Menü

Zene az ember életében

Már ősidők óta, tudatosan alkalmazzák a zenének azt a tulajdonságát, hogy hangulatokat, érzelmeket hív elő. Megváltoztathatja az ember gondolkodását, viselkedését. Ha rosszkedvünk van, viszont egy pörgős jókedvű dalt hallgatunk meg, a bajt nem mulasztja el, de egy kicsit pozitívabban fogjuk látni a világot. Így máris előrébb vagyunk, mintha keseregnénk a dolgokon. Sajnos, ennek a fordítottja is igaz lehet. Én jártam már úgy, hogy a jókedvemet szegte a szomorkás zenék hallgatása.

Örömteli eseményeken, az embereket összehozza, táncra hívja a muzsika. Viszont a gyászban, temetésen is társunkra találunk a zenében. Gondolok itt a búcsúztató dalokra. Gyógyító hatással is bír, de megszűntetheti a depressziót, illetve pozitív lehet az egészségünkre is.

A filmiparban hangeffektekkel próbálják felcsigázni a közönséget. Ilyen például a horrorfilmekben, amikor lemegy a lány a sötét pincébe, és a hosszantartó jelenet alatt futó zene az, ami felborzolja a nézők fantáziáját, és állapotát. Bizonyított tény, hogy ha a zene üteme felgyorsul, akkor az emberek szíve is gyorsabban kezd verni. De mindenki számára ismerős a romantikus filmek legvégén a lágy dallam, amikor végre összejön a két szerelmes. Ilyenkor az embereket megnyugvás tölti el.

A mai világban pedig, befolyásoló tényezőként használják fel. Én úgy gondolom, hogy vásárlás közben senki nem arra figyel, hogy milyen zene szól az üzletben, viszont ez befolyásolhatja, hogy mit vásárolunk, és mennyit költünk rá. Hatással lehet ránk a zene gyorsasága, műfaja és hangereje is. A délelőtti időszakban lassabb, nyugodtabb dalokat játszanak, hiszen ekkor főleg az idősebb korosztály vásárol, délután a csúcsidőben pedig pörgősebb dalok csendülnek fel, ezzel is elősegítik a gyorsabb vásárlást. Ha pedig valamelyik boltban nem tetszik a zene, akkor úgy érezzük, hogy nem a mi igényeinket akarja kielégíteni, így lecsökken vásárlási hajlandóságunk.

Ha egy drága parfüm vagy ékszer vásárlásakkor komolyzene szól, akkor az emberek többsége hajlandó többet áldozni a termékre, mint egyébként tenné. Természetesen ez főleg akkor igaz, ha nem céltudatosan, megfontoltan vásárolunk, hanem hirtelen felindulásból. Ez nem csak a boltokra, hanem az éttermekre is igaz. Ha nyugodtabb, lassabb zene szól, akkor megnő az étkezési és alkoholfogyasztási idő.

A dal befolyásolhat minket, de ha a pozitív oldalát nézzük, akkor, oldja a szorongást, csillapítja a fájdalmat és hatással van a biológiai funkcióinkra. Természetesen minden zene máshogy hat ránk, és a különböző műfajú, gyorsaságú dallamok minden emberből mást válthatnak ki.

/Szerző: Kohajda Wentholin Loretta/

Legyél trendi

Legyél trendi! Ez ilyen egyszerű. Csak néhány női magazin kell hozzá.

Önzetlen ember=több gyermek?

Mi történik azokkal, akik önzetlenül viselkednek, és áldozatokat hoznak másokért? Egy friss kutatás eredményei szerint az önzetlen emberek hajlamosabbak több gyermeket vállalni, és magasabb fizetéseket is érnek el életük során, mint önzőbb társaik.

Akciós. Megveszed?

Minden harmadik magyar rendszeresen vásárol fölösleges dolgokat - olvasom az interneten az egyik legfrissebb kutatás eredményét. Sokan úgy vélik bölcs dolog követni az akciókat, figyelni a kedvezményeket. Ész nélküli költekezés vagy tudatos, akciókat figyelő, kedvezményeket követő tervezett vásárlás? Ez itt a kérdés.

A válásról

Napjaink legkényesebb témája, és egyben egyre növekvő problémája lett a válás, amelyre lassan olyan természetesen gondolunk, mintha csak bárkivel megtörténne. De miért van ez, és miért nem próbáljuk elkerülni?

Önkénteskedési kisokos Ázsiában - Chance Program

A világmegváltás ma is elmarad érdeklődés hiányában, de azért aki akarja, megteheti a magáét. A Srí Lanka-i Chance Program sok nehéz helyzetben lévő gyereknek jelent segítséget. Az alapvetően magyar(!) programban sokan megtalálhatják a számításukat, fejleszthetik türelmüket és képességeiket.