Menü

Torna testnek és léleknek

Bármennyire is fura, a vízitorna nemcsak a kismamák és a nyaraláskor unatkozó nyugdíjasok sportja, hanem egy mindenki számára hasznosítható mozgásforma.

Az úszás szervezetünkre gyakorolt pozitív hatásait és hatékonyságát mindenki ismeri. Nincs ez másként a vízitorna esetében sem, csak itt nem a habokat szeljük, hanem különböző gyakorlatokat végzünk a felszín alatt. Jelentős mértékű kalóriát lehet elégetni, ráadásul ez a fajta mozgás ízületkímélő és túlsúlyosok számára is rendkívül jól használható sportos időtöltés.

A vízitorna során nemcsak az ízületek kíméljük, hanem az izmok, inak, szalagok is kisebb terhelés alatt vannak, miközben testünk ezzel együtt alapos munkát végez. A mozgás kiváló különböző ízületi betegségekkel küszködőknek, vagy olyanoknak, akik valamilyen sérülés után vannak és éppen rehabilitációt végeznek.

A felépülés mellett fejlesztő hatást is elérhetünk: állóképességünk, tüdőkapacitásunk is növelhető, valamint a szív és érrendszerünknek is jót teszünk. A vízitornában különböző gyakorlatokból álló programok vannak, kipróbálás előtt érdemes szakember tanácsát kérni, vagy pedig órát venni csoportban. Aki kipróbálja, egyrészt rájön, hogy nem is olyan könnyű, mint amilyennek látszik és azt is tudatosíthatja, hogy ez nemcsak a kismamák és a nyugdíjasok sportja.

A víznek ezek mellett olyan jótékony tulajdonsága is van, hogy segít az ellazulásban, a befelé fordulásban, a meditációban, ezáltal enyhítheti a stresszt és a megelőzheti a depressziót.

Fotó:
pixabay.com

Túlzásba vitt edzés negatív hatásai

Tény, sportra mindenkinek szüksége van. Ám van az a pont, amikor az edzés fanatizmusba csap át, ami károkat okozhat, a túledzettség, másnéven exorexia. A külső környezeti behatások is hozzájárulnak, hogy az amúgy is instabil nő, férfi intenzívebb edzésekbe kezdjen.

A káposztafogyasztás áldásos hatásai

A káposzta változatai mindenki számára elérhető, számtalan módon felhasználható, olcsó, emellett pedig rendkívül egészséges. Egy csésze savanyú káposztában mindössze 27 kalória és 0 gramm zsír található, továbbá 7 gramm szénhidrátot, 4 gramm rostot, valamint 1 gramm fehérjét is tartalmaz.

A plusz súly pszichológiai háttere

Az elhízás hátterében álló pszichológiai okok sokrétűek. Általában elmondható azonban, hogy a gyermekkori táplálkozási szokásoknak meghatározó szerepük van abban, hogyan viszonyul a személy az étkezéshez. Ha mindkét szülő túlsúlyos, a gyermek esélye arra, hogy szintén súlyfelesleggel küzködjön75% körül mozog.

A legideálisabb napszak edzéshez

A reggeli edzések felgyorsítják az anyagcserét, ráadásul elkerülhetjük, hogy a napközben váratlanul becsúszó teendők felborítsák az edzéstervünket, ráadásul a nyugodt alvás is sokkal esélyesebb, ha nem este állunk neki a pulzusszám növelésének. Ám ha valaki nem egy korán kelő típus és csak nyűg számára, hogy már hajnalban csörög az ébresztőóra, azzal csak árt a szervezetének.

Pihenés nélkül nincs fejlődés – tíz szakértői tanács a tökéletes regenerációhoz

Baji Balázs, Cseh László, Jakabos Zsuzsanna, Gyurta Gergely, Kenderesi Tamás, Szatmári András, Barka Emese és még hosszasan sorolhatnánk azon olimpikonok és élsportolók neveit, akik már a Scitec Institute Sport- és Táplálkozástudományi Intézet támogatásával úgy étkeznek, hogy mindig kihozzák magukból a maximumot. A profi vagy amatőr sportolók számára emellett kiemelt fontosságú a megfelelő regeneráció is. Az Intézet szakértői ezért most tíz olyan fontos tudnivalót állítottak össze, amelyek figyelembevételével megfelelő ütemű és minőségű lehet a regeneráció. Ezek támogatják a hatékonyabb edzésmunkát, valamint a jobb versenyeredményeket.