Menü

Bűnözőnap a diétában

Mindegy, hogy milyen diétát követünk, fontos szem előtt tartani, hogy néha kell egy kis szabadságot hagyni magunknak. Életünk során sosem késő elkezdeni a tudatos étkezést és életvitelt, ami hosszabb távon inkább kifizetődő, mint a 30-60-90 napos, szigorú megszorításokat igénylő diéták. De ha ezek mellett döntünk is, muszáj, hogy néha elnézőbbek legyünk saját magunkkal szemben.

Ahogy az élet egyik területén sem, így a diéta/egészséges étkezés esetében sem várhatjuk el magunktól – főleg nem mások tőlünk –, hogy mindig tökéletesen és hibák nélkül étkezzünk, viselkedjünk.

A helyzet megkönnyítése érdekében egyre több szakértő és mostmár több éves tapasztalattal rendelkező „tudatos étkező” javasolja heti egy nap beiktatását, amikor megengedhetjük magunknak azt, amit a többi napon nem. Például eszünk a kedvenc sütinkből, elnyaljuk a kedvenc ízű fagyinkat, megengedjük magunknak a popcornt a moziban, és még sorolhatnánk.

A hangsúly nem azon van, hogy mindent mérték nélkül csinálhatunk azon az egy adott napon, hanem azon, hogy magunkhoz vehetjük a féltve szeretett ízeket.

Jó esetben a diéta céljának ugyanis nem annak kellene lennie, hogy valahogyan túléljük az előírt időszakot, amikor mindent megvonunk magunktól, és utána visszatérünk a nem régen elhagyott életünkhöz. A legjobb megoldás mindenki számára a teljes életmódváltás lenne. Ekkor nem fogja megkeseríteni az életünket a jojó effektus, ekkor nem kell szembenéznünk az újabb és újabb diéta típusokkal. Szerencsére az úgynevezett bűnözőnap a tudatos étkezés keretei közé is beépíthető.

Úgyhogy hajrá, diéta helyett válasszuk a tudatos étkezést, a mozgást, az életmódváltást, és igenis, heti egyszer engedjük meg magunknak a kedvenc csokoládénk elmajszolását!

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Mesterséges édesítőszerek – inkább ne!

A legújabb kutatások szerint a sokak által előnyben részesített mesterséges édesítőszerek mégsem annyira kedvezőek. Az emésztő szervrendszerünk mikroorganizmusai ugyanis nem tolerálják ezeket az anyagokat. Új kutatási eredmények következnek.

A sikeres életmódváltás három fő szabálya

Amikor diétáról írunk, nem két hónapos fogyókúráról beszélünk. Életmódváltásról van szó, ami élethosszig tart. Hogy mindez sikeres legyen és hosszú távú, ehhez fejben is rendet kell tenni, s megfogadni három fő szabályt!

Életmódváltás a férjek szemszögéből

Elhatároztad, belekezdtél, diétás étrendet alakítottál ki, lecserélted az élelmiszereket, talán sportolni is elmentél, s máris itt a nagy buktatód: a környezeted. Mi fog most történni és mit tegyél? Elmondjuk

Nem indul a fogyás? Ezért.

Gyakran úgy érezzük, hogy mindent megteszünk a fogyás érdekében, az eredmény mégis várat magára. Az áttörés nem történik meg, a fogyás nem indul be látványosan, a kilók nem olvadnak úgy, ahogy vártuk. Vajon tényleg mindent jól csinálunk? Vegyük nagyító alá a problémát!