezeket a pozitív hatásokat?

A neuronok védelmét szolgálják például a következő E-vitaminokban gazdag élelmiszerek: avokádó, olívaolaj, mandula, gabonacsírák. Halfogyasztással pedig értékes omega-3 zsírsavakhoz juttathatjuk szervezetünket. Többek között tonhal, makréla, lazac, szardínia rendszeres fogyasztásával, tudományos kutatások szerint még az Alzheimer-kór kockázatát is csökkenthetjük. Ügyeljünk azonban arra, hogy ezeket az ételeket párolással, vagy főzéssel készítsük el, és ne olajban sütéssel.

Memóriánkat B-vitaminokban gazdag spenóttal, brokkolival, leveles kellel élesíthetjük, ha például egy nehéz vizsgára készülünk. Bizonyos piros bogyós gyümölcsöknek is - mint például a fekete áfonya, és az eper- jelentős memóriajavító hatása lehet.

Köztudott, hogy csokoládét érdemes vizsgák előtt fogyasztani, mivel pozitívan hat az agyi működésre. Ennek az általános vélekedésnek van igazság alapja, mivel az étcsokoládé olyan antioxidáns hatású flavonoidokat tartalmaz, melyek fokozzák az agyi vérkeringést. A koffein frissítő hatása is közismert, de nem árt vigyázni vele, mivel csak rövidtávon fokozza szellemi teljesítőképességünket.

Ha viszont sok folyadékot fogyasztunk, kerüljük a dohányzást, és figyelünk testsúlyunk kordában tartására, hosszú távon is karbantarthatjuk szellemi képességeinket.

Fotó:
pixabay.com

Transz-zsírsavak és tévhitek

Ugye szinte mindenki evett már szendvicset, ami meg volt kenve vajjal/margarinnal? Vagy egy kis kekszet, ha édeset vagy sósat kívánt? Nézzük, mi a közös ezekben az élelmiszerekben!

Egészséges vendégváró falatok

Legyen szó akár szülinapi összejövetelről vagy rokon- és szomszédlátogatásról, az apró egyfalatos csemegék mindig jól jönnek. Lássuk, hogy válthatjuk ki a cukros, finomlisztes aprósüteményt, pogácsát, vagy a zsíros chipset valami egészségesebbel!

Jó nekünk a "mindenmentesség"?

A mindenmentes szó hallatán szinte hallom lelki füleimmel, ahogy Besenyő Pista bácsi azt mondja: a mindenmentes, az a semmi, ami mindentől mentes az nem, hogy nem étel, de amiben nincs semmi az a semmi. Hát noormális? Lássuk, mit is takar ez a megfogalmazás, és miért olyan népszerű mostanában!

Diéta és alkoholfogyasztás

Mit tehetünk, ha igyekszünk kalóriaszegény étrendet tartani azért, hogy jobban álljon rajtunk az alkalmi ruha/ fürdőruha, de szívesen fogyasztanánk alkoholt? Milyen és mennyi alkoholos ital fogyasztható a diéta alatt?

Milyen hatással vannak szervezetünkre az üdítőitalok?

Mik a szénsavas és cukros üdítők kedvező és kevésbé előnyös hatásai, tulajdonságai? Hogyan reagál a szervezetünk, ha rendszeresen fogyasztjuk ezeket a termékeket?