Menü

Mielőtt fogyókúrába kezdenénk…

Tavasszal beköszönt a melegebb idő, és már egyre kevesebb réteg ruhát kell magunkra ölteni, a strandszezon is elérhető távolságba kerül. Ilyenkor aztán sokan kezdenek fogyókúrába, hogy a téli időszak alatt felszedett felesleget, amit már a nagykabát sem takar, minél hamarabb leadják.

Bár nemcsak ebben az időszakban kellene odafigyelnünk testsúlyunkra, annyi bizonyos, hogy a tavasz az újjászületés ideje, pozitív energiáit testi-lelki megújulásunk szolgálatába állíthatjuk.

De ilyenkor se feledkezzünk meg a fogyókúra „aranyszabályairól” és legyünk kritikusak, mert a diéták, és a fogyókúrák az egyik legtöbbször érintett témák manapság, de mégis sok tévhit kapcsolódik hozzájuk.

Számos hatásosnak tűnő diéta létezik, de mindenképpen az egyéni sajátosságokat kell figyelembe vennünk, amikor kiválasztjuk a módját, hogy hogyan akarunk megszabadulni a felesleges kilóinktól. Mindenkinek más válik tehát be, de az önsanyargatás, és a túlzó lemondásokkal járó fogyókúrák általában zátonyra futnak. Ha bizonyos dolgokat teljesen megvonunk magunktól, szervezetünk többnyire heves kívánással reagál rá, ami egy idő után minden önfegyelmet felőröl és diétánk összeomlik. A mértékletességet tehát érdemes szem előtt tartanunk, inkább kisebb elvárásokat, célokat tűzzünk ki, és fokozatosan próbáljuk leadni a plusz kilókat.

Manapság számos cikk szól arról is mennyire fontos a megfelelő minőségű és mennyiségű reggeli fogyasztása az egész napos teljesítmény szempontjából. Fogyókúra idején se hagyjuk el a reggelit! Főleg azért ne, mert a reggeli kihagyása rontja a teljesítőképességünket, és ha leesik a vércukorszintünk még rosszul is lehetünk. Ráadásul, ha nem reggelizünk, még inkább megéhezünk, és a nap többi étkezésénél pótoljuk be bőségesen az elmaradt kalóriákat.

Ha pedig a léböjtkúrák közül választunk, érdemes tudnunk, hogy ezekkel alapvetően nem a zsírból dolgozunk le. A léböjtkúrák a szervezet méregtelenítését segítik, de a salakanyagok mellett ilyenkor vizet is vesztünk, melyet megfelelő módon pótolnunk kell. Életmód változtatás, fogyókúra előtt alkalmazhatunk egy ráhangolódó, méregtelenítő léböjtkúrát, de legyünk körültekintőek, mert egy szakszerűtlen léböjt komoly anyagcsere problémához is vezethet.

Fotó:
pixabay.com

A nagy kávékörkép – 1. rész

Ha unod a gyors instant kávékat, és kipróbálnál valami újat, érdemes előtte tisztában lenni néhány alapfogalommal.

Hogyan ne legyél éhes

Nem kell éhezni. Nem kell koplalós fogyókúrákkal gyötörni magunkat. Nem kell éhesnek lenni, nem kell egyoldalúan étkezni. Aki koplal, az az egészségével játszik. Vajon mely trükkökkel kerülhető el a nassolás?

A fájdalom a barátunk?

Izomláz esetén a „láz” megnevezés az izomzat gyulladását jelenti, s általában edzés másnapján jelentkeznek. Az izomláz nem más, mint a testedzés hatására bekövetkező mikroszkopikus sérülés. Mi a teendőnk vele?

Búcsúzz el a jojó-effektustól!

Manapság sokan kezdenek bele pár napos, hetes sanyargató diétába a siker reményében. Viszont mint mindennek, ennek is böjtje van. A gyors, rövid idő alatt elért testsúlycsökkenés nem egészséges a szervezet számára. A lényeg a hosszútávon fenntartható életmód, amiből a jojó-effektust ki kell iktatnunk!

Diéta pasival

Bizonyos kor felett a férfiaknak is lépéseket kell tenniük annak érdekében, hogy jó formában maradjanak, ne hízzanak el. Edzésre és diétára van szükségük, ez persze kényelmetlen nekik, hiszen nem sok kedvük van életmódváltáshoz, szigorú étrendhez. Hogyan segíthetünk nekik?