Menü

"Én aztán nem fogok futni!", avagy 10 ok, amiért mégis!

Tudom, hogy a futás szó hallatán sokan azonnal tiltakoznak és hárítanak, de higgyétek el nekem, aki 400 méterrel kezdte a kocogást (majd megállapítottam, hogy köszönöm, én ebből nem kérek) hogy igenis megfertőződhet vele az ember, sokat fejlődhetünk tőle, egyre komolyabb szintekre léphetünk, egyre jobban bírhatjuk az iramot és főleg: rengeteget kaphatunk a futástól!

Néhány ok, hogy - amennyiben egészségi állapotunk engedi -, megpróbáljuk ezt a sportot: nem kerül pénzbe. A futásra nem kell pénzt áldoznod. Te bárhol, bármikor ingyen futhatsz. Igaz az fontos, hogy legyen egy megfelelő futócipőd, de nem feltétlen kell a legdrágább futópólókban és kiegészítőkben kocognod, a legtöbb sportcuccom ma is használtruha üzletekből származik és meg kell, hogy mondjam, nagyon jó minőségű darabok!

Mint épp most említettem: bárhol, bármikor végezhető. Ez az egyik legjobb dolog benne, hogy nem helyhez kötött, ezért nem kell aggódnod, hogy nyaralás vagy utazás során, hogy fogod megoldani a testedzést. Nem kell súlyzókat a táskába pakolnod, sem edzéstervet írnod. Elég egy futócipő és irány a környék! Általában, ha nyaralunk, én már korán elindulok kocogni, s mire ébred a család, már felfedeztem a nyaralóhely összes látnivalóját. Ennél változatosabb mozgásforma nem is kell!

A futás kiváló "én-idő". Minőségi óra, önmagammal. A futás az egyik legmeditatívabb sportok egyike. Különösen akkor, ha a természetben gyakoroljuk. Miközben a testünket átmozgatjuk, a lelkünk is feltöltődik.

Egyszerű. A futás garantáltan az a sport, amihez nem kell bonyolult koreográfiát elsajátítani, hiszen ez az egyik legelemibb mozgás. Természetesen fontos a helyes testtartás, a megfelelő futástechnika, de alapjában véve könnyen és gyorsan elsajátítható.

Hatékony zsírégető. Akár zsírégető, akár állóképesség-fejlesztő edzésről van szó, a futás az egyik leghatékonyabb módszer. Érdemes pulzusméréssel edzeni, kiválasztani a céljainknak és képességeinknek megfelelő pulzuszónát, tempót, időt, s indulhat is a zsírégetés, avagy állóképesség fejlesztés. Amennyiben most kezdtük a futást, érdemes lassú kocogással kezdeni az első edzést, gyaloglással felváltva.

Tele van lehetőségekkel, kihívásokkal. Amikor valaki eljut odáig, hogy évek óta a futás szerelmese, érdemes újabb célokat kitűzni, akár hosszabb távot vállalni, akár a tempót növelni, terepen futni. Lehet fartlek, vagy intenzív intervall edzéseket végezni, de akár erősítő gyakorlatokat is be lehet építeni az edzésbe, azonban mindenképp jó ötlet "elcsábulni" néhány futóversenyre. Igazi kihívás s még nagyobb élmény!

A futás mindent átmozgat. Szinte tetőtől talpig, minden izomcsoportunkkal beszállunk ebbe a mozgásformába, rendkívül jól formálja a combokat, vádlit, de remek a hasra, törzsre, még karra is. Ha jól csinálod, akkor a teljes test dolgozik, azonban nagyon fontos, hogy minden edzést alapos bemelegítéssel indítsunk és nyújtással fejezzünk be.

Egészségesebbé tesz! A rendszeres futásnak számos pozitív élettani hatása van, ezért is nagyon fontos a betegségek megelőzésében és gyógyításában. Remekül erősíti az immunrendszert és felpörgeti az anyagcserét. Mint minden mozgást, a futást is fontos megbeszélni a háziorvosunkkal.

A világhálón a futás számtalan előnyét felsorolják, azonban az egyik legfőbb ajándéka a futásnak, hogy boldoggá tesz. Boldogsághormonok szabadulnak fel, stressz- és unaloműző, kikapcsol, feltölt. Egy óra, amikor együtt lehetsz magaddal, a gondolataiddal, a terveiddel és az álmaiddal.

Megpróbálod?

Azért fáj, mert nem ittál eleget...

Legalább 2-3 liter folyadékra lenne szükségünk minden nap – ezt nem véletlenül halljunk gyakran, hiszen testünk számára az egyik legfontosabb a megfelelő folyadékbevitel. Ha nem figyelünk erre tudatosan, akkor annak nagyon sok negatív következménye lehet.

Edzés a nyaralás alatt? Na ne...

A nyaralás elsősorban a pihenést jelenti, a hétköznapi mókuskerékből való kiszakadást, azonban létezik a vakációnak nagyon sok fajtája, akár aktív, akár passzív kikapcsolódást keresünk. Akik ekkor sem szeretnének ellustulni, vagy kiesni a formájukból, nekik szánjuk elsősorban ezeket a sorokat.

Egészséges édesség

Ki ne álmodna egy olyan nassolnivalóról, amely egészséges, gyógyító hatása van, finom is és még édességnek is nevezheti? Az édességek igen csábítóak tudnak lenni, az emberek pedig olykor-olykor el is csábulnak, és a kosarukba teszik vásárlás közben a nyalánkságokat.

Ellenségünk a szénhidrát?

A zsír után most új ellenséget választott a fitneszipar. Igen, megint az ételek egyik fő összetevőjét, a szénhidrátot tesszük felelőssé minden egészségügyi problémáért. Lássuk csak, hogy is van ez!

Mit és hogyan igyunk sportoláskor

Szakemberek szerint a sportolásra előre fel kell készülni, a testmozgáshoz ugyanis érdemes jól hidratált állapotban hozzákezdeni, persze ez nem azt jelenti, hogy teleisszuk magunkat.
Az arányos folyadék beviteli terv éppolyan fontos, mint egy jó edzésterv.