Menü

Itt a szezon - készíts magadnak joghurtot!

A joghurt nagyszerű desszert lehet, hiszen kiváló fehérjeforrás, és sokféleképpen variálható. Sajnos a bolti termékek nagy része cukrot tartalmaz, amelyikük pedig nem, az szintén hízlaló vagy egészségtelen édesítőszereket, összetevőket rejthet. Mindenképp jó tehát, ha magunknak készítjük el, s mindössze néhány perc az egész!

Éppen szezonja van azoknak a gyümölcsöknek, amelyekből kiváló házi joghurtokat kreálhatunk. A finom, krémes ízek kedvelői válasszák a görög joghurtokat alapanyagnak - ám nem árt tudni, hogy ezek jóval több kalóriát tartalmazhatnak hagyományos társaiknál.

No de mit használjunk? Például apróra vágott epret, cseresznyét, meggyet, tehát ami szezonálisan terem. Ezeket nem is kell külön édesítenünk, elegendő, ha a natúr joghurthoz keverünk édesítőszert, például eritritet, ami természetes édesítőszer, de a kalória- és szénhidráttartalma, valamint a vércukorszintre ható glikémiás indexe is nulla. Még inkább megboldondíthatjuk, ha valódi vaníliát használunk: akár vaníliarudat, akár vaníliaőrlőt.

Az így készült gyümölcsjoghurtot keverjük jól össze, és frissen fogyasztható, de hűtőben napokig is eltárolhatjuk, ilyenkor az ízek szépen összeérnek. Ez esetben fogyasztás előtt keverjük újra össze, hogy homogén állagot kapjunk.

A házi gyümölcsjoghurt ráadásul kiválóan felhasználható egyéb desszertfinomságok kiegészítéseként: lehet palacsinta töltelék, vagy brownie és más piskóták ízesítője is.

Az egyik legszuperebb fehérjeforrásunk, a tojás

Nem a legolcsóbb fehérjeforrás, de az egyik legjobb. Egy átlagos, és rendes tojás ~60 gramm. Sajnos sokan az olcsóbbat veszik meg, de az „S” méretűek többnyire még az 50 grammot se érik el.

Évezredes csodaszernek mondható a kefir

Ha az egészséges táplálkozásról beszélgetünk, amely elősegíti a megfelelő emésztést is, akkor rövid időn belül a kefir is szóba kerül, amit már nagyon régóta az emberek. De mit is érdemes tudnunk róla?

A káposztafogyasztás áldásos hatásai

A káposzta változatai mindenki számára elérhető, számtalan módon felhasználható, olcsó, emellett pedig rendkívül egészséges. Egy csésze savanyú káposztában mindössze 27 kalória és 0 gramm zsír található, továbbá 7 gramm szénhidrátot, 4 gramm rostot, valamint 1 gramm fehérjét is tartalmaz.

A fehérjeporok körüli mítoszok

Még ha csak kedvtelésed a testépítés és a sport, akkor is nagy eséllyel megemelted már a fehérjebeviteled egy nem sportoló emberéhez képest. Viszont minden étel káros, nagy mennyiségben.

A túl sok vitamin veszélyes!

Az emberek többsége általában rendszeresen fogyaszt valamilyen mesterséges vitaminkészítményt. A túlzott vitaminbevitel azonban ugyanolyan káros lehet, mint a vitaminhiány.