Menü

Bélbaktériumok segíthetik, vagy gátolhatják a fogyást

A bélrendszerben két fő baktérium található, a Firmicutes, valamint a Bacteriodetes. Az egyik gátolja, a másik pedig segíti a fogyást. Mivel ezeket nehezebb vizsgálni, és nem megfelelő arányuk nem jár a súlytöbbleten kívül semmilyen tünettel, így az elhízás lappangó okaként is számon tartják őket. Sajnos az antibiotikumos gyógyszerekkel sokat ártunk a harmonikus működésüknek.

Egy Gordon nevű amerikai kutató szerint azok az emberek, akiknek a bélrendszerében nagyobb arányban van jelen a Bacteriodetes, mint a Firmicutes, vékonyabbak, és sokkal jobb az anyagcseréjük. Mindez fordítva is igaz: ha a Firmicutes van túlsúlyban, akkor az ember is túlsúlyos lesz a bélflóra egyensúlyának felborulásával.

No de mit tehetünk azért, hogy a bélrendszerünk baktériumflórája egészséges legyen? Elsősorban - lehetőség szerint - kerüljük el az antibiotikumok használatát, mert azok ártanak a bélbaktériumoknak. Ha pedig mégis kényszerülünk a használatukra, akkor mindenképpen egészítsük ki a kezelést valamilyen probiotikummal.

Sokan tévesen azt hiszik, hogy a fogyasztótablettákkal, táplálékkiegészítőkkel javíthatnak a helyzeten, ez azonban sajnos téves feltételezés. Helyette inkább a probiotikus ételek fogyasztása javasolt nagy mennyiségben: ennek érdekében ehetünk savanyú káposztát, mézet, articsókát, zabpelyhet, borsót, hagymát, babot, banánt, kovászos uborkát, kaukázusi kefirt és joghurtot, vagy gouda sajtot.

Érdemes szakemberrel konzultálni, ha kiderül, hogy bélbaktériumaink aránya nem megfelelő, ugyanis a kezelése némely esetben nem is olyan egyszerű feladat. Bár fogyás esetén valószínűleg csökken a Firmicutes baktériumok száma, a problémával küzdők azt tapasztalhatják, hogy nehezen fogynak. Nagyon fontos ugyanis, hogy megtartsuk a szénhidrát, a zsír és a fehérjebevitel megfelelő arányát – a mai (esztelen) fogyókúrák többsége viszont éppenséggel a nagyon alacsony szénhidrát-bevitelre sarkall. A www.kaloriabazis.hu oldalon nyomon követhetjük, hogy milyen az elfogyasztott étel milyen arányban tartalmaz fehérjét, zsírt és szénhidrátot. 

Fotó:
pixabay.com

Hogyan ne legyél éhes

Nem kell éhezni. Nem kell koplalós fogyókúrákkal gyötörni magunkat. Nem kell éhesnek lenni, nem kell egyoldalúan étkezni. Aki koplal, az az egészségével játszik. Vajon mely trükkökkel kerülhető el a nassolás?

A fájdalom a barátunk?

Izomláz esetén a „láz” megnevezés az izomzat gyulladását jelenti, s általában edzés másnapján jelentkeznek. Az izomláz nem más, mint a testedzés hatására bekövetkező mikroszkopikus sérülés. Mi a teendőnk vele?

Búcsúzz el a jojó-effektustól!

Manapság sokan kezdenek bele pár napos, hetes sanyargató diétába a siker reményében. Viszont mint mindennek, ennek is böjtje van. A gyors, rövid idő alatt elért testsúlycsökkenés nem egészséges a szervezet számára. A lényeg a hosszútávon fenntartható életmód, amiből a jojó-effektust ki kell iktatnunk!

Diéta pasival

Bizonyos kor felett a férfiaknak is lépéseket kell tenniük annak érdekében, hogy jó formában maradjanak, ne hízzanak el. Edzésre és diétára van szükségük, ez persze kényelmetlen nekik, hiszen nem sok kedvük van életmódváltáshoz, szigorú étrendhez. Hogyan segíthetünk nekik?

Hagyd abba a kényszerevést!

A kényszer okozta étkezést egyfajta pótcselekvésnek nevezhetjük, hiszen ez a tevékenység mindig kompenzálni próbál valamit, általában lelki problémát. A kényszerevés gátat szab a diétának, fogyókúrának, nem is kérdés: mielőbb le kell szokni róla. De hogyan?