Menü

Walking edzés: nem egy „sétagalopp”

A gyaloglás igen is része lehet egy egészséges életmódnak, ráadásul már különböző edzésprogramokat is felépítenek erre a legalapvetőbb mozgásformára. A walking edzés olyan sport, amely szinte mindenkinek ajánlott, kortól és edzettségi állapottól függetlenül.

Kifejezetten jó mozgásforma lehet azoknak, akik ízületi vagy gerinc problémákkal küzdenek, és fogyni szeretnének, vagy csak erőnlétükön akarnak javítani. A walking ugyanis erőteljes kardióedzés, mely kíméletes az ízületekkel, formál és közben a fogyást is elősegíti.

Alapja a futópad használata, kulcseleme a gyaloglás, de ennél persze jóval komplexebb mozgásformáról van szó. Az intenzív gyaloglás kiválóan erősíti, formálja a lábizmokat (elől-hátul), ugyanakkor a felsőtestet is alaposan átmozgatja.

A megfelelő módon végrehajtott gyakorlatok során erősödnek a láb és a kézizmok is, miközben a pulzus egyenletesen fokozódik, így állóképességünk is javul.

A komplex edzési forma tehát alapvetően egyszerű (mindenki által elvégezhető) gyakorlatokból, sétálásból áll. Ugyanakkor csak elsőre tűnhet „sétagaloppnak”, valójában hozzájárul erőnlétünk fenntartásához, és jelentős súlycsökkenést is eredményezhet. Hozzávetőlegesen heti 2-3 walking edzéssel már akár 3-4 hónapon belül látványos eredményt érhetünk el.

Négy ok, amiért a nyáron sem hagyhatod abba az edzést

Konditerembe jársz? Esetleg aerobikozol? Úszol? Valami egyéb sportot űzöl? Néhány sportegyesület a nyári szünidő alatt szünetelteti az edzéseket is, de ez nem azt jelenti, hogy nem kell időt fordítanod magadtól is a mozgásra. Íme, négy érv, hogy miért éri meg edzened a nyár folyamán.

Mit sportoljak? – III. A futás

Mostanában a futás reneszánszát éli, de még mindig vannak, akik nehezen szánják rá magukat. Pedig, az egyik legrugalmasabban űzhető testmozgás.

Grillszezon-nemcsak húsimádóknak!

Bár a kerti grillezés, tárcsán sütés összekapcsolódik nálunk a gondosan bepácolt húsokkal, szalonnasütéssel, ám nem feltétlen kell kizárólag húsos fogásokban gondolkodni, a vegetáriánusoknak is jutnak finom falatok egy kerti partin. Tűzzünk néhány vegetáriánus ételt a nyársra!

Tíz gyors tipp, amellyel máris életmódot váltottál

Nagyon gyakran a pénz és az idő a legelső két kifogás, ha életmódváltásról beszélünk. Engedd meg, hogy megpróbáljalak meggyőzni az ellenkezőjéről, ígérem mindössze tíz változtatás és máris rengeteget tettél az egészségesebb élethez vezető úton, sem drága nem lesz, sem időigényes. Ne lapozz tovább, olvasd el a tíz tanácsom.

Ezt csináld és meghízol!

Számtalan olyan rutinból elkövetett cselekvésünk van, melyeket talán észre sem veszünk, mégis rögzülnek, és rossz szokásainkká válnak, ezzel egyre több problémát okozva. Kis odafigyeléssel mindez megelőzhető.