Menü

Kedvencünk a caprese

Ez a végtelenül egyszerű, de isteni finom étek nem csoda, hogy elvarázsolta az olaszokat, és ezután a magyarokat is meghódította. Pillanatok alatt elkészíthető, diétás és egészséges. Még vacsorára is eheted!

No de mi is a caprese? Semmilyen különleges tudomány nem kell hozzá, hiszen csak paradicsomot, mozarella sajtot és bazsalikomot kell összeállítanod. Leginkább koktélparadicsomból, valamint kis golyós mozarellából készítik, ily módon fogpiszkálókra tűzve vendégségbe is viheted. A koktélparadicsom roppanóssága és a puha mozzarella ízletes összhangot képez egymással. Az éttermbekben viszont sok helyen nagyobb mozzarellából, és sima paradicsomból készítik, nyakon öntve egy kis olivaolajjal, ami plusz ízt és déli hangulatot ad ennek a salátának. Azt viszont ne feledjük el, hogy ez plusz kalóriákkal jár - vacsora esetén már érdemes elhagyni az olajfogyasztást.

Sok helyen előételként fogyasztják a caprese-t, ami szintén kitűnő ötlet, hiszen könnyed, és fantasztikus ízei megfelelően ráhangolnak bennünket a további ételekre, de laktatnak annyira, hogy azután kisebb adagot fogyasszunk a táplálóbb és kalóriadúsabb főételből.

Természetesen végtelen módon variálhatjuk ezt a finomságot: más fűszerekkel, pl. oregano, snidling - is kiegészíthetjük, ehetjük nassolnivaló helyett, vagy megspékelhetjük egyéb zöldségekkel is, mint a kápiapaprika, vagy a kígyóuborka. Ha diétázol, tartani szeretnéd a súlyodat, vagy csak fontos számodra az egészséges táplálkozás, akkor az étrendedbe építsd be ezt a finom és egészséges ételt!

Az edzés utáni nem evés hatásai

Az edzés utáni, vagy angol kifejezéssel élve post workout táplálkozás elengedhetetlen része az eredményes edzésnek, legyen szó diétáról vagy testépítésről. Sokszor hallom pl. hogy "este már nem eszek edzés után." Valójában ez a legnagyobb hiba, amit elkövethetsz szervezeted és tested kiegyensúlyozott működése ellen.

Amit nem mondtak el Neked az életmódváltásról

Mindenki az életmódváltás pozitív hozadékait hangoztatja, azt viszont nem szokás reklámozni, ami nem kellemes, ami áldozattal és lemondással jár. A diéta egy valóságos aknamező. Miért is?

A túlzásba vitt fehérjefogyasztás következményei

A túlzott fehérjebevitel máj- vagy vesekárosító hatása ma nem kellően alátámasztott, de dehidrációt, fáradékonyságot, ingerlékenységet és más kedvezőtlen jelenségeket valóban előidézhet, látens vagy tekintetbe nem vett ismert vesebetegségek esetén pedig ez a probléma is felszínre kerülhet. De ezek a feltételezések tényleg igazak, vagy csak mendemondák

Ételek pajzsmirigy- alulműködésére

A pajzsmirigy nem megfelelő működésének terápiája a gyógyszeres kezelés, viszont igen sokat tehetünk érte egy kellően összeállított étrenddel is.

Húsvét vegetáriánus szemmel

A húsvéti időszak joggal a tavasz egyik tetőpontja. A ragyogó időt az ünnepi hangulat és egy kis munkaszünet is megkoronázza, a vallási háttér mellett. A hagyományok széles tárházát vonultathatjuk fel, ami az ünnepi menüben is megmutatkozik. De nem megy ez ilyen könnyen, ha vegetáriánus vagy.