Menü

Valóban a reggeli edzés a leghatékonyabb?

Néhány fitness guru azt javasolja, hogy az edzés legyen reggel az első dolgunk, mert akkor kevesebb konfliktusba keveredünk a nap folyamán, és így a sport is az életünk szervesebb részét fogja képezni. Továbbá a reggeli edzés miatt energetikusabbá és produktívabbá válunk.

Azonban ha nem vagyunk a koránkelés hívei, és elzárkózunk már a gondolattól is, hogy reggel sportoljunk, akkor is van egy jó hírünk: a magas intenzitású sportokban jobban teljesíthetünk a nap más időszakaiban.

Kutatások bizonyították, hogy az erő és a rugalmasság intenzitása késő délután a legmagasabb, az észlelt erőfeszítés viszont a legalacsonyabb. (Tehát nem érzékeljük, hogy a testünk milyen nagy erőbedobással dolgozik.) A kutatók ezt a tényt a cirkadián ritmusnak tulajdonítják, ami a testhőmérséklet emelkedését is okozza a nap folyamán. Ez a hőmérséklet csúcsát késő délután éri el.

Természetesen akkor sem kell szerencsétlennek éreznünk magunkat, ha reggel szeretünk edzeni. Ha következetesen csináljuk, ki tudjuk küszöbölni ezt a kis lyukat a rendszerben. A tudományos eredmények azt mutatják, hogy azok a sportolók, akik reggel edzenek, szintekkel tudják növelni délutáni teljesítményüket. Ezt érdemes észben tartani, amikor reggel futni indulunk.

Néhányan az aerobikot preferálják reggel, mielőtt ennének, mert úgy gondolják, így több zsírt tudnak elégetni. Úgy tűnik viszont, hogy ez a módszer mindössze rövid ideig eredményezi a zsírégetés növekedését. Ha sokáig folytatjuk, a szervezetünk hozzászokik, és nem származik belőle különösebb előnyünk. Tehát nem fogunk vele több zsírtól megszabadulni.

Az edzés felpörgeti a testet, és a hagyományos bölcsességek szerint az esti sport nem igazán van összhangban az alvással. A tudomány azonban egyelőre nem tudta ezt alátámasztani. Természetesen mindenki más, így lehet, hogy esetünkben problémát okozhat a lefekvés előtti esti edzés. Az egyetlen mód, hogy kiderítsük, ha kipróbáljuk.

A tanulság pedig az, hogy a legjobb idő az edzésre az, amikor el tudunk menni! Amikor kedvünk van hozzá... Ha különböző időben járunk sportolni, figyeljük meg, mikor vagyunk a leghatékonyabbak, mikor érezzük úgy, hogy előre haladtunk. Akkor ismerni fogjuk a saját biológiai óránkat, és hibáztathatjuk őt a nem éppen optimális teljesítményünkért.

Forrás: www.cnn.com

Azért fáj, mert nem ittál eleget...

Legalább 2-3 liter folyadékra lenne szükségünk minden nap – ezt nem véletlenül halljunk gyakran, hiszen testünk számára az egyik legfontosabb a megfelelő folyadékbevitel. Ha nem figyelünk erre tudatosan, akkor annak nagyon sok negatív következménye lehet.

Edzés a nyaralás alatt? Na ne...

A nyaralás elsősorban a pihenést jelenti, a hétköznapi mókuskerékből való kiszakadást, azonban létezik a vakációnak nagyon sok fajtája, akár aktív, akár passzív kikapcsolódást keresünk. Akik ekkor sem szeretnének ellustulni, vagy kiesni a formájukból, nekik szánjuk elsősorban ezeket a sorokat.

Egészséges édesség

Ki ne álmodna egy olyan nassolnivalóról, amely egészséges, gyógyító hatása van, finom is és még édességnek is nevezheti? Az édességek igen csábítóak tudnak lenni, az emberek pedig olykor-olykor el is csábulnak, és a kosarukba teszik vásárlás közben a nyalánkságokat.

Ellenségünk a szénhidrát?

A zsír után most új ellenséget választott a fitneszipar. Igen, megint az ételek egyik fő összetevőjét, a szénhidrátot tesszük felelőssé minden egészségügyi problémáért. Lássuk csak, hogy is van ez!

Mit és hogyan igyunk sportoláskor

Szakemberek szerint a sportolásra előre fel kell készülni, a testmozgáshoz ugyanis érdemes jól hidratált állapotban hozzákezdeni, persze ez nem azt jelenti, hogy teleisszuk magunkat.
Az arányos folyadék beviteli terv éppolyan fontos, mint egy jó edzésterv.