Menü

Csak óvatosan a diétákkal!

A különböző diétákat alapvetően arra találták ki, hogy javítsanak az ember egészségi állapotán, a manapság gyorsan változó étkezési trendek és divatok világában azonban sok veszély leselkedik a nem elegendő információval rendelkezőre.

A diétázni vágyók széles skálából választhatnak. Alapjában véve nincs ezzel gond, azzal viszont nagyon is, hogy rengetegen alapvető információk hiányában, tudatlanul vágnak bele a dologba. Ez elsősorban azért lényeges, mert az ellenkező hatást érik el, megtisztulás és egészség helyett károsíthatják szervezetüket.

A fejlődésben lévő szervezetnek például alapvető szükséglete a megfelelő fehérjebevitel, ha valamilyen okból, például speciális vegetáriánus életmóddal ezt korlátozzuk, azzal nemcsak az immunrendszernek, hanem a csontjainknak és izomzatunknak is árthatunk. A vegetarianizmusnak persze számos formája van, akad olyan, ahol nem teljesen tiltott az állati eredetű táplálék.

A másik szélsőség az úgynevezett paleolit táplálkozás, illetve annak a különböző változatai. Az ezt követőek elsősorban a húsra esküsznek és nem fogyasztanak gabonát és tejterméket. A sok hús ugyanakkor szintén több kockázatot rejt magában, megterheli az emésztőrendszert, és előfordulhat, hogy a kelleténél több zsírt viszünk a szervezetünkbe.

Persze félreértés ne essék, szinte mindegyik módszerből lehet átvenni hasznos elemeket, ugyanakkor a szélsőségektől óvakodni kell. A táplálkozási szakértők szerint nem lehet elégszer hangsúlyozni: fő a változatosság és a mértékletesség.

Fotó:
pixabay.com

Azért fáj, mert nem ittál eleget...

Legalább 2-3 liter folyadékra lenne szükségünk minden nap – ezt nem véletlenül halljunk gyakran, hiszen testünk számára az egyik legfontosabb a megfelelő folyadékbevitel. Ha nem figyelünk erre tudatosan, akkor annak nagyon sok negatív következménye lehet.

Edzés a nyaralás alatt? Na ne...

A nyaralás elsősorban a pihenést jelenti, a hétköznapi mókuskerékből való kiszakadást, azonban létezik a vakációnak nagyon sok fajtája, akár aktív, akár passzív kikapcsolódást keresünk. Akik ekkor sem szeretnének ellustulni, vagy kiesni a formájukból, nekik szánjuk elsősorban ezeket a sorokat.

Egészséges édesség

Ki ne álmodna egy olyan nassolnivalóról, amely egészséges, gyógyító hatása van, finom is és még édességnek is nevezheti? Az édességek igen csábítóak tudnak lenni, az emberek pedig olykor-olykor el is csábulnak, és a kosarukba teszik vásárlás közben a nyalánkságokat.

Ellenségünk a szénhidrát?

A zsír után most új ellenséget választott a fitneszipar. Igen, megint az ételek egyik fő összetevőjét, a szénhidrátot tesszük felelőssé minden egészségügyi problémáért. Lássuk csak, hogy is van ez!

Mit és hogyan igyunk sportoláskor

Szakemberek szerint a sportolásra előre fel kell készülni, a testmozgáshoz ugyanis érdemes jól hidratált állapotban hozzákezdeni, persze ez nem azt jelenti, hogy teleisszuk magunkat.
Az arányos folyadék beviteli terv éppolyan fontos, mint egy jó edzésterv.