Menü

Egészséges palacsinta sósan és édesen

Legkedvesebb desszertünkről, a palacsintáról sem kell lemondanunk, ha az egészséges életmódot követjük, vagy diétázunk - könnyedén elkészíthetjük egészséges verzióban is! íme egy szuper recept, amit érdemes kipróbálni. Sőt, kis átalakítással nem csak édességként, hanem ínycsiklandozó és gyorsan elkészíthető ebédként is funkcionál.

Hozzávalók kb. 20 darabhoz:

- 40 dkg zabpehelyliszt (szoktuk ajánlani a recepteknél, hogy őröljük le magunk a zabpelyhet, de a palacsinta esetében ezzel csak akkor próbálkozzunk, ha valóban liszt finomságot készítő eszközzel, pl. kézi malommal rendelkezünk)
- 4 tojás
- 6-7 dl tej
- 4-5 dl szóda vagy szénsavas ásványvíz
- pici kókuszzsíron süssük

Édes palacsinta:

A hagyományoktól eltérően megtölthetjük gyümölcssalátával, vagy gyümölccsel felturbózott túróval, pudinggal. Bármelyiket készítjük is, használjunk cukor helyett természetes édesítőszert, pl. nyírfacukrot, vagy eritritet! A kakaós változatot szintén ezzel készíthetjük, de akik kevésbé édesszájúak, azok édesítés nélkül is fogyaszthatják a kakaós palacsintát. Használhatunk még cukormentes lekvárt is, pl. a szilvalekvárt gyakorta készítik cukor nélkül (ellenőrizzük!). A tetejére cukor helyett szintén édesítőszert szórjunk, amit mi magunk is le tudunk darálni pl. egy kávédaráló segítségével. Persze kész formában is kapható por állagú édesítő, de ez általában drágább.

Sós palacsinta:

Keverjünk zöldfűszereket a palacsintatésztába, és így süssük ki! Illeszkedik hozzá a bazsalikon, a snidling, vagy az oregano (ez utóbbiból kevesebbet használjunk), de a bátrak őrölt chilivel is próbálkozhatnak. Majd töltsük meg vajon sült csirkemellel, vagy tejszínes-sajtos párolt zöldségekkel. Még ínycsiklandozóbb lesz, ha egy kis sajtot olvasztunk a tetejére.

5 egyszerű tipp az egészséges irodai táplálkozáshoz

Biztosan szembesültél már azzal a problémával, hogy a pörgős mindennapok során nemhogy egészségesen táplálkozni, de általában pár egészségtelen falatot bekapni sincs idő. Íme, pár egyszerű, életmódváltóknak kötelező tipp, amivel nem csak időt spórolhatsz, de az egészségedért is tehetsz, ha irodai étkezésről van szó!

Egyszerű pástétomok, krémek - dobjuk fel a vacsorát!

Gyakran komoly fejtörést jelent egy háziasszony számára a hétköznap esti főzőcske, hiszen ilyenkor az egész család számára laktató, gyors és egyszerű ételekre van szükségünk. Ebben is segítünk!

Tények és tévhitek a cukorról

A legtöbben ördögtől valónak tartják a cukrot, főleg, ha diétáról van szó. Nézzünk meg pár tévhitet, amit gyakran hallhatunk.Vajon van mögöttük igazság? Kiderül a cikkből!

Alma és az egészség viszonya

Igaznak bizonyul az a mondásunk, miszerint:„Minden nap egy alma, az orvost távol tartja!”. Hiszen, számos jótékony hatása van a szervezetünkre. Őseink gyógyszerként használták, több nép mitológiájában is megjelenik, illetve a Bibliában is kulcsszerepet kapott. De, most nézzük meg, mit is kell tudnunk erről a gyümölcsről.

Tavaszi méregtelenítés

A hosszú tél után bevett szokás, hogy a természet megújulásával mi is megújuljunk kicsit, amit a szervezet méregtelenítésével érhetünk el. Nézzük is meg, hogyan!