Menü

Napi öt-hat étkezés ajánlott

Sajnos ma is kevesen tartják a napi étkezések rendjét és megfelelő összetételét. Tisztázzuk a tévhiteket, bemutatjuk a rossz és jó példákat.

Sokan úgy gondolják, hogy a reggelire felesleges időt és energiát pocsékolni. Mások diéta, vagy fogyókúra céljából mondanak le róla, a modern felgyorsult életvitel szintén nem kedvez a nap első étkezésének, pedig általánosan elfogadott nézet a kiemelt fontossága.

Az igazság, hogy naponta 5-6 alkalommal kellene étkezni. Semmi ördöngösség: minőségi fehérje, teljes kiőrlésű gabona, gyümölcs és zöldség. Ezeket kell rendszeresíteni, nem túlzásba vinni, de odafigyelni a mennyiségre, rendszerességre. Az 5-6 alkalomból természetesen a főétkezések a legfontosabbak, s ezek közé tartozik bizony a reggeli is.

A reggeli minősége és mennyisége felel a nap jelentős részének megfelelő energiaszintjéért. Azaz a szimpla kávé, vagy a kávé-édesség kombináció nem elegendő. Szükségünk van (lenne) teljes értékű gabonára, valamint valamilyen tejtermékre, tojásra, húsra, vagy halra. Ehhez jöhet a gyümölcs, vagy zöldség, és nem szabad megfeledkezni a folyadékfogyasztásról sem.

A főétkezések mellett érdemes tízórait és uzsonnát tartani, lehet a menü gyümölcs, joghurt, kefir, vagy valamilyen egészséges gabonaféle. A „kis étkezéseknek” azért is nagy a jelentősége, mert segítségükkel nem leszünk este farkaséhesek és kevesebb az esélye a túlevésnek.

Hagyd abba a kényszerevést!

A kényszer okozta étkezést egyfajta pótcselekvésnek nevezhetjük, hiszen ez a tevékenység mindig kompenzálni próbál valamit, általában lelki problémát. A kényszerevés gátat szab a diétának, fogyókúrának, nem is kérdés: mielőbb le kell szokni róla. De hogyan?

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Energiaital a gyerekek kezébe nem való?

A tinik nagy része gyakran iszik energiaitalt, és sajnos a termékek marketingkampánya is egyre jobban a fogyasztásukra buzdít. Azzal pedig, hogy milyen következményei lehetnek ennek hosszú távon csak kevesen foglalkoznak.

Szíverősítő ételeket a mindennapokba!

A szív- és érrendszeri megbetegedések már-már népbetegségnek számítanak Magyarországon, bármelyik társadalmi rétegről is legyen szó. Pedig az étkezés odafigyelésével, és néhány finomsággal könnyen csökkenthetjük a kockázatát.

Badacsonyi bortriatlon

Ha valaki eddig is fontolgatta, hogy részt vesz a bortriatlonon, de még nem tette, az sajnos idén már lemaradt róla. De reméljük, hogy egy élménybeszámoló meghozza a bátorságát, és jövőre az elsők közt csap le a lehetőségre, hogy részt vegyen.