Menü

Mi kerüljön a szendvicsbe?

Kenyér, vaj, felvágott... Unod a banánt szendvicsedet? Ha a te is uzsonnát készítesz a gyereknek az iskolához, vagy egyszerűen csak szendvicsrajongó vagy, mint a Jóbarátok Joey-ja, esetleg szeretnéd feldobni a reggeli vagy tízórai étkezéseidet, akkor íme néhány szuper szendvicsötlet!

Variálj sajttal!

Próbáld ki a piacon, vagy bio- és házi termékeket árusító boltokban kapható finom tehén- és kecskesajtokat a szendvicseidhez! Ha fűszeres, vagy füstölt sajtot teszel bele, akkor a változatosság kedvéért kihagyhatod a húsféléket is. Meglátod, teljesen más ízvilágban lesz részed! Szintén kellemes, ha reszelt sajtot pakolsz a szendvicsbe. Nehéz megmagyarázni, de egyszerűen más ízvilágot és hangulatot kölcsönöz a majszolnivalónknak.

Gyári helyett házi szendvicskrémek

A vajjal kent kenyerek elég unalmasak lehetnek egy idő után. Sajnos a bolti szendvicskrémek, kenhető vagy kockasajtok többsége igencsak "mű ennivaló", így ezek használatát kevésbé ajánljuk. Ehelyett házilag pillanatok alatt készíthetünk ízes és finom, ráadásul természetes összetevőkből álló szendvicsrevalót. Íme néhány példa: vöröslencsekrém, babkrém, sárgarépakrém, kolbászos sajtkrém, padlizsánkrém... A lehetőségek tárháza végtelen, mindössze egy darálóra van szükség, hogy megkönnyítse a munkánkat.

Friss fűszerekkel

Érdemes otthon friss fűszereket tartanod vagy termesztened, hiszen ha ezt pakolsz a szendvicsedbe, elvarázsoló ízvilágban lehet részed! Tévedés, hogy az oregano, a bazsalikom, vagy éppen a snidling csak salátákhoz, vagy olaszos ételekhez illik. Ha a zöldségre helyezve a kenyerek közé teszed, biztos, hogy elismerésben lesz részed.

Használj friss salátaleveleket

A salátalevelek nem csak hamburgerhez finomak, hanem a klasszikus szendvicseket is feldobják. Próbálkozz a saláták több fajtájával a változatosság kedvéért! Roppanóssága eleve feldobja a falatozást.

Szórnivalók

Szórd meg a szendvicseket néhány finomsággal, és máris különleges ízük lesz! A chia mag például fűszeres ízt kölcsönöz, ha vajra tesszük, ráadásul a fantasztikusan egészséges szuperételek közé tartozik. Szintén finom lehet, ha sómentes vegetát hintünk a vajra, akár paprikával és más fűszerekkel összekeverve. Ehhez felesleges extra bolti, cukorral ízfokozott fűszerkeverékeket venni, egy perc alatt magunk is megoldhatjuk ennek összeállítását.

Morzsi kutya éhen marad...

Sok szendvics bosszúsága a morzsálódás. Ezt elkerülhetjük, ha házilag sütjük a kenyeret, és búzasikért használunk hozzá - a szendvicskenyerek titkos összetevője! Rugalmas, jó tartással rendelkező kenyeret kapunk, ha egyhatod arányban használjuk a liszttel. Arról nem is beszélve, hogy ez egy egészséges összetevő, ami még a cukorbetegek, diétázók számára is kedvező.

Az egyik legszuperebb fehérjeforrásunk, a tojás

Nem a legolcsóbb fehérjeforrás, de az egyik legjobb. Egy átlagos, és rendes tojás ~60 gramm. Sajnos sokan az olcsóbbat veszik meg, de az „S” méretűek többnyire még az 50 grammot se érik el.

Évezredes csodaszernek mondható a kefir

Ha az egészséges táplálkozásról beszélgetünk, amely elősegíti a megfelelő emésztést is, akkor rövid időn belül a kefir is szóba kerül, amit már nagyon régóta az emberek. De mit is érdemes tudnunk róla?

A káposztafogyasztás áldásos hatásai

A káposzta változatai mindenki számára elérhető, számtalan módon felhasználható, olcsó, emellett pedig rendkívül egészséges. Egy csésze savanyú káposztában mindössze 27 kalória és 0 gramm zsír található, továbbá 7 gramm szénhidrátot, 4 gramm rostot, valamint 1 gramm fehérjét is tartalmaz.

A fehérjeporok körüli mítoszok

Még ha csak kedvtelésed a testépítés és a sport, akkor is nagy eséllyel megemelted már a fehérjebeviteled egy nem sportoló emberéhez képest. Viszont minden étel káros, nagy mennyiségben.

A túl sok vitamin veszélyes!

Az emberek többsége általában rendszeresen fogyaszt valamilyen mesterséges vitaminkészítményt. A túlzott vitaminbevitel azonban ugyanolyan káros lehet, mint a vitaminhiány.