Menü

Termeljünk idegsejteket a jókedvünk érdekében!

Korábban a tudósok úgy tudták, hogy az idegsejtek termelődése egy idő után befejeződik és megáll, tehát nem lehetséges újabbak termelődése. Idővel kiderült, hogy ebben tévedtek. Amikor egy onkológus azt kezdte vizsgálni, hogy a rákbetegek körében miért gyakori a depresszió kialakulása, érdekes információhoz jutott a kolléganőjétől.

Az ugyanis elmondta neki, hogy igenis termelődnek új idegsejtek – a rák további terjedését megelőző gyógyszer viszont gátolja a sejtszaporodást, és ezzel megakadályozza az idegsejtek termelődését is. Ez pedig depresszióhoz vezet.

A kutatások kimutatták, hogy az idegsejtek termelődéséhez bizony elég sok közünk van, méghozzá igen hétköznapi módon. Ha stresszelünk, az gátolja az idegsejtek fejlődését, tehát ilyen úton is hatással van a hangulatunk rombolásához, az egészségünkről nem is beszélve. Azonban az olyan tevékenységek, mint például a futás, vagy a szex segítik az idegsejtek termelődését.

Ebből is láthatjuk, hogy rajtunk is jelentősen múlik, hogy milyen a hangulatunk, és ezt a biológiai folyamatok is visszaigazolják.

Az edzés utáni étkezés szabályai

Sokakban felmerül a kérdés edzés után, hogy vajon mit, mikor és mennyit szabad enni? Mindenképpen próbálj ki több lehetőséget, idővel úgyis meglátod melyik az, ami számodra a legjobb, leghasznosabb. Íme, néhány ehhez kapcsolódó praktika, melyeket érdemes a jövőben elsajátítanod a fejlődésed érdekében.

Nátha kezelése gyorsan

Tél van, és a változékony időjárás ellenére többnyire hideget tapasztalhatunk a napi sétáink során. Amivel semmi gond nincs, egészen addig, míg meg nem jelenik az ismerős vörös folt az arcunkon, amit az orr folyás okoz, és el nem kezd rázni a hideg a fűtött szobában is. A téli náthán mindenki szeretne minél hamarabb túlesni. Mutatunk pár örök érvényű tippet.

Alul motivált vagyok – mi a baj velem?

A motivációnk elvesztése könnyen depresszióba sodorhat minket. Hogy ezt a veszélyt elkerüljük, muszáj megtalálni az okainkat, és megváltoztatni azokat, vagy legalábbis tenni a változásért.

Memóriajavító táplálékaink nyomában

Ha csak vizsgákra készülsz, vagy csupán hosszan meg szeretnéd őrizni szellemi fittségedet, érdemes a táplálkozásodra is odafigyelned. A következőkben különböző tippeket, praktikákat olvashatsz, amelyek segítségével fejlesztheted memóriádat.

A nevetés egészségre gyakorolt hatásai

Manapság szokták mondani, hogy a nevetés fél egészség! Felemelő érzésként hat ránk és olyankor boldogság járja át szívünket. Nemcsak embereket köt össze, kapcsolatokat teremt, hanem az egészségünkre is pozitív hatást gyakorol.