Menü

Ha nyár, akkor gyümölcsleves!

Most, amikor a hőmérő higanyszála közelít a negyven fok felé, egész másfajta főtt ételeket, ételtípusokat kívánunk. Kiváló választás lehet egy egészségesen elkészített, friss alapanyagokból készült nyári gyümölcsleves. Dobjuk fel a hétköznapi ízeket egy kis kreativitással!

Alapvetően ez az étek az egészségtelen táplálékok közé sorolható, hiszen jellegzetesen cukor felhasználásával készítik és édesítik. Alternatív megoldások, természetes édesítőszer használatával viszont mindjárt más lesz a helyzet! Azzal azonban mindenképp számoljunk, hogy a gyümölcsök kalóriatartalma magas, így a gyümölcslevest nem csupán desszertként, hanem a főétel részeként javasolt fogyasztani.

Ha már unjuk a klasszikus kivitelezést, spékeljük meg a gyümölcslevest néhány extra ötlettel, például:

- Használjunk olyan gyümölcsöket is, amiket korábban nem: ribizlit, vörös áfonyát, gojit
- Tehetünk pirított, természetesen nem sós magvakat a gyümölcslevesbe fogyasztás előtt
- Szintén evés előtt tehetünk hozzá kukoricapelyhet
- Készíthetjük tej helyett tejszínnel, sőt még érdekesebb (és kalóriabarátabb), ha tejhabosítóval felvert tejet használunk
- Édes ízvilágú fűszereket is használhatunk: fahéj, vanília, szegfűszeg, gyömbér...
- Gyógynövényeket is használhatunk az ízesítéshez, például citromfüvet és a menta különböző fajtáit
- Felnőtt verzióban pici fehérbort is adhatunk hozzá
- A megfelelően lehűtött gyümölcslevest tálalhatjuk jégkockával, vagy fagyasztott gyümölcsökkel
- Ínycsiklandozó látvány, ha lime-, vagy narancskarikával, továbbá ehető virágokkal díszítjük, ilyen például a gólyaorrfű, vagy a bürök gémorr virágja.

Jó étvágyat kívánunk!

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Energiaital a gyerekek kezébe nem való?

A tinik nagy része gyakran iszik energiaitalt, és sajnos a termékek marketingkampánya is egyre jobban a fogyasztásukra buzdít. Azzal pedig, hogy milyen következményei lehetnek ennek hosszú távon csak kevesen foglalkoznak.

Szíverősítő ételeket a mindennapokba!

A szív- és érrendszeri megbetegedések már-már népbetegségnek számítanak Magyarországon, bármelyik társadalmi rétegről is legyen szó. Pedig az étkezés odafigyelésével, és néhány finomsággal könnyen csökkenthetjük a kockázatát.

Badacsonyi bortriatlon

Ha valaki eddig is fontolgatta, hogy részt vesz a bortriatlonon, de még nem tette, az sajnos idén már lemaradt róla. De reméljük, hogy egy élménybeszámoló meghozza a bátorságát, és jövőre az elsők közt csap le a lehetőségre, hogy részt vegyen.

Őrizd meg látásod mediterrán étrenddel

A legújabb kutatási eredmények szerint a mediterrán stílusú étrend követése jelentősen csökkenti a vakság egyik legfőbb okának kialakulási kockázatát.