Menü

Facebook-ban első, digitális tájékozottságból utolsó...

Érdekes adatokkal szolgálnak az internetkutatók, ami kis hazánkat illeti: a népességhez arányosítva világviszonylatban a legnagyobb facebook felhasználók vagyunk, viszont összességében a digitálisan felkészületleség és elmaradottság jellemző ránk.

No de mit is jelent ez utóbbi? A felmérésekben azt vizsgálták, hogy a vállalkozások mennyire tudják kihasználni az internetben, a digitális világban, valamint az internetes reklámokban rejlő lehetőségeket, továbbá hogy a nem vállalkozó közösség milyen mértékben tudja az internetet a saját javára és boldogulására fordítani. Tehát mennyire ismeri a különböző tájékozódási lehetőségeket, és használja-e a hasznos módon is a világhálót.

Ezen két adat egymás mellé állítva nem igazán ad okot örömre, ugyanis azt jelenti, hogy bár az emberek jó része rendelkezik internet előfizetéssel (ez természetesen gazdasági és szociális szempontból is pozitív hír), azonban a netezés által nyújtott eszközöket és lehetőségeket egyoldalúan használja.

A szakemberek szerint ezeknek az adatoknak köze van azokhoz a számokhoz, amelyek feltárják, hogy a magyar népesség sajnos listavezető a depresszió, az öngyilkosság és az öngyilkossági hajlam, valamint a boldogtalanságérzet tekintetében.

No de hogyan tudnánk ezen változtatni? Természetesen hasznos lenne, ha az oktatás, az informatikaórák nem csak a gyakorlatlan, valamint a korosztály számára haszontalan információtömeggel árasztanák el a gyerekeket, hanem - vélhetően számukra is érdekes módon - feltárnák előttük az internet nyújtotta szélesebb lehetőségeket. De az oktatást mint olyan ne csak önmagában ítéljük el - ha a tanterv nem is tartalmazza a megfelelő elemeket, sok múlik a tanárok, valamint a szülők kreativitásán és leleményességén.

Fontos, hogy felismerjük: ne alapjaiban akarjuk megváltoztatni a generációt, hanem próbáljunk velük együttműködni, és valamilyen szinten követni a trendeket, de egyúttal példát, valamint irányokat mutatni nekik. Tehát fejlesszük a digitális intelligenciánkat!

Hogyan válasszunk (jól) ajándékot?

Bár a karácsony kétségtelenül a szeretet egyik legszebb ünnepe, s helyes értékrendben nem az ajándékozásról szól, azért nem árt időben felkészülni gondolatban, ötletekben, tervezésben s persze anyagiakban a közelgő év végi meghitt napokra. Ha kifogytunk már az ötletekből, akkor érdemes elolvasni a cikket, néhány tippet csokorba gyűjtöttünk.

A fiatalító elixír – olajfa vagy olajfűz?

Mennyiben hihetünk a fiatalító termékeknek, milyen anyagokat érdemes használnunk a sejtek fiatalságának megőrzéséhez? Természetesen a megelőzés a leghatékonyabb fiatalító módszer, de ha valaki mégis szívesen használna néhány természetes eredetű segédanyagot, annak talán segíthetünk.

7000 magyar nő vallomása a szépségről

A magyar nők egyáltalán nem sajnálják rá az időt, hogy törődjenek magukkal, hiszen évente átlagosan 60 órát töltenek el a tükör előtt arcápolással. Vajon milyen sminktermék használata nélkül nem hajlandóak kilépni az ajtón? Hogy állnak a magyar nők a plasztikai műtétekhez? Divat-e a naturalizmus?

Parlagfűvel az allergia ellen?

Magyarországon sokan ismerik azt a szemléletet, hogy a parlagfű valamely formájú fogyasztásával megküzdhetünk a sokakat kínzó parlagfű allergiával. Vajon mi igaz ebből? Tényleg segít, vagy téves az információ?

„Super Size Me”

A gyorséttermek népszerűsége annak ellenére töretlen, hogy megkérdőjelezhetetlenül felelősek az egészségi állapotunk megromlásáért. Ám ennek ellenére mégis egyre többen választják ezt a megoldási módszert, s étkeznek fiatalok, kisgyermekes családok, idősebbek a gyorsbüfékben. Vajon miért? S hová vezet majd ez?