Menü

"Én aztán nem fogok futni!", avagy 10 ok, amiért mégis!

Tudom, hogy a futás szó hallatán sokan azonnal tiltakoznak és hárítanak, de higgyétek el nekem, aki 400 méterrel kezdte a kocogást (majd megállapítottam, hogy köszönöm, én ebből nem kérek) hogy igenis megfertőződhet vele az ember, sokat fejlődhetünk tőle, egyre komolyabb szintekre léphetünk, egyre jobban bírhatjuk az iramot és főleg: rengeteget kaphatunk a futástól!

Néhány ok, hogy - amennyiben egészségi állapotunk engedi -, megpróbáljuk ezt a sportot: nem kerül pénzbe. A futásra nem kell pénzt áldoznod. Te bárhol, bármikor ingyen futhatsz. Igaz az fontos, hogy legyen egy megfelelő futócipőd, de nem feltétlen kell a legdrágább futópólókban és kiegészítőkben kocognod, a legtöbb sportcuccom ma is használtruha üzletekből származik és meg kell, hogy mondjam, nagyon jó minőségű darabok!

Mint épp most említettem: bárhol, bármikor végezhető. Ez az egyik legjobb dolog benne, hogy nem helyhez kötött, ezért nem kell aggódnod, hogy nyaralás vagy utazás során, hogy fogod megoldani a testedzést. Nem kell súlyzókat a táskába pakolnod, sem edzéstervet írnod. Elég egy futócipő és irány a környék! Általában, ha nyaralunk, én már korán elindulok kocogni, s mire ébred a család, már felfedeztem a nyaralóhely összes látnivalóját. Ennél változatosabb mozgásforma nem is kell!

A futás kiváló "én-idő". Minőségi óra, önmagammal. A futás az egyik legmeditatívabb sportok egyike. Különösen akkor, ha a természetben gyakoroljuk. Miközben a testünket átmozgatjuk, a lelkünk is feltöltődik.

Egyszerű. A futás garantáltan az a sport, amihez nem kell bonyolult koreográfiát elsajátítani, hiszen ez az egyik legelemibb mozgás. Természetesen fontos a helyes testtartás, a megfelelő futástechnika, de alapjában véve könnyen és gyorsan elsajátítható.

Hatékony zsírégető. Akár zsírégető, akár állóképesség-fejlesztő edzésről van szó, a futás az egyik leghatékonyabb módszer. Érdemes pulzusméréssel edzeni, kiválasztani a céljainknak és képességeinknek megfelelő pulzuszónát, tempót, időt, s indulhat is a zsírégetés, avagy állóképesség fejlesztés. Amennyiben most kezdtük a futást, érdemes lassú kocogással kezdeni az első edzést, gyaloglással felváltva.

Tele van lehetőségekkel, kihívásokkal. Amikor valaki eljut odáig, hogy évek óta a futás szerelmese, érdemes újabb célokat kitűzni, akár hosszabb távot vállalni, akár a tempót növelni, terepen futni. Lehet fartlek, vagy intenzív intervall edzéseket végezni, de akár erősítő gyakorlatokat is be lehet építeni az edzésbe, azonban mindenképp jó ötlet "elcsábulni" néhány futóversenyre. Igazi kihívás s még nagyobb élmény!

A futás mindent átmozgat. Szinte tetőtől talpig, minden izomcsoportunkkal beszállunk ebbe a mozgásformába, rendkívül jól formálja a combokat, vádlit, de remek a hasra, törzsre, még karra is. Ha jól csinálod, akkor a teljes test dolgozik, azonban nagyon fontos, hogy minden edzést alapos bemelegítéssel indítsunk és nyújtással fejezzünk be.

Egészségesebbé tesz! A rendszeres futásnak számos pozitív élettani hatása van, ezért is nagyon fontos a betegségek megelőzésében és gyógyításában. Remekül erősíti az immunrendszert és felpörgeti az anyagcserét. Mint minden mozgást, a futást is fontos megbeszélni a háziorvosunkkal.

A világhálón a futás számtalan előnyét felsorolják, azonban az egyik legfőbb ajándéka a futásnak, hogy boldoggá tesz. Boldogsághormonok szabadulnak fel, stressz- és unaloműző, kikapcsol, feltölt. Egy óra, amikor együtt lehetsz magaddal, a gondolataiddal, a terveiddel és az álmaiddal.

Megpróbálod?

Futni jó

A futás talán az egyik a testet legintenzívebben megmozgató sport, emellett pedig természetes mozgásforma.

Négy ok, amiért a nyáron sem hagyhatod abba az edzést

Konditerembe jársz? Esetleg aerobikozol? Úszol? Valami egyéb sportot űzöl? Néhány sportegyesület a nyári szünidő alatt szünetelteti az edzéseket is, de ez nem azt jelenti, hogy nem kell időt fordítanod magadtól is a mozgásra. Íme, négy érv, hogy miért éri meg edzened a nyár folyamán.

Mit sportoljak? – III. A futás

Mostanában a futás reneszánszát éli, de még mindig vannak, akik nehezen szánják rá magukat. Pedig, az egyik legrugalmasabban űzhető testmozgás.

Grillszezon-nemcsak húsimádóknak!

Bár a kerti grillezés, tárcsán sütés összekapcsolódik nálunk a gondosan bepácolt húsokkal, szalonnasütéssel, ám nem feltétlen kell kizárólag húsos fogásokban gondolkodni, a vegetáriánusoknak is jutnak finom falatok egy kerti partin. Tűzzünk néhány vegetáriánus ételt a nyársra!

Tíz gyors tipp, amellyel máris életmódot váltottál

Nagyon gyakran a pénz és az idő a legelső két kifogás, ha életmódváltásról beszélünk. Engedd meg, hogy megpróbáljalak meggyőzni az ellenkezőjéről, ígérem mindössze tíz változtatás és máris rengeteget tettél az egészségesebb élethez vezető úton, sem drága nem lesz, sem időigényes. Ne lapozz tovább, olvasd el a tíz tanácsom.