Menü

Bélbaktériumok segíthetik, vagy gátolhatják a fogyást

A bélrendszerben két fő baktérium található, a Firmicutes, valamint a Bacteriodetes. Az egyik gátolja, a másik pedig segíti a fogyást. Mivel ezeket nehezebb vizsgálni, és nem megfelelő arányuk nem jár a súlytöbbleten kívül semmilyen tünettel, így az elhízás lappangó okaként is számon tartják őket. Sajnos az antibiotikumos gyógyszerekkel sokat ártunk a harmonikus működésüknek.

Egy Gordon nevű amerikai kutató szerint azok az emberek, akiknek a bélrendszerében nagyobb arányban van jelen a Bacteriodetes, mint a Firmicutes, vékonyabbak, és sokkal jobb az anyagcseréjük. Mindez fordítva is igaz: ha a Firmicutes van túlsúlyban, akkor az ember is túlsúlyos lesz a bélflóra egyensúlyának felborulásával.

No de mit tehetünk azért, hogy a bélrendszerünk baktériumflórája egészséges legyen? Elsősorban - lehetőség szerint - kerüljük el az antibiotikumok használatát, mert azok ártanak a bélbaktériumoknak. Ha pedig mégis kényszerülünk a használatukra, akkor mindenképpen egészítsük ki a kezelést valamilyen probiotikummal.

Sokan tévesen azt hiszik, hogy a fogyasztótablettákkal, táplálékkiegészítőkkel javíthatnak a helyzeten, ez azonban sajnos téves feltételezés. Helyette inkább a probiotikus ételek fogyasztása javasolt nagy mennyiségben: ennek érdekében ehetünk savanyú káposztát, mézet, articsókát, zabpelyhet, borsót, hagymát, babot, banánt, kovászos uborkát, kaukázusi kefirt és joghurtot, vagy gouda sajtot.

Érdemes szakemberrel konzultálni, ha kiderül, hogy bélbaktériumaink aránya nem megfelelő, ugyanis a kezelése némely esetben nem is olyan egyszerű feladat. Bár fogyás esetén valószínűleg csökken a Firmicutes baktériumok száma, a problémával küzdők azt tapasztalhatják, hogy nehezen fogynak. Nagyon fontos ugyanis, hogy megtartsuk a szénhidrát, a zsír és a fehérjebevitel megfelelő arányát – a mai (esztelen) fogyókúrák többsége viszont éppenséggel a nagyon alacsony szénhidrát-bevitelre sarkall. A www.kaloriabazis.hu oldalon nyomon követhetjük, hogy milyen az elfogyasztott étel milyen arányban tartalmaz fehérjét, zsírt és szénhidrátot. 

Fotó:
pixabay.com

Újévi fogadalmam: futni fogok!

Az újév beköszöntével számtalan ember dönt úgy, hogy az újesztendőben egészségesebben fog élni és elkezd sportolni. A legnépszerűbb jelzőt e terén a futás vívta ki magának. Igen gyakori választás! Nézzünk meg pár praktikát, hogy mire kell odafigyelni a kezdetekben.

10. 000 lépés naponta az egészség kulcsa?

Azt gondolhatjuk, hogy 10.000 lépést mi is mindennap megteszünk. De vajon ez valójában így van? Honnan ered ez a szám? Ha megteszünk 10.000 lépést garantáltan egészségesek leszünk, vagy fogyni fogunk? Talán mégis van olyan módszer, ami nagy anyagi- , és energiaráfordítás nélkül is egészségesebb életet eredményez? Most kiderül...

Téli sportok veszélyei

A tartósan hideg időben a téli sportok szerelmesei mindennél jobban vágynak arra, hogy kedvenc téli sportjaikat űzhessék. Ahogy a nyári sportszezonnak is megvannak a maga feltételei, úgy a téli edzésnek is számtalan betartandó szabálya figyelmeztet arra, hogy kellő óvatossággal járjunk el.

Diéta és alkoholfogyasztás

Mit tehetünk, ha igyekszünk kalóriaszegény étrendet tartani azért, hogy jobban álljon rajtunk az alkalmi ruha/ fürdőruha, de szívesen fogyasztanánk alkoholt? Milyen és mennyi alkoholos ital fogyasztható a diéta alatt?

Januári mérlegelés és a következő lépések

Odafigyeltél, mégis 2-3 kg plusszal zártad az ünnepi időszakot? Ezt egyrészt tök igazságtalannak érzed, másrészt kérdéses, hogy lesz ebből 5 hónap múlva strandforma? Kétségbeesés, kapkodás helyett nézd meg, meg mi törtélnhetett, és hogy tudod kompenzálni ezt az időszakot!