Menü

Már megint mi ez a hülyeség?

Új őrület van kibontakozóban az interneten. Az úgynevezett plank (magyarul hídtartás) önmagában nem hülyeség, de arra, amire most használni akarják, nagyjából értelmetlen. Ráadásul megtévesztő és potenciálisan veszélyes.

A közösségi oldalakon máris vírusként terjedő új és népszerű divatnak valószínűleg rengeteg követője lesz. A szervezők februárra egy plank kihívást hirdettek, ami abból áll, hogy az első nap 20 másodpercet töltesz el hídtartásban (ennek magyarázatáról később), majd fokozatosan növekszik az időtartam. A kihívás 28 napos, az időszak végére az öt percet kell elérni. Pihenőnapok is vannak a programban.

A plank kihívás szervezői a testmozgás fontosságának hangsúlyozása mellett a népszerű „kockahas” szlogennel igyekeznek minél több próbálkozót bevonzani. Azt mondják, hogy a program elvégzői nagyot fejlődhetnek e téren, sőt tested szinte minden izma remek formába kerül a 28. nap végére, ami azért egy igen komoly csúsztatás.

Kezdjük ott, hogy az emberek edzettségi szintje széles skálán mozog. Másra van szüksége egy heti rendszerességgel sportoló huszonévesnek és megint másra egy mozgásszegény életmódot folytató negyvenesnek, de ezek csak szélsőségek. Rengeteg minden számít, egy valamirevaló edzésprogram az egyén képességeinek, állapotának felmérésével kezdődik. Na, most ennél a kihívásnál ez erősen hiányzik, mindenki ugyanazt a programot csinálja.

A plank pofonegyszerűnek hangzik, de korántsem az. A szakemberek figyelmeztetnek, hogy a hídtartást nem könnyű helyesen csinálni és a gyakorlat helytelen elvégzése (mint az összes többi) visszafelé süti el a puskát, azaz a nulla eredmény mellett kárt is okozhat, sérüléshez vezethet. Miről van szó? A hídtartás hasonló, mint a fekvőtámasz, csak a könyökön kell támaszkodni úgy, hogy izmaink megfeszüljenek, a derekunk, lábunk és nyakunk egyenes legyen.

A plank challenge egyébként egy érdekes kihívás, de csak azoknak, akik edzésben vannak és képesek helyesen végrehajtani a gyakorlatot. A legfőbb probléma az, hogy egyszerűnek van beállítva, kevés információt adnak hozzá, így megtévesztik azokat, akik azt gondolják, hogy pár perc gyakorlat 28 napon át elhozza a várva várt fogyást/izomnövekedést.

Fotó:
Veszprém Kettlebell

Edzés a nyaralás alatt? Na ne...

A nyaralás elsősorban a pihenést jelenti, a hétköznapi mókuskerékből való kiszakadást, azonban létezik a vakációnak nagyon sok fajtája, akár aktív, akár passzív kikapcsolódást keresünk. Akik ekkor sem szeretnének ellustulni, vagy kiesni a formájukból, nekik szánjuk elsősorban ezeket a sorokat.

Egészséges édesség

Ki ne álmodna egy olyan nassolnivalóról, amely egészséges, gyógyító hatása van, finom is és még édességnek is nevezheti? Az édességek igen csábítóak tudnak lenni, az emberek pedig olykor-olykor el is csábulnak, és a kosarukba teszik vásárlás közben a nyalánkságokat.

Ellenségünk a szénhidrát?

A zsír után most új ellenséget választott a fitneszipar. Igen, megint az ételek egyik fő összetevőjét, a szénhidrátot tesszük felelőssé minden egészségügyi problémáért. Lássuk csak, hogy is van ez!

Mit és hogyan igyunk sportoláskor

Szakemberek szerint a sportolásra előre fel kell készülni, a testmozgáshoz ugyanis érdemes jól hidratált állapotban hozzákezdeni, persze ez nem azt jelenti, hogy teleisszuk magunkat.
Az arányos folyadék beviteli terv éppolyan fontos, mint egy jó edzésterv.

Kalóriaszámolás - miért és hogyan?

A kalóriák rabja vagy, vagy fittyet hánysz az ételek pontos összetételére? Vajon a kalóriaszámolás jó módszer a fogyáshoz, s ha igen, mennyire hatékony? Ezekre kerestük a választ.