Menü

Lejárt a margarinok ideje...?

Nemrégiben a margarinok még óriási népszerűségnek örvendtek, és az egészséges táplálkozás fontos elemének tekintették. Úgy vélték, hogy az alacsonyabb zsírtartalom miatt jóval egészségesebbek a vajnál, arról nem is beszélve, hogy könnyebben kenhető a vajnál, és tartósabb is. Aki már idősebb, mint 25-30 éves, az emlékezhet a margarinok virágkorára, amikor műanyag dobozban rengeteg fajta közül választhattunk, és megtaláltuk ezeket minden háztartás hűtőjében.

Manapság ez a tendencia már megszűnt,úgy is mondhatnánk, hogy "visszaálltunk a régi kerékvágásba". Újra inkább vajat vásárolnak az emberek, igénylik a régi, klasszikus ízeket. Arra is rájött a világ, hogy a magasabb kalóriaérték mellett is egészségesebb a vaj, mint a margarin. A híres kísérletet pedig a legtöbben ismerik, amikor a hangyák által közkedvelt területre margarint tettek, várva a kicsi lények reakcióját. Az okos hangyák pedig, ahelyett, hogy megszállták volna a margarint, mint a többi élelmiszert, nagy ívben kikerülték azt és elmasíroztak mellette. Ekkor sokan elgondolkodtak: biztos, hogy a növényi margarin jó megoldás? Persze, hogy nem, igazuk volt.

No de mi az, ami mégis megmaradt a régi szokásrendszerből? Igaz, hogy a kenyérre a legtöbb esetben már mást kenünk, de a sütéshez, legyen szó akár édes, akár sós süteményekről, a legtöbb nő még mindig a kockamargarint használja. Hogy ez mennyivel jobb, mint kenyérre tenni, és mennyivel egészségesebb a sütőmargarin, mint a kenhető, mindenkinek a saját belátására és ötletére bízzuk - mindenesetre érdemes elgondolkodni rajta. A mi véleményünk az, hogy inkább legyen magasabb a kalória- és zsírtartalom, és ennek megfelelően fogyasszunk valamivel kevesebbet az ételből, mint hogy egészségtelen összetevőket fogyasszunk.

...meg a kakaósat, a fahéjasat, a lekvárosat....

Édesen és sósan is fogyasztjuk. Számtalan verziója létezik. Elkészítése országonként más és más. A legkedveltebb töltelékek a kakaó, fahéj, túró, mák, különböző pudingok. Sós változata közül ismert: a hortobágyi húsos palacsinta, de gombával, és más zöldségekkel megtöltve is elkészíthető. Gyerekkorodban melyik volt a kedvenced?

Ez zsír!

A zsír a barátunk. Hallani gyakran. Mondjuk én azért ezt így soha nem jelenteném ki, de tény, hogy bizonyos zsírsavak nagyon jótékony hatásúak számunkra, míg más zsírok igencsak kerülendők! Most akkor, hogy is van ez?

Grillszezon-nemcsak húsimádóknak!

Bár a kerti grillezés, tárcsán sütés összekapcsolódik nálunk a gondosan bepácolt húsokkal, szalonnasütéssel, ám nem feltétlen kell kizárólag húsos fogásokban gondolkodni, a vegetáriánusoknak is jutnak finom falatok egy kerti partin. Tűzzünk néhány vegetáriánus ételt a nyársra!

Rostban gazdag ételek

A növényi rostok a szervezet számára nem hasznosítható anyagok közé tartoznak, fogyasztásuk mégis elengedhetetlen azok számára, akik egészségesen szeretnének étkezni. Mutatok pár ötletet, ha nem tudod, hogyan fedezd a napi rostbeviteledet.

Mindennapi, egészséges kenyerünk

Sok rémhírt hallani, hogy színezik a teljes kiőrlésű kenyeret, kakaóval. Ha az ember nem olvassa el az összetevők listáját a kenyér csomagolásán, akkor könnyen lehet, hogy egy színezett fehér lisztes kenyeret emel le a polcról. Az egészség pedig, amúgy is drága…vagy talán mégsem az?