Menü

Torna testnek és léleknek

Bármennyire is fura, a vízitorna nemcsak a kismamák és a nyaraláskor unatkozó nyugdíjasok sportja, hanem egy mindenki számára hasznosítható mozgásforma.

Az úszás szervezetünkre gyakorolt pozitív hatásait és hatékonyságát mindenki ismeri. Nincs ez másként a vízitorna esetében sem, csak itt nem a habokat szeljük, hanem különböző gyakorlatokat végzünk a felszín alatt. Jelentős mértékű kalóriát lehet elégetni, ráadásul ez a fajta mozgás ízületkímélő és túlsúlyosok számára is rendkívül jól használható sportos időtöltés.

A vízitorna során nemcsak az ízületek kíméljük, hanem az izmok, inak, szalagok is kisebb terhelés alatt vannak, miközben testünk ezzel együtt alapos munkát végez. A mozgás kiváló különböző ízületi betegségekkel küszködőknek, vagy olyanoknak, akik valamilyen sérülés után vannak és éppen rehabilitációt végeznek.

A felépülés mellett fejlesztő hatást is elérhetünk: állóképességünk, tüdőkapacitásunk is növelhető, valamint a szív és érrendszerünknek is jót teszünk. A vízitornában különböző gyakorlatokból álló programok vannak, kipróbálás előtt érdemes szakember tanácsát kérni, vagy pedig órát venni csoportban. Aki kipróbálja, egyrészt rájön, hogy nem is olyan könnyű, mint amilyennek látszik és azt is tudatosíthatja, hogy ez nemcsak a kismamák és a nyugdíjasok sportja.

A víznek ezek mellett olyan jótékony tulajdonsága is van, hogy segít az ellazulásban, a befelé fordulásban, a meditációban, ezáltal enyhítheti a stresszt és a megelőzheti a depressziót.

Fotó:
pixabay.com

Hagyd abba a kényszerevést!

A kényszer okozta étkezést egyfajta pótcselekvésnek nevezhetjük, hiszen ez a tevékenység mindig kompenzálni próbál valamit, általában lelki problémát. A kényszerevés gátat szab a diétának, fogyókúrának, nem is kérdés: mielőbb le kell szokni róla. De hogyan?

Nyújtás tökéletesítésének módszerei

Mint tudjuk a sport elengedhetetlen része a bemelegítés és a nyújtás. Sokan az idő hiányára való tekintettel elhanyagolják ezeket és egyből a futópadra ugranak. Viszont, hogyha jól végiggondoljuk, például a munkából hazaérve is általában leülünk egy percre és megállunk egy picit, ami segít abban, hogy ráhangolódjunk az elkövetkezendő feladatra. Testünk hálás lesz nekünk, hogyha időt szánunk rá. Ezért a továbbiakban bővebb információkat kaphatsz arról, hogyan tudhatod az edzésed végén az i-re a pontot tenni.

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Mesterséges édesítőszerek – inkább ne!

A legújabb kutatások szerint a sokak által előnyben részesített mesterséges édesítőszerek mégsem annyira kedvezőek. Az emésztő szervrendszerünk mikroorganizmusai ugyanis nem tolerálják ezeket az anyagokat. Új kutatási eredmények következnek.

A sikeres életmódváltás három fő szabálya

Amikor diétáról írunk, nem két hónapos fogyókúráról beszélünk. Életmódváltásról van szó, ami élethosszig tart. Hogy mindez sikeres legyen és hosszú távú, ehhez fejben is rendet kell tenni, s megfogadni három fő szabályt!