Menü

Divat, hogy mit sportolunk?

Sporttrend - ismerős Önnek ez a fogalom? Igen, létezik ilyen, és itt most nem a fittneszruházatra gondolunk. Az aktuális korok divatja jelentősen befolyásolja azt, hogy mit sportolnak az emberek. Minden időszaknak megvoltak a maga közkedvelt irányzatai, amik végül elavultak, és valami más, valami újabb ütötte fel a fejét. Ez szép és jó - de azért figyeljünk oda a testünkre - és a lelkünkre - , mielőtt bármiféle módit követünk.

Hol vannak már a régi idők, amikor a pár perces közvetített tévétornára mozogtak az emberek a susogós szabadidőnadrágban...? Ez is a letűnt korok egyik emléke, amelyre inkább az idősebb korosztály tud visszaemlékezni. Bíró Ica edzései, vagy callanetics, csak hogy egy-egy olyan példát említsünk, amit sokan vissza tudnak idézni, de már kevesen alkalmazzák. Sokáig a pilates volt a porondon, vagy a karate, de már ezek is továbbfejlődtek valamilyen módon.


A jógázás "menő", de az a "legmenőbb", ha egészségesnek érzed magad tőle

Jelenleg inkább a jóga rengetegféle irányzata, és a küzdősportok sokárnyalatú módozata éli aranykorát. Átalakult a konditermi edzés népszerűsége is - egyre több nő keresi fel az edzőtermeket, ma már nem csak a fekvenyomópadon társalognak egymással a férfiak, hanem az itteni edzés is igényesebbé vált. Merjük remélni, hogy a változást nem csupán a divat (és a profit) diktálja, hanem az ismeretek bővülése is hozzájárul.

Egy azonban biztos: mindenféle irányzat ellenére elsősorban saját magunkat figyeljük: mennyire érezzük jónak, egészségesnek, testhezállónak az adott mozgásformát? Mennyire tart fitten bennünket, mennyire terhel le kellemesen, hogyan hat a mozgásrendszerünkre, a szervezetünkre? Lehet, hogy menőnek számítanak bizonyos irányzatok, valamint az azzal elérhető testi eredmények, de a saját egészségünk és örömérzetünk legyen fontosabb a divatnál!

Nyújtás tökéletesítésének módszerei

Mint tudjuk a sport elengedhetetlen része a bemelegítés és a nyújtás. Sokan az idő hiányára való tekintettel elhanyagolják ezeket és egyből a futópadra ugranak. Viszont, hogyha jól végiggondoljuk, például a munkából hazaérve is általában leülünk egy percre és megállunk egy picit, ami segít abban, hogy ráhangolódjunk az elkövetkezendő feladatra. Testünk hálás lesz nekünk, hogyha időt szánunk rá. Ezért a továbbiakban bővebb információkat kaphatsz arról, hogyan tudhatod az edzésed végén az i-re a pontot tenni.

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Mesterséges édesítőszerek – inkább ne!

A legújabb kutatások szerint a sokak által előnyben részesített mesterséges édesítőszerek mégsem annyira kedvezőek. Az emésztő szervrendszerünk mikroorganizmusai ugyanis nem tolerálják ezeket az anyagokat. Új kutatási eredmények következnek.

A sikeres életmódváltás három fő szabálya

Amikor diétáról írunk, nem két hónapos fogyókúráról beszélünk. Életmódváltásról van szó, ami élethosszig tart. Hogy mindez sikeres legyen és hosszú távú, ehhez fejben is rendet kell tenni, s megfogadni három fő szabályt!

Életmódváltás a férjek szemszögéből

Elhatároztad, belekezdtél, diétás étrendet alakítottál ki, lecserélted az élelmiszereket, talán sportolni is elmentél, s máris itt a nagy buktatód: a környezeted. Mi fog most történni és mit tegyél? Elmondjuk