Menü

Elfelejtik a gyerekek a klasszikus édességeket?

Az élelmiszeripar számára óriási piacot jelent a gyermekek korosztálya, a nekik szóló édességkínálat óriási az üzletekben. Tejszeletektől, túrórudiktól, mackó formájú piskótáktól, és még sorolhatnánk, mennyi mindentől roskadoznak a polcok a boltokban. Igen ám, de ezzel együtt egyre kevésbé fogyasztanak házi édességeket.

Pedig valaha nagy becsben tartották az édes tésztákat, vagy a mézes, lekváros kenyereket. Manapság ilyesmit már a menza is ritkán kínál, gyakoribb, hogy pl. péksüteményeket kapnak a gyerekek. Ez csak azért sajnálatos, mert ezzel együtt egyre több gyári, és egyre kevesebb házi finomságot fogyasztanak.

A legtöbben persze egyáltalán nem propagálják az édességek fogyasztását a gyermekek számára, több okból is: például a fogaik és a testsúlyuk védelmében. Pedig az édes ízek szeretete szinte minden csemetére jellemző, s ha belegondolunk, mindannyiunk gyermekkorának része volt valamilyen édes finomság.

A megoldás nem az, hogy eltiltjuk őket az édességektől, hanem hogy több házi, egészségesen elkészített finomsággal kedveskedünk a számukra. Manapság ehhez már minden rendelkezésre áll: teljes kiőrlésű, vagy fehérjedúsabb lisztek, a cukorra teljes mértékben hasonlító természetes édesítőszerek, vagy vaníliaaroma helyett valódi vaníliarúd.

Jobban vigyázunk a gyermekeink egészségére, ha magunk készítünk nekik egy kissé megreformált, de egyébként klasszikus édességet, mintha a boltban vásárolunk valamilyen egészségesnek kikiáltott finomságot. Ha mégis az utóbbihoz nyúlunk, ne felejtsük el tanulmányozni a cukortartalmat, és az egyéb összetevőket, hogy megtudjuk: valóban egészséges-e, amivel a kicsiknek kedveskedünk?

Egészséges turmixok

Nyers. Friss. Éltető. Tele van vitaminnal. Laktat. Számtalan ízben elkészíthető, többféle módon variálható. Tetszetős, mutatós. Akár lehet édesség is! Tele van rostokkal. Magunkkal vihetjük bárhová. Alacsony kalóriatartalmúak. S ami még jobb: igazán gyorsan össze lehet dobni, akár reggelire, akár kisebb köztes étkezésre! Turmixokat ajánlunk!

Transz-zsírsavak és tévhitek

Ugye szinte mindenki evett már szendvicset, ami meg volt kenve vajjal/margarinnal? Vagy egy kis kekszet, ha édeset vagy sósat kívánt? Nézzük, mi a közös ezekben az élelmiszerekben!

Egészséges vendégváró falatok

Legyen szó akár szülinapi összejövetelről vagy rokon- és szomszédlátogatásról, az apró egyfalatos csemegék mindig jól jönnek. Lássuk, hogy válthatjuk ki a cukros, finomlisztes aprósüteményt, pogácsát, vagy a zsíros chipset valami egészségesebbel!

Jó nekünk a "mindenmentesség"?

A mindenmentes szó hallatán szinte hallom lelki füleimmel, ahogy Besenyő Pista bácsi azt mondja: a mindenmentes, az a semmi, ami mindentől mentes az nem, hogy nem étel, de amiben nincs semmi az a semmi. Hát noormális? Lássuk, mit is takar ez a megfogalmazás, és miért olyan népszerű mostanában!

Diéta és alkoholfogyasztás

Mit tehetünk, ha igyekszünk kalóriaszegény étrendet tartani azért, hogy jobban álljon rajtunk az alkalmi ruha/ fürdőruha, de szívesen fogyasztanánk alkoholt? Milyen és mennyi alkoholos ital fogyasztható a diéta alatt?