Menü

A kozmetikumok uralják az online FMCG piacot

  • Dátum: 2015.03.19., 08:21

A napi fogyasztási cikkek online piacán továbbra is a piperék és kozmetikumok, valamint a gyógyszerek, vitaminok, étrend-kiegészítők a két húzókategória – derült ki a KutatóCentrum E-Shopping FMCG Reportjából. Emellett az utóbbi évben jelentősen megnőtt a bio- és friss élelmiszerek, valamint az italáruk online beszerzése.

Bár az elmúlt évben nem volt jelentős elmozdulás a napi fogyasztási cikkek (FMCG) online beszerzése terén – az interneten terméket vásárlók egynegyede rendelt valamilyen FMCG cikket –, a kategórián belül jelentősen megnőtt az élelmiszervásárlók aránya: a bioélelmiszerek rendelése egy év alatt megduplázódott, 6 százalékról 12 százalékra nőtt, a friss élelmiszereké és az italáruké pedig egyaránt 9 százalékról 12 százalékra bővült.

A KutatóCentrum legfrissebb E-Shopping FMCG Reportjából az is kiderült, hogy az interneten húzóterületnek számító piperék és kozmetikumok online értékesítése is megnőtt: 2013-ban az interneten FMCG terméket vásárlók fele, míg 2014-ben már közel kétharmada rendelt valamilyen szépségápolási cikket online. „A dobogó második fokát 29 százalékkal továbbra is a gyógyszer, vitamin és étrend-kiegészítő kategória foglalja el. Ezt követik a háztartási és vegyi áruk (19%), valamint tartós vagy féltartós élelmiszerek (14%)” – mondta el Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere.

Hagyományos üzletekben a napi fogyasztási cikkek közül ezzel szemben elsősorban friss élelmiszereket (85%), tartós vagy féltartós élelmiszereket (67%), valamint italárukat (67%) vásárolunk.

Mindent visz az ár

A napi fogyasztási cikkek kiválasztása esetén egyértelműen az ár a döntő szempont, megelőzve a márkát és a forgalmazót. Ezzel összecseng, hogy az FMCG termékeket kínáló webáruház kiválasztása esetén is a kedvező árak és alacsony szállítási díjak nyomják a legtöbbet a latba, ugyanakkor a széles választék csak egy hajszállal szorult a második helyre. Míg előbbit a neten vásárlók 75 százaléka jelölte meg a legfontosabb szempontok között, a termékkínálatot 69 százalék emelte ki. „A harmadik és negyedik helyre befutó rövid szállítási időt és megbízhatóságot már csak az online vásárlók körülbelül egyharmada említette – jegyezte meg Györfi Anna. – Ez arra utal, hogy az FMCG piacon a kisebb online boltoknak nagyon nehéz felvenni a versenyt az alacsony árakat és széles választékot kínáló nagy webáruházakkal.”

Tovább nőhet az online FMCG piac

A következő évben tovább bővülhet az FMCG cikkek online piaca: a rendszeresen netezők 62 százaléka tervezi, hogy valamilyen terméket fog vásárolni az interneten keresztül, és körükben 31 százalék azoknak az aránya, akik kifejezetten napi fogyasztási cikkek online vásárlását tervezik.

A kategórián belül ugyanakkor nem várható nagy átrendeződés: a legtöbben továbbra is piperéket és kozmetikumokat rendelnének a netről, ezt követik a gyógyszerek, vitaminok és étrend-kiegészítők, a háztartási és vegyi áruk, valamint tartós és féltartós élelmiszerek.

A közös vacsora fontosabb, mint gondolnánk

A közös vacsorák nem az evésről szólnak. Nem a háromfogásos családi lakomákat értjük alatta. Az esti közös együttléttől boldogabb és kiegyensúlyozottabb gyerekeink is lehetnek.

7 mód, hogy krízisben lelkesíts egy barátot (vagy magadat)

Amikor Sheryl Sandberg (írónő) elveszítette a férjét, azt mondta, senki nem tudta, hogyan szóljon hozzá. Az emberek furán érezték magunkat körülötte, és nem tudták, mit mondjanak. Új könyvének (angolul Option B) célja az volt, hogy ne csak arról írjon, hogyan legyünk ellenállóak, amikor kihívásokkal kell szembenéznünk, de hogyan tudjuk támogatni a barátainkat szükséghelyzetekben.

Amit nem mondtak el Neked az életmódváltásról

Mindenki az életmódváltás pozitív hozadékait hangoztatja, azt viszont nem szokás reklámozni, ami nem kellemes, ami áldozattal és lemondással jár. A diéta egy valóságos aknamező. Miért is?

Lánykérés, ami nem válik rémálommá

Mindenféle elköteleződés jó nagy stresszel jár, legyen szó lakásvásárlásról, új autó vételéről, vagy a teljes érzelmi elköteleződésről. A lánykérés előtti időszak kész vérnyomásterheléssé válik, az utána következő idők pedig, ha nem is mindig mondjuk ki, de mindkét fél számára rendkívül stresszesek. Ezért felkészültnek kell lennünk, nemcsak anyagilag, érzelmileg is.

A kiégés ismertető jelei

A burnout nemcsak a munkamániások iszonyatos betegsége, mindenkit fenyeget, aki a magánélete és munkája között nem találja meg a harmóniát. A kiégés gyógyítása nehezebb, mint a megelőzése.