Menü

5 reggeli azoknak, akik nem akarnak reggelizni

Mert azt hiszik, az nem fontos, majd útközben bekapnak valamit, a munkahelyükön pedig isznak úgyis egy kávét. Ez, így, nem hangzik túl egészségesen. Hoztam öt olyan reggeli ételt, ami után a "nemreggelizők" tábora fogyatkozni fog.

Abból indulunk ki jó esetben, hogy este nem vacsorázunk nagyon sokat, nem esszük degeszre magunkat, hagyjuk a gyomrot pihenni, regenerálódni éjjel, nem terheljük le nehéz, zsíros ételekkel, cukorral, hanem inkább könnyű fehérjeforrás mellett döntünk, némi zöldséggel, salátával. Ezután, reggel, sima ügy lesz éhesen ébredni. Ekkor kell megfordítani a rosszul kialakult szokásrendszerünket és elfogadni azt, hogy valóban igaz a mondás: "Reggelizz úgy, mint egy király, ebédelj, mint egy polgár, vacsorázz úgy, mint egy koldus!".

Ha nem így lenne, a mondás úgy szólna, hogy ne reggelizz...

Ha edzéssel indítod a napod, akkor az csillagos ötös, s aki reggel sportol, annál nem is kérdés a reggelizés, hiszen, edzés után nagyon fontos egy órán belül feltölteni a "lemerült raktárakat".

Ne árulok egy nagy titkot azzal, hogy a reggelizés és a testtömeg index csökkenése összefüggenek, vagyis a reggeli étkezés hozzájárul a fogyáshoz. Egy jól összeállított reggeli beindítja az anyagcsere működését, illetve egyenletesen tartja a vércukor- és inzulinszintet is a nap folyamán. Nézzünk öt reggelit, amit, ha megkóstolsz, (és eddig nem reggeliztél) változni fog a véleményed.

Készíts reggelire 4-5 evőkanál zabpehelyből, tejből vagy növényi tejből zabkását, pár perc alatt megfőzöd, s édesíted kedved szerint gyümölcsökkel, lekvárral, esetleg csokival magokkal, aszalványokkal. Az almás-vaníliás zabkása fahéj és vanília illata már kora reggel valóságos aromaterápia a konyhában és az egész lakásban.

Laktató és nagyon sok tápanyag van a tojásban, lehet az rántotta ráolvadt sajttal, tükörtojás, némi sült baconnel, lágy tojás roppanós zöldségekkel, fetasajtos omlett... Mellé válassz teljes kiőrlésű rozskenyeret, puffasztott rizst vagy ropogós magvas bagettet, s máris elláttad magad fontos tápanyagokkal és energiával, délig biztosan nem küzdesz az éhséggel és nem próbálod három kávéval orvosolni az enerváltságot, fáradtságot, ingerültséget, éhséget.

A legcsokisabb reform muffinnak sem biztos, hogy ellen szeretnék állni, egy bögre tejeskávéval szerintem remek reggeli, természetes édesítővel, zabliszttel, cukormentes csokidarabokkal elkészítve, esetleg csokiöntettel tálalva bármikor megenném, s sajnos nagyon jó a képzelőerőm, így szinte látom is magam előtt az asztalon.

A turmixok azoknak jók, akik nagyon sietnek, ezt nyugodtan elkészíthetjük előző este is, persze frissen a legjobb, de ha összeértek az ízek egy éjszaka alatt, az sem fog ártani neki, esetleg kis fehérjeporral, friss gyümölcsökkel, tejjel vagy növényi tejjel komplett reggelit hajthatsz fel, akár a munkahelyedre is magaddal viheted, vagy útközben is elkortyolhatod.Egy áfonyás-epres, vagy kivis-banános fehérjeturmix, némi kesudióval, mandulával nekem mindig jöhet, nem mondok rá nemet.

Egy hidegtálat is el tudok képzelni reggelire, sajtokkal, felvágottal, friss zöldségekkel, ropogós bagettel, esetleg házilag készített májkrémmel, szendvicskrémekkel. Ez lehet, hogy inkább egy vasárnapi késői reggeli a családdal, nem pedig a rohanós hétköznapokra való, de hétvégén is felemelő dolog terített asztallal várni az ébredőket.

Egy kiadós, tápanyagban gazdag és egészséges, vitamindús reggelivel igazán jó lehet indítani a napot, együtt enni, reggel, családi körben. Megéri emiatt korábban felkelni. Holnap elkészíted valamelyiket?

Harc a lassú anyagcsere ellen

Sokak életét nehezíti meg a túlzottan lassú emésztés. Ennek oka, hogy a szervezetben nem működnek elég hatékonyan a metabolikus folyamatok, aminek olyan kellemetlen következményei lehetnek, mint például a székrekedés, de akár a hosszan tartó elhízásért is felelős lehet.

Érdekes ételek/alapanyagok a frankofón világból

A francia konyha egyértelmű jó hírneve él és virágzik. Ha azonban jobban a dolgok után nézzünk jó pár érdekes étellel/alapanyaggal találkozhattunk a francia nyelvű területek, az úgynevezett frankofón országok konyháiban. Íme néhány példa arra, hogy milyen furcsa, néha meghökkentő ételt találhattunk a nagy boltok polcain kint illetve az igazi helyi éttermekben.

Lassú anyagcsere tipikus okai

A normális anyagcsere alapvető szempont az egészséges testtömeg fenntartása szempontjából. A testünk ebben a tekintetben olyan, mint egy számítógép, vagy fordítva? Minél kevesebb program fut a háttérben, annál gyorsabban reagál az aktuális kihívásokra.

Gyorsan elkészíthető vendégváró falatok

Ha már körbetelefonáltuk a barátok és meginvitáltuk őket otthonunkban, illik megadni a tiszteletet, ehhez pedig elengedhetetlen, hogy kifogástalan vendéglátóként maradjunk meg a távozó meghívottak emlékezetében.

Természetes étvágycsökkentők

Sokan esnek abba a hibába, hogy a koplalástól várják a csodát. A fogyás azonban nem csak esztétikailag, hanem egészségügyileg is megváltoztatja az életed, ezért érdemes már az elején úgy belevágnod, hogy teljesen megváltoztatod az életmódodat.