Menü

Mielőtt fogyókúrába kezdenénk…

Tavasszal beköszönt a melegebb idő, és már egyre kevesebb réteg ruhát kell magunkra ölteni, a strandszezon is elérhető távolságba kerül. Ilyenkor aztán sokan kezdenek fogyókúrába, hogy a téli időszak alatt felszedett felesleget, amit már a nagykabát sem takar, minél hamarabb leadják.

Bár nemcsak ebben az időszakban kellene odafigyelnünk testsúlyunkra, annyi bizonyos, hogy a tavasz az újjászületés ideje, pozitív energiáit testi-lelki megújulásunk szolgálatába állíthatjuk.

De ilyenkor se feledkezzünk meg a fogyókúra „aranyszabályairól” és legyünk kritikusak, mert a diéták, és a fogyókúrák az egyik legtöbbször érintett témák manapság, de mégis sok tévhit kapcsolódik hozzájuk.

Számos hatásosnak tűnő diéta létezik, de mindenképpen az egyéni sajátosságokat kell figyelembe vennünk, amikor kiválasztjuk a módját, hogy hogyan akarunk megszabadulni a felesleges kilóinktól. Mindenkinek más válik tehát be, de az önsanyargatás, és a túlzó lemondásokkal járó fogyókúrák általában zátonyra futnak. Ha bizonyos dolgokat teljesen megvonunk magunktól, szervezetünk többnyire heves kívánással reagál rá, ami egy idő után minden önfegyelmet felőröl és diétánk összeomlik. A mértékletességet tehát érdemes szem előtt tartanunk, inkább kisebb elvárásokat, célokat tűzzünk ki, és fokozatosan próbáljuk leadni a plusz kilókat.

Manapság számos cikk szól arról is mennyire fontos a megfelelő minőségű és mennyiségű reggeli fogyasztása az egész napos teljesítmény szempontjából. Fogyókúra idején se hagyjuk el a reggelit! Főleg azért ne, mert a reggeli kihagyása rontja a teljesítőképességünket, és ha leesik a vércukorszintünk még rosszul is lehetünk. Ráadásul, ha nem reggelizünk, még inkább megéhezünk, és a nap többi étkezésénél pótoljuk be bőségesen az elmaradt kalóriákat.

Ha pedig a léböjtkúrák közül választunk, érdemes tudnunk, hogy ezekkel alapvetően nem a zsírból dolgozunk le. A léböjtkúrák a szervezet méregtelenítését segítik, de a salakanyagok mellett ilyenkor vizet is vesztünk, melyet megfelelő módon pótolnunk kell. Életmód változtatás, fogyókúra előtt alkalmazhatunk egy ráhangolódó, méregtelenítő léböjtkúrát, de legyünk körültekintőek, mert egy szakszerűtlen léböjt komoly anyagcsere problémához is vezethet.

Fotó:
pixabay.com

Alternatív hozzávalók a konyhában

Még a csapból is a diéták folynak, azonban, ha egy egyszerű sütit szeretnénk elkészíteni, gyakran bajban vagyunk, hogy mit használjunk, a szokásos összetevők helyett.

Tények és tévhitek a cukorról

A legtöbben ördögtől valónak tartják a cukrot, főleg, ha diétáról van szó. Nézzünk meg pár tévhitet, amit gyakran hallhatunk.Vajon van mögöttük igazság? Kiderül a cikkből!

Az úszás jótékony hatásai

A sportok szerelmeseinek a tavasz még több lehetőséget szolgáltat szenvedélyük kibontakoztatására. Az úszás, azonban nemcsak a tavaszi időben tud jól esni. Jótékony hatását egész évben élvezhetjük, télen épp úgy, mint nyáron.

Testi-lelki harmónia

Mikor egészségről, vagy betegségekről beszélgetünk, gyakran a kézzel fogható dolgokban keressük a megoldást. Az egészséges reformételekben és gyógyszerekben, s megfeledkezünk sokszor arról, hogy testi állapotunk mellett, lelkileg milyen módon tehetünk saját életünkért. A testi-lelki harmónia szorosan összefügg, és nem működhet egyik sem a másik nélkül.

Tavaszi méregtelenítés

A hosszú tél után bevett szokás, hogy a természet megújulásával mi is megújuljunk kicsit, amit a szervezet méregtelenítésével érhetünk el. Nézzük is meg, hogyan!