Menü

Valóban a reggeli edzés a leghatékonyabb?

Néhány fitness guru azt javasolja, hogy az edzés legyen reggel az első dolgunk, mert akkor kevesebb konfliktusba keveredünk a nap folyamán, és így a sport is az életünk szervesebb részét fogja képezni. Továbbá a reggeli edzés miatt energetikusabbá és produktívabbá válunk.

Azonban ha nem vagyunk a koránkelés hívei, és elzárkózunk már a gondolattól is, hogy reggel sportoljunk, akkor is van egy jó hírünk: a magas intenzitású sportokban jobban teljesíthetünk a nap más időszakaiban.

Kutatások bizonyították, hogy az erő és a rugalmasság intenzitása késő délután a legmagasabb, az észlelt erőfeszítés viszont a legalacsonyabb. (Tehát nem érzékeljük, hogy a testünk milyen nagy erőbedobással dolgozik.) A kutatók ezt a tényt a cirkadián ritmusnak tulajdonítják, ami a testhőmérséklet emelkedését is okozza a nap folyamán. Ez a hőmérséklet csúcsát késő délután éri el.

Természetesen akkor sem kell szerencsétlennek éreznünk magunkat, ha reggel szeretünk edzeni. Ha következetesen csináljuk, ki tudjuk küszöbölni ezt a kis lyukat a rendszerben. A tudományos eredmények azt mutatják, hogy azok a sportolók, akik reggel edzenek, szintekkel tudják növelni délutáni teljesítményüket. Ezt érdemes észben tartani, amikor reggel futni indulunk.

Néhányan az aerobikot preferálják reggel, mielőtt ennének, mert úgy gondolják, így több zsírt tudnak elégetni. Úgy tűnik viszont, hogy ez a módszer mindössze rövid ideig eredményezi a zsírégetés növekedését. Ha sokáig folytatjuk, a szervezetünk hozzászokik, és nem származik belőle különösebb előnyünk. Tehát nem fogunk vele több zsírtól megszabadulni.

Az edzés felpörgeti a testet, és a hagyományos bölcsességek szerint az esti sport nem igazán van összhangban az alvással. A tudomány azonban egyelőre nem tudta ezt alátámasztani. Természetesen mindenki más, így lehet, hogy esetünkben problémát okozhat a lefekvés előtti esti edzés. Az egyetlen mód, hogy kiderítsük, ha kipróbáljuk.

A tanulság pedig az, hogy a legjobb idő az edzésre az, amikor el tudunk menni! Amikor kedvünk van hozzá... Ha különböző időben járunk sportolni, figyeljük meg, mikor vagyunk a leghatékonyabbak, mikor érezzük úgy, hogy előre haladtunk. Akkor ismerni fogjuk a saját biológiai óránkat, és hibáztathatjuk őt a nem éppen optimális teljesítményünkért.

Forrás: www.cnn.com

Attól, mert „mentes”, még nem fogyaszt

Nagy divat manapság a „mentes” étrend. Való igaz, a mentes ételek ugyan tehermentesítik a szervezetet számos allergén élelmiszertől, megszüntethetnek fennálló gyulladásokat, gyomorproblémákat, azonban biztos benne mindenki, hogy ettől fogyni is fog? Csak kérdezem.

Szokások, amelyeket kerüljünk a fogyás érdekében

A felesleges kilók elleni küzdelem igen széles határokat feszeget. Az ésszerű és egészséges étrendváltoztatásoktól kezdve a drasztikus módszereken át egészen a beteges viselkedésig bármi előfordulhat. A fogyni vágyók sajnos túl sok agyament dolgot képesek megtenni és nem is tudják mennyire károsíthatják vele szervezetüket.

5 tipp, hogy mit kezdj a szabadidőddel

Az élet folyamatos tanulás. Tanulás akkor, ha egy képzést szeretnénk elvégezni, és tanulás akkor is, ha önmagunkkal kapcsolatos feladataink vannak. Ugyanígy néhányunknak tanácsra lehet szüksége, ha arról van szó, mit kezdjen a temérdek szabadidejével. Nem mindenkinek a rohanó életmód a legnagyobb ellensége.

Tudnivalók az edzés előtti étkezésről

A kívánt álomalak eléréséhez tudatos tervezésre, tájékozottságra van szükség. Ha fejben már eldöntöttük, hogy mit szeretnénk nem mindegy, hogyan vágunk bele. Egy jól átgondolt program segítségével az eredmény magáért fog beszélni.

Ugrókötelezés télen-nyáron

Hajlamosak vagyunk télen néhány plusz kilót felszedni, hiszen a vastag öltözék alatt úgysem látszik. A tavasz érkeztekor azonban fogjuk a fejünket, hogy a sztreccs trikók nem úgy állnak rajtunk, ahogy azt elképzeltük. Szerencsére télen is tehetünk valamit az ellen, hogy a tavasz beköszöntése ne csak aggódnivalót hozzon az életünkbe.