Menü

Létezik megelőzés

A megelőzés sokak szerint csak üres duma, és ők ennek megfelelően is viselkednek: nem tesznek semmit a különböző szezonális betegségek elkerülése érdekében. Pedig higgyék el, van mit tenni!

Amikor az ember megfázik, vagy más kellemetlen betegsége támad, nosztalgikus érzésekkel gondol vissza az egészséges időkre, illetve arra, hogy miért nem tett valamit korábban. Na igen, vajon miért?

Azért, mert amikor egészségesek vagyunk, az egészségünk fontossága háttérbe szorul (tisztelet a tudatos kivételnek!), de amikor fordul a kocka, mindjárt felértékelődik a megelőzés szerepe. Így van, megelőzés igenis létezik és érdemes alkalmazni. Természetesen sok dologba nincs beleszólásunk, ám bőven akadnak hasznos tanácsok.

Az immunrendszer helyes működése alapvető. Hogyan járulhatunk ehhez hozzá? Például az egészséges és kiegyensúlyozott táplálkozással, a rendszeres mozgással. Ha elegendő tápanyaghoz juttatjuk szervezetünket, megfelelő a vitamin- és ásványi anyag bevitelünk, a táplálkozás terén máris megtettük azt, ami tőlünk telik. A téli időszak slágerbetegsége, a megfázás több esetben is elkerülhető, ha megfelelő a D- és C-vitaminszintünk.

A kórokozók távol tartásának egyik legfontosabb módja a rendszeres tisztálkodás, kéz és arcmosás. Annak érdekében, hogy szervezetünk ellenálló legyen, kipihentnek kell lennünk. Ez persze mindenkinél mást jelent, de az biztos, hogy aki nem alszik eleget, könnyebb kap el különböző fertőzéseket.

Nyilvánvalóan száz százalékos védettség nem létezik, azonban a sok apró praktikával igazi eredményt lehet elérni.

Tudnivalók a telített és a telítetlen zsírokról

Az ember által felhasznált zsírok alkotóelemei a hosszú szénláncú zsírsavak és a glicerin. A köztük lévő különbségek alapja a szénlánc alakja és hossza, valamint a szénatomokhoz köthető hidrogénatomok száma. Az egészségtudatos táplálkozásnál fontos tudni mennyit vigyünk be ezekből a szervezetünkbe.

A bemelegítés elengedhetetlen fontossága

Miért kell bemelegíteni edzés előtt? Hogyan kell ezt végezni? Mit veszítesz, ha kihagyod? Remélem ez a cikk segítséget fog nyújtani abban, hogy ne ész nélkül kezdj neki az edzésnek.

Az edzés utáni étkezés szabályai

Sokakban felmerül a kérdés edzés után, hogy vajon mit, mikor és mennyit szabad enni? Mindenképpen próbálj ki több lehetőséget, idővel úgyis meglátod melyik az, ami számodra a legjobb, leghasznosabb. Íme, néhány ehhez kapcsolódó praktika, melyeket érdemes a jövőben elsajátítanod a fejlődésed érdekében.

Nátha kezelése gyorsan

Tél van, és a változékony időjárás ellenére többnyire hideget tapasztalhatunk a napi sétáink során. Amivel semmi gond nincs, egészen addig, míg meg nem jelenik az ismerős vörös folt az arcunkon, amit az orr folyás okoz, és el nem kezd rázni a hideg a fűtött szobában is. A téli náthán mindenki szeretne minél hamarabb túlesni. Mutatunk pár örök érvényű tippet.

Memóriajavító táplálékaink nyomában

Ha csak vizsgákra készülsz, vagy csupán hosszan meg szeretnéd őrizni szellemi fittségedet, érdemes a táplálkozásodra is odafigyelned. A következőkben különböző tippeket, praktikákat olvashatsz, amelyek segítségével fejlesztheted memóriádat.