Menü

Walking edzés: nem egy „sétagalopp”

A gyaloglás igen is része lehet egy egészséges életmódnak, ráadásul már különböző edzésprogramokat is felépítenek erre a legalapvetőbb mozgásformára. A walking edzés olyan sport, amely szinte mindenkinek ajánlott, kortól és edzettségi állapottól függetlenül.

Kifejezetten jó mozgásforma lehet azoknak, akik ízületi vagy gerinc problémákkal küzdenek, és fogyni szeretnének, vagy csak erőnlétükön akarnak javítani. A walking ugyanis erőteljes kardióedzés, mely kíméletes az ízületekkel, formál és közben a fogyást is elősegíti.

Alapja a futópad használata, kulcseleme a gyaloglás, de ennél persze jóval komplexebb mozgásformáról van szó. Az intenzív gyaloglás kiválóan erősíti, formálja a lábizmokat (elől-hátul), ugyanakkor a felsőtestet is alaposan átmozgatja.

A megfelelő módon végrehajtott gyakorlatok során erősödnek a láb és a kézizmok is, miközben a pulzus egyenletesen fokozódik, így állóképességünk is javul.

A komplex edzési forma tehát alapvetően egyszerű (mindenki által elvégezhető) gyakorlatokból, sétálásból áll. Ugyanakkor csak elsőre tűnhet „sétagaloppnak”, valójában hozzájárul erőnlétünk fenntartásához, és jelentős súlycsökkenést is eredményezhet. Hozzávetőlegesen heti 2-3 walking edzéssel már akár 3-4 hónapon belül látványos eredményt érhetünk el.

Bulgur,a diétázók egyik kedvenc eledele

Eddig netán csak szemezgettél vele, de nem merted még kipróbálni? Vagy már jól ismered, és érdekel, hogy köreten kívül még hogyan tudod elkészíteni? Most minden kérdésedre választ kaphatsz.

Újévi könnyű falatok

A hagyományos, magyaros ünnepi menük bizony nem szűkölködnek kalóriával, nem csoda, ha a január elsejét bizonyos fogadalmakkal kezdjük. Fogyókúra helyett én azonban ésszerű diétát és kímélő ételeket készítsünk!

Semmi időm a mozgásra – többé nem kifogás

Fárasztó napok, hetek mellett nem mindig jut időnk hobbira, sportra meg még kevesebb. De mit tegyünk, hogy ne lustuljunk el? Hogyan szakíthatunk mégis időt a mozgásra?

A nagy kávékörkép – 1. rész

Ha unod a gyors instant kávékat, és kipróbálnál valami újat, érdemes előtte tisztában lenni néhány alapfogalommal.

Hogyan ne legyél éhes

Nem kell éhezni. Nem kell koplalós fogyókúrákkal gyötörni magunkat. Nem kell éhesnek lenni, nem kell egyoldalúan étkezni. Aki koplal, az az egészségével játszik. Vajon mely trükkökkel kerülhető el a nassolás?