Menü

Walking edzés: nem egy „sétagalopp”

A gyaloglás igen is része lehet egy egészséges életmódnak, ráadásul már különböző edzésprogramokat is felépítenek erre a legalapvetőbb mozgásformára. A walking edzés olyan sport, amely szinte mindenkinek ajánlott, kortól és edzettségi állapottól függetlenül.

Kifejezetten jó mozgásforma lehet azoknak, akik ízületi vagy gerinc problémákkal küzdenek, és fogyni szeretnének, vagy csak erőnlétükön akarnak javítani. A walking ugyanis erőteljes kardióedzés, mely kíméletes az ízületekkel, formál és közben a fogyást is elősegíti.

Alapja a futópad használata, kulcseleme a gyaloglás, de ennél persze jóval komplexebb mozgásformáról van szó. Az intenzív gyaloglás kiválóan erősíti, formálja a lábizmokat (elől-hátul), ugyanakkor a felsőtestet is alaposan átmozgatja.

A megfelelő módon végrehajtott gyakorlatok során erősödnek a láb és a kézizmok is, miközben a pulzus egyenletesen fokozódik, így állóképességünk is javul.

A komplex edzési forma tehát alapvetően egyszerű (mindenki által elvégezhető) gyakorlatokból, sétálásból áll. Ugyanakkor csak elsőre tűnhet „sétagaloppnak”, valójában hozzájárul erőnlétünk fenntartásához, és jelentős súlycsökkenést is eredményezhet. Hozzávetőlegesen heti 2-3 walking edzéssel már akár 3-4 hónapon belül látványos eredményt érhetünk el.

Motiváció a mozgáshoz

Manapság egyre több helyen látni, hogy a mozgás az emberek nagy hányadát érdekli, de mi a kiváltó ok? Túlontúl sokat olvashatjuk talán az ezekkel kapcsolatos cikkeket, megnyilvánulásokat a közösségi médiában? Vajon régen is ennyi „Gyurma Gyuri és Iron Lady” volt, csak kevesebb figyelmet kaptak?

Miért eszünk többet, mint amire szükségünk van?

A túlsúly oka nem csak az, hogy hizlaló ételeket fogyasztunk, hanem az is, hogy jóval többet eszünk, mint amire szükségünk lenne. Ezen a téren a változást nem a gyomrunknál, hanem fejben kell elkezdeni.

Hogyan vásároljuk és tároljuk az élelmiszereinket?

A minőségi élelmiszerek kiválasztása a vásárlásnál kezdődik, de oda kell figyelni a megvásárolt termékek megfelelő tárolásra, a hűtő tisztán tartására. Az alapvető élelmiszer-biztonsági szabályok betartásával elkerülhetőek az élelmiszerek okozta megbetegedések.

Adjunk magunknak és gyermekeinknek esélyt az egészséges testsúlyra!

Az Elhízás Világnapját tavalyelőtt azzal a céllal hívták életre, hogy ösztönözze az embereket az egészséges testsúly megőrzésére, a súlytöbblet leadására, és felhívja a döntéshozók figyelmét a sürgős cselekvés fontosságára. Fontos a gyermekkori elhízás visszaszorítása is.

Zsírégetés? Na ne nevettess...

A fogyni vágyók kedvenc szakkifejezése a zsírégetés, és ezt a hatást meghatározott gyümölcsök, egyes ételek, speciális tabletták vagy eszközök segítségével kívánják elérni. Pedig a hozzáértők tudják: elég naiv próbálkozás.