Menü

Csak óvatosan a diétákkal!

A különböző diétákat alapvetően arra találták ki, hogy javítsanak az ember egészségi állapotán, a manapság gyorsan változó étkezési trendek és divatok világában azonban sok veszély leselkedik a nem elegendő információval rendelkezőre.

A diétázni vágyók széles skálából választhatnak. Alapjában véve nincs ezzel gond, azzal viszont nagyon is, hogy rengetegen alapvető információk hiányában, tudatlanul vágnak bele a dologba. Ez elsősorban azért lényeges, mert az ellenkező hatást érik el, megtisztulás és egészség helyett károsíthatják szervezetüket.

A fejlődésben lévő szervezetnek például alapvető szükséglete a megfelelő fehérjebevitel, ha valamilyen okból, például speciális vegetáriánus életmóddal ezt korlátozzuk, azzal nemcsak az immunrendszernek, hanem a csontjainknak és izomzatunknak is árthatunk. A vegetarianizmusnak persze számos formája van, akad olyan, ahol nem teljesen tiltott az állati eredetű táplálék.

A másik szélsőség az úgynevezett paleolit táplálkozás, illetve annak a különböző változatai. Az ezt követőek elsősorban a húsra esküsznek és nem fogyasztanak gabonát és tejterméket. A sok hús ugyanakkor szintén több kockázatot rejt magában, megterheli az emésztőrendszert, és előfordulhat, hogy a kelleténél több zsírt viszünk a szervezetünkbe.

Persze félreértés ne essék, szinte mindegyik módszerből lehet átvenni hasznos elemeket, ugyanakkor a szélsőségektől óvakodni kell. A táplálkozási szakértők szerint nem lehet elégszer hangsúlyozni: fő a változatosság és a mértékletesség.

Fotó:
pixabay.com

Újévi fogadalmam: futni fogok!

Az újév beköszöntével számtalan ember dönt úgy, hogy az újesztendőben egészségesebben fog élni és elkezd sportolni. A legnépszerűbb jelzőt e terén a futás vívta ki magának. Igen gyakori választás! Nézzünk meg pár praktikát, hogy mire kell odafigyelni a kezdetekben.

10. 000 lépés naponta az egészség kulcsa?

Azt gondolhatjuk, hogy 10.000 lépést mi is mindennap megteszünk. De vajon ez valójában így van? Honnan ered ez a szám? Ha megteszünk 10.000 lépést garantáltan egészségesek leszünk, vagy fogyni fogunk? Talán mégis van olyan módszer, ami nagy anyagi- , és energiaráfordítás nélkül is egészségesebb életet eredményez? Most kiderül...

Téli sportok veszélyei

A tartósan hideg időben a téli sportok szerelmesei mindennél jobban vágynak arra, hogy kedvenc téli sportjaikat űzhessék. Ahogy a nyári sportszezonnak is megvannak a maga feltételei, úgy a téli edzésnek is számtalan betartandó szabálya figyelmeztet arra, hogy kellő óvatossággal járjunk el.

Diéta és alkoholfogyasztás

Mit tehetünk, ha igyekszünk kalóriaszegény étrendet tartani azért, hogy jobban álljon rajtunk az alkalmi ruha/ fürdőruha, de szívesen fogyasztanánk alkoholt? Milyen és mennyi alkoholos ital fogyasztható a diéta alatt?

Januári mérlegelés és a következő lépések

Odafigyeltél, mégis 2-3 kg plusszal zártad az ünnepi időszakot? Ezt egyrészt tök igazságtalannak érzed, másrészt kérdéses, hogy lesz ebből 5 hónap múlva strandforma? Kétségbeesés, kapkodás helyett nézd meg, meg mi törtélnhetett, és hogy tudod kompenzálni ezt az időszakot!