Menü

Egy nagyon egyszerű módszer, amivel megállíthatjuk az egész napos ülés káros hatásainak kialakulását!

Mindenki tisztában van azzal a ténnyel, hogy egész nap egy helyben ülni egészségtelen. Egyes tanulmányok szerint ez olyan rossz a testnek, hogy a szokásos mindennapi edzés sem elég ahhoz, hogy ellensúlyozni tudja az ülés okozta károkat a testben. Mit tehet az ember, ha irodában dolgozik?

A helyzet lehet, hogy egyszerűbben megoldható, mint gondolnánk. Még egy olyan méretű asztal sem szükséges hozzá, amely mellett kényelmes állva dolgozni. Helyette inkább próbáljunk meg a napunk minden órájába beiktatni néhány percet, amikor felállunk, és megyünk két kört az irodában vagy a környékén. A séta a legjobb, mivel ez jóval több kalóriát éget el, mintha csak szimplán felállunk az asztal mellől. De ha csak felállunk, és nyújtunk egy kicsit, már az is jobb, mint lusta módon inkább ülve maradni. Ha napi 8 órában ülőmunkát végzünk, a pihentető séta mindössze 16 percünket veszi el a munkaidőből. Tehát mindössze annyi kell, hogy a hosszú ülőperiódusokat szakítsuk meg egy kevés mozgással! Igaz, hogy egy kis járkálással több kalóriát égetünk el, mint egy egyszeri felállással, de egy tanulmány szerint már ez is 9-cel több kalóriát éget el, mintha ülve maradunk. Nem hangzik túl soknak, de ez a kis mozzanat is napi 80, heti 400, vagy mondhatjuk úgy, hogy havi 1600 kalória elégetését jelenti, ha csak napi 8 órát és heti 5 napot dolgozunk. Ez szép és jó, de egy nemrégiben megjelent folyóirat cikk szerint azok, akik járkálással töltik az óránkénti néhány perc szünetet, háromszor annyi kalóriát égetnek el, mint azok, akik csak felállnak. Ez az adat arra az esetre is vonatkozik, ha csak nagyon könnyű tempóban sétálgatunk.

Egy 2015 júniusában megjelent tanulmány azonban azt javasolja, hogy legalább napi 2 órát töltsünk a székünkön kívül, hogy biztosan megakadályozzuk a szív- és anyagcsere betegségek kialakulását. Ebben az esetben is azt tanácsolják a kutatók, hogy akár állással, akár járkálással, a lényeg, hogy töltsük mással ezt a rövid időt.

Tehát az útravaló a következő: Mozogjunk, amennyit csak tudunk, még akkor is, ha a munkánk egész napos ülésre kényszerít minket! Álljunk fel, sétáljunk, ugráljunk, találjunk ki bármit! A lényeg, hogy szakítsuk meg az egy helyben állomásozó napi rutinunkat valami más mozgásformával! A testünk meg fogja köszönni!

Forrás: www.businessinsider.com
Fotó: sxc.hu

Hátráltató szokásaink bűvkörében

Bizonyára tudjuk magunkról, ha rossz szokások rabjai vagyunk. Ezek nemcsak látványosak és sokszor taszítóak, de az egészségünkre is károsak lehetnek. Továbbá azzal is tisztában lehetünk, hogy jobb lenne ezektől megszabadulni, de eddig nem éreztünk magunkban kellő erőt hozzá.

A szívből jövő hála dupla öröm

Számos kutatás bizonyította, hogy a hála gyakorlása az egyik leghatékonyabb dolog az érzelmi és a pszichológiai jólét tekintetére nézve. Egy 75 évig tartó megfigyelésben kimutatták, hogy a hála a legerősebb indikátora a boldog életnek. Hasznos lenne ezt az érzést többet gyakorolni a mindennapokban is nem csak egy röpke pillanatig az ünnepek ideje alatt.

Segítség! Nincs időm magamra!

Nem ismeretlen a jelenség, hogy nincs időnk magunkra, mert mindig van mit csinálni, a tennivalók listáján mi magunk vagyunk az utolsó pont, és a nap végén mindig a „Majd holnap” kategóriába soroljuk magunkat. S ez így megy éveken keresztül. Mégis mit tehetünk ennek megváltoztatására?

Mindent a pszichikai éhségről

Sokan észre sem veszik, de a szó szoros értelmében habzsolják az életet. Majd jön az önsanyargatás, lelkiismeret-furdalás és ez egy spirálon keresztül újra és újra visszatérő jelenséggé válik. Hogy mi áll ennek az ördögi körnek a hátterében? Erre a következőkben fény derül.

Ajándékozás újratöltve

Megint egy hóemberes pulcsi, kockás pizsama, meleg zokni, netán egy üveg bor, vagy egy doboz bonbon, újabb parfüm? Idén ne! Legyünk kreatívabbak és fogadjuk meg a cikkben kínált tanácsokat!