Menü

Pulai Imre olimpiai bajnokkal tekerhetsz az Alföld Bike túrán!

Kihívásra vágysz?

A hétvégi Alföld Bike szervezői egy a maga nemében különleges teljesítménytúrára hívják a kerékpározás szerelmeseit. A  szeptember 14 és 15 közötti hétvégére várják Békés megyébeaz  amatőr vagy profi kerékpárosokat, a közös programokat kedvelő sportos családokat. Bárki jelentkezhet, aki elég erőt érez magában arra, hogy végigtekerjen 200 kilométert 4 szakaszon, két napon át – pihenőkkel tarkítva, persze.

Az útvonal

A túra útvonala  rendkívül változatos. A kerekezők szeptember 14-én, délelőtt 10 órakorindulnak Szarvasról,  Gyomaendrőd és Körösladány érintésével Szeghalomra érkeznek, itt szusszannak egy kicsit, majd továbbhaladnak Vésztőn és Dobozon át Gyulára. Az első nap itt a jól megérdemelt pihenéssel ér véget. A regenerálódást a Várfürdő biztosítja minden résztvevő számára.  Másnap reggel 9 órakor indul tovább a mezőny Szabadkígyós, Újkígyósés Csanádapáca érintésével Orosházára, ahol ismét kifújhatják magukat a biciklizők. VégülNagyszénáson keresztül visszatérnek a kiindulási helyre, Szarvasra, ahol óriási népünnepély fogadja őket, mivel a célbaérkezés a Szilvafesztivál programjának része. 

A kedvezményes előnevezés szeptember 11. éjfélig tart, ezt követően már csak a helyszíni nevezés lehetséges. Testi és/vagy érzékszervi fogyatékossággal élő indulóknak 50 %-os kedvezményt biztosítanak!  

Településváltó 

Az Alföld Bike szervezőstábja természetesen azokra is gondolt, akik bár szeretik a kerékpározást, úgy érzik, egyelőre nem állnak készen egy ekkora túra teljesítésére. Számukra a megoldás a Békés Megyei Hírlap által életre hívott "településváltó", amelynek keretén belül a versenyző csupán egy szakaszt tesz meg: a saját településétől a következőig. 

Testedzés és szórakozás egyben

A szervezők célja, hogy népszerűsítsék a kerékpározást és egyben Békés megyét, mint tájegységet is. A párok, házastársak, családok szerezhetnek közös élményeket , gyönyörködhetnek az alföldi tájban, miközben még a kondíciójukon is javítanak.

A teljesítménytúrán neves, olimpiákat megjárt sportolók is tekernek és hirdetik a mozgás, a sport örömét, szükségességét és szépségeit. Indulnak:

  • Pulai Imre, olimpiai bajnok kenus, az év sportolója 1995-ben
  • Nyeste Adrienn, tornász, aki két olimpián is képviselte Békés megyét. 
  • Baji Balázs, gátfutó, aki a londoni olimpiánszerepelt.

Forrás, fotó:
Dobor Dezső, www.alfoldibike.eu

Azért fáj, mert nem ittál eleget...

Legalább 2-3 liter folyadékra lenne szükségünk minden nap – ezt nem véletlenül halljunk gyakran, hiszen testünk számára az egyik legfontosabb a megfelelő folyadékbevitel. Ha nem figyelünk erre tudatosan, akkor annak nagyon sok negatív következménye lehet.

Edzés a nyaralás alatt? Na ne...

A nyaralás elsősorban a pihenést jelenti, a hétköznapi mókuskerékből való kiszakadást, azonban létezik a vakációnak nagyon sok fajtája, akár aktív, akár passzív kikapcsolódást keresünk. Akik ekkor sem szeretnének ellustulni, vagy kiesni a formájukból, nekik szánjuk elsősorban ezeket a sorokat.

Egészséges édesség

Ki ne álmodna egy olyan nassolnivalóról, amely egészséges, gyógyító hatása van, finom is és még édességnek is nevezheti? Az édességek igen csábítóak tudnak lenni, az emberek pedig olykor-olykor el is csábulnak, és a kosarukba teszik vásárlás közben a nyalánkságokat.

Ellenségünk a szénhidrát?

A zsír után most új ellenséget választott a fitneszipar. Igen, megint az ételek egyik fő összetevőjét, a szénhidrátot tesszük felelőssé minden egészségügyi problémáért. Lássuk csak, hogy is van ez!

Mit és hogyan igyunk sportoláskor

Szakemberek szerint a sportolásra előre fel kell készülni, a testmozgáshoz ugyanis érdemes jól hidratált állapotban hozzákezdeni, persze ez nem azt jelenti, hogy teleisszuk magunkat.
Az arányos folyadék beviteli terv éppolyan fontos, mint egy jó edzésterv.