Menü

Walking edzés: nem egy „sétagalopp”

A gyaloglás igen is része lehet egy egészséges életmódnak, ráadásul már különböző edzésprogramokat is felépítenek erre a legalapvetőbb mozgásformára. A walking edzés olyan sport, amely szinte mindenkinek ajánlott, kortól és edzettségi állapottól függetlenül.

Kifejezetten jó mozgásforma lehet azoknak, akik ízületi vagy gerinc problémákkal küzdenek, és fogyni szeretnének, vagy csak erőnlétükön akarnak javítani. A walking ugyanis erőteljes kardióedzés, mely kíméletes az ízületekkel, formál és közben a fogyást is elősegíti.

Alapja a futópad használata, kulcseleme a gyaloglás, de ennél persze jóval komplexebb mozgásformáról van szó. Az intenzív gyaloglás kiválóan erősíti, formálja a lábizmokat (elől-hátul), ugyanakkor a felsőtestet is alaposan átmozgatja.

A megfelelő módon végrehajtott gyakorlatok során erősödnek a láb és a kézizmok is, miközben a pulzus egyenletesen fokozódik, így állóképességünk is javul.

A komplex edzési forma tehát alapvetően egyszerű (mindenki által elvégezhető) gyakorlatokból, sétálásból áll. Ugyanakkor csak elsőre tűnhet „sétagaloppnak”, valójában hozzájárul erőnlétünk fenntartásához, és jelentős súlycsökkenést is eredményezhet. Hozzávetőlegesen heti 2-3 walking edzéssel már akár 3-4 hónapon belül látványos eredményt érhetünk el.

Azért fáj, mert nem ittál eleget...

Legalább 2-3 liter folyadékra lenne szükségünk minden nap – ezt nem véletlenül halljunk gyakran, hiszen testünk számára az egyik legfontosabb a megfelelő folyadékbevitel. Ha nem figyelünk erre tudatosan, akkor annak nagyon sok negatív következménye lehet.

Edzés a nyaralás alatt? Na ne...

A nyaralás elsősorban a pihenést jelenti, a hétköznapi mókuskerékből való kiszakadást, azonban létezik a vakációnak nagyon sok fajtája, akár aktív, akár passzív kikapcsolódást keresünk. Akik ekkor sem szeretnének ellustulni, vagy kiesni a formájukból, nekik szánjuk elsősorban ezeket a sorokat.

Egészséges édesség

Ki ne álmodna egy olyan nassolnivalóról, amely egészséges, gyógyító hatása van, finom is és még édességnek is nevezheti? Az édességek igen csábítóak tudnak lenni, az emberek pedig olykor-olykor el is csábulnak, és a kosarukba teszik vásárlás közben a nyalánkságokat.

Ellenségünk a szénhidrát?

A zsír után most új ellenséget választott a fitneszipar. Igen, megint az ételek egyik fő összetevőjét, a szénhidrátot tesszük felelőssé minden egészségügyi problémáért. Lássuk csak, hogy is van ez!

Mit és hogyan igyunk sportoláskor

Szakemberek szerint a sportolásra előre fel kell készülni, a testmozgáshoz ugyanis érdemes jól hidratált állapotban hozzákezdeni, persze ez nem azt jelenti, hogy teleisszuk magunkat.
Az arányos folyadék beviteli terv éppolyan fontos, mint egy jó edzésterv.