Menü

Hosszabbítsd meg az életed! Íme, öt dolog!

Most ez nem tartozik ide, de érdekes, hogy erről pont egy férfimagazinban olvastam... pedig nekünk, nőknek is szükségünk van arra az öt (vagy több) dologra, amellyel tovább élhetünk minőségi életet. Gyorsan kipuskáztam a lényeget az újságból.

A cikkíró a Harvardi Egyetem kutatóira hivatkozva közöl egy mindenre kiterjedő tanulmányt, melyből kiderült a hosszabb élet öt kulcsa. És ahogy nézem, olyan nagyon nem is nehéz betartani. A szakemberek szerint ezzel az öt szabállyal, évekkel is tovább élhetünk, mint azok, akik egészségtelen életmódot folytatnak.

Lássuk, mi az 5 kulcs a hosszabb élethez:

Első a dohánymentes élet. Rendben, aláírom, ez fontos. Második: napi fél óra nem megerőltető testedzés. Belefér, simán. Harmadik a 18,5-25 közötti, vagyis az egészséges testtömeg-index kialakítása, de ez sem gáz, életmódváltással, néhány apró dologgal, pár élelmiszer (liszt, cukor, zsír) lecserélésével megoldható. Negyedik: mértékletes borfogyasztás, megoldva. (Könnyen beszélek, mivel ritkán iszom alkoholt.) Ötödik teendő: a gyümölcsökben, zöldségekben, teljes kiőrlésű gabonákban gazdag, ám vörös húsokban, telített zsírokban és cukros ételekben szegény étrend. Régóta tudjuk, hogy a hosszú élet titka mindig a tányéron hever, s bár én régi motoros vagyok az egészséges életmódban, számomra nem nehéz a szárnyas húsok, a halak, a zöldségek, a zabkása, köles és egyéb gabonák fogyasztása, akinek ez első hallásra sok, ő kezdje a teljes kiőrlésű kenyérrel, kísérletezzem zöldségekkel, egyen naponta kevés gyümölcsöt.

Az életmódváltás legegyszerűbb módja: limitálni a zsírok és cukrok, kenyérfélék, tészták, édességek, sütemények fogyasztását, előnyben részesíteni a friss ételeket, idényzöldségeket- és gyümölcsöket, a teljes kiőrlésű gabonákat, az alacsony zsírtartalmú húsokat, ám a jó zsírok beviteléről s megfelelő vitaminokról gondoskodni kell. Fontos korlátozni a kalória bevitelt, a feleslegesen bevitt kalóriák számát, pedig lecsökkenteni.

Egy 105 éves japán orvos felfedte a hosszú élet titkát (azt hiszem. neki el is hihetjük), szerinte néhány alapvető szabályt kell ehhez betartani: pl. odafigyelni az étkezésre, a megfelelő mennyiségű alvásra és arra, mennyit dolgozunk.

Az idős orvos szerint energiát nem az ételekből vagy a pihentető alvásból nyerünk, hanem abból, hogyan érezzük magunkat a bőrünkben. Amit szívesen csinálunk, feltölt, amit nem, az lemerít, ezért keressük azokat az elfoglaltságokat gyakrabban, melyek jó kedvre derítenek. A doktor orvosságok helyett inkább a zene-, a művészet- és az állatterápiában hitt. A leghatékonyabb orvosság - úgy vélte - a vidámság és az önfeledt nevetés. A hosszú élet, ugyanis a boldogságban és az elégedettségben rejlik. Van benne igazság.

Az ezeket a kritériumokat betartó elszánt életmódváltók akár plusz tíz évre is számíthatnak, ami már elég jó ok arra, hogy betartsuk ezt a nem túl nehéz öt lépést. S nem is az a lényeg, hány évig élünk, hanem, hogy milyen életminőségben, életerőben, egészségben, közérzetben tesszük azt! Megjegyeztétek? Akkor visszateszem az újságot.

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Rokonok távol egymástól – hogyan kezelhetjük?

Szinte minden családban van egy rokon, aki a többitől távol él. Országon belül vagy országon kívül, Budapesten vagy Angliában, mindenképpen nehéz távol lenni. Nehéz összeegyeztetni az ünnepeket, a találkozókat, a családi nyaralásokat, mert mindig bele kell kalkulálni az utazást. És még így is előfordul, hogy belefáradunk a folyamatos tervezésbe és utazásba. Hogyan könnyíthetnénk a terheinken?

A jelen ajándékainak kicsomagolása

A mai rohanó társadalmunkban sokan panaszkodnak, hogy nem tudják megélni a pillanatot tömérdek befolyásoló tényező miatt. A fókuszálatlan, szelektív figyelmünk, múlton való rágódásunk és félelmeink kihatással vannak az itt és mostra. Szeretnék tippeket adni, amelyek hasznosak lehetnek, hogy jobban fókuszáljunk a jelenünkre.

A kilépés művészete

Veled is előfordult már, hogy halogattad a nagy lépést? Hogy úgy érezted, a félelmeid megbénítanak? Hogy valamiért benne rekedtél egy helyzetben, és úgy érezted, nem tudsz belőle kilépni? Olvass tovább, hogy lásd, a történetnek nem feltétlenül kell így véget érnie.

AMik*r kicsit sz_t v@gy*nk esve...

Nem tudjuk hová tettük a lakáskulcsot, fülünkön a mobilunkkal keressük a telefont és fejünkön a szemüveggel a szemüveget, elfelejtjük hová parkoltunk. Vajon mi áll a szétszórtság hátterében?