Menü

Vegán kenyérrevalók

Zöldségek, gyümölcsök, magvak, hüvelyesek... Mindannyian tudjuk, hogy milyen egészségesek, mégis keveset fogyasztunk belőlük. Ha nem is vagyunk vegetáriánusok, és nem követünk vegán étrendet, akkor is érdemes tőlük ötleteket lopni az étkezésünkhöz. Például ezeket a finom kenyérrevalókat!

Vegánnak minősülő kenyeret készíteni nem nagy ördöngősség, mindössze a vajat kell lecserélnünk. Keverjünk össze 520 g teljes őrlésű tönkölylisztet valamint magvakat, 80 g búzasikért, 5 teáskanál himalája sót, 40 g kókuszzsírt, 420 ml vizet és egy csomag porélesztőt. Mind kenyérsütőgépben, mind sütőben is elkészíthetjük ezt a kenyeret, ami sokáig megőrzi a frissességét. Ha 2-3. napon fogyasztjuk, akkor már pirítósnak is megsüthetjük.

Csicseriborsó, kesudió, mandula, napraforgómag... ezekből készülhet például a vegán "sajtkrém", vagy "vaj", ki hogyan nevezi, de valójában csak szimplán szendvicskrém. Vagyis, nem is annyira szimpla, hiszen az ízük isteni finom, ráadásul tagadhatatatlanul egészségesek! Mindössze egy aprítógép és ízlés szerinti fűszerek kellenek hozzá.

Az édes ízek kedvelői vegyék újra elő a lekvárokat. Nem véletlenül mondjuk: a felmérések szerint legalább 70%-kal kevesebb lekvárt fogyasztunk, mint 10-15 évvel ezelőtt. Az édeségre vágyók szívéhez már közelebb állnak a bolti édességek. Pedig például a szilvalekvárhoz még cukor és édesítőszer sem szükséges.

A szervezet megkönnyebbül, az anyagcsere pedig felgyorsul, ha iktatunk be olyan napokat az étrendünkbe, amikor nem fogyasztunk húst és más állati eredetű ételt sem. Ezt hetente legalább egyszer, de akár kétszer is érdemes megtenni.

Diétás ételek - vidd magaddal!

A diétánk egyik legkörülményesebb része kitalálni, hogy mely ételeket vihetjük magunkkal, ha elmegyünk otthonról. Néhány praktikus tanáccsal segítünk ebben!

Idősek étrendje

Dietetikusok egybehangzó véleménye szerint idősödő korban is figyelni kell az életmódra. Ebben a korban is számos élettani változás zajlik a szervezetben, a tápanyag- és vitamindús, helyesen összeállított étrend nagyon fontos.

Enni vagy nem enni? Ez itt a kérdés!

Unalomból? Stressz miatt? Tévénézés alatt? – egy nap vajon hányszor eszünk és ezek közül vajon mennyi a valódi éhség? Egy kutatás szerint tízféle éhség létezik, ám ezek közül csak egy valódi.

A kávé és minden, amit érdemes róla tudni

Sok olyan termék van, amit naponta fogyasztunk, és nagyon keveset, vagy semmit sem tudunk róla. Honnan származik? Mi minden van benne? Milyen hatással bír? A kávé is egy ezek közül. A benne lévő koffein élénkítő hatásán kívül, kevés egyéb dolog van, amit fontosnak tartunk tudni róla.

Milyen a jó mozzarella?

Amikor egy különleges ételt kívánunk nassolni valónak, vagy éppen az ebédet szeretnénk „feldobni” egy kicsit, akkor nyúlunk a mozzarella után. Viszont, nem biztos, hogy amit megvásárolunk a boltokban, hipermarketekben, vagy, amit mi ismerünk mozzarellának, azt Olaszországban is hasonlóképpen találnánk meg.