Menü

Bűnözőnap a diétában

Mindegy, hogy milyen diétát követünk, fontos szem előtt tartani, hogy néha kell egy kis szabadságot hagyni magunknak. Életünk során sosem késő elkezdeni a tudatos étkezést és életvitelt, ami hosszabb távon inkább kifizetődő, mint a 30-60-90 napos, szigorú megszorításokat igénylő diéták. De ha ezek mellett döntünk is, muszáj, hogy néha elnézőbbek legyünk saját magunkkal szemben.

Ahogy az élet egyik területén sem, így a diéta/egészséges étkezés esetében sem várhatjuk el magunktól – főleg nem mások tőlünk –, hogy mindig tökéletesen és hibák nélkül étkezzünk, viselkedjünk.

A helyzet megkönnyítése érdekében egyre több szakértő és mostmár több éves tapasztalattal rendelkező „tudatos étkező” javasolja heti egy nap beiktatását, amikor megengedhetjük magunknak azt, amit a többi napon nem. Például eszünk a kedvenc sütinkből, elnyaljuk a kedvenc ízű fagyinkat, megengedjük magunknak a popcornt a moziban, és még sorolhatnánk.

A hangsúly nem azon van, hogy mindent mérték nélkül csinálhatunk azon az egy adott napon, hanem azon, hogy magunkhoz vehetjük a féltve szeretett ízeket.

Jó esetben a diéta céljának ugyanis nem annak kellene lennie, hogy valahogyan túléljük az előírt időszakot, amikor mindent megvonunk magunktól, és utána visszatérünk a nem régen elhagyott életünkhöz. A legjobb megoldás mindenki számára a teljes életmódváltás lenne. Ekkor nem fogja megkeseríteni az életünket a jojó effektus, ekkor nem kell szembenéznünk az újabb és újabb diéta típusokkal. Szerencsére az úgynevezett bűnözőnap a tudatos étkezés keretei közé is beépíthető.

Úgyhogy hajrá, diéta helyett válasszuk a tudatos étkezést, a mozgást, az életmódváltást, és igenis, heti egyszer engedjük meg magunknak a kedvenc csokoládénk elmajszolását!

Azért fáj, mert nem ittál eleget...

Legalább 2-3 liter folyadékra lenne szükségünk minden nap – ezt nem véletlenül halljunk gyakran, hiszen testünk számára az egyik legfontosabb a megfelelő folyadékbevitel. Ha nem figyelünk erre tudatosan, akkor annak nagyon sok negatív következménye lehet.

Edzés a nyaralás alatt? Na ne...

A nyaralás elsősorban a pihenést jelenti, a hétköznapi mókuskerékből való kiszakadást, azonban létezik a vakációnak nagyon sok fajtája, akár aktív, akár passzív kikapcsolódást keresünk. Akik ekkor sem szeretnének ellustulni, vagy kiesni a formájukból, nekik szánjuk elsősorban ezeket a sorokat.

Egészséges édesség

Ki ne álmodna egy olyan nassolnivalóról, amely egészséges, gyógyító hatása van, finom is és még édességnek is nevezheti? Az édességek igen csábítóak tudnak lenni, az emberek pedig olykor-olykor el is csábulnak, és a kosarukba teszik vásárlás közben a nyalánkságokat.

Ellenségünk a szénhidrát?

A zsír után most új ellenséget választott a fitneszipar. Igen, megint az ételek egyik fő összetevőjét, a szénhidrátot tesszük felelőssé minden egészségügyi problémáért. Lássuk csak, hogy is van ez!

Mit és hogyan igyunk sportoláskor

Szakemberek szerint a sportolásra előre fel kell készülni, a testmozgáshoz ugyanis érdemes jól hidratált állapotban hozzákezdeni, persze ez nem azt jelenti, hogy teleisszuk magunkat.
Az arányos folyadék beviteli terv éppolyan fontos, mint egy jó edzésterv.