Menü

Valóban a reggeli edzés a leghatékonyabb?

Néhány fitness guru azt javasolja, hogy az edzés legyen reggel az első dolgunk, mert akkor kevesebb konfliktusba keveredünk a nap folyamán, és így a sport is az életünk szervesebb részét fogja képezni. Továbbá a reggeli edzés miatt energetikusabbá és produktívabbá válunk.

Azonban ha nem vagyunk a koránkelés hívei, és elzárkózunk már a gondolattól is, hogy reggel sportoljunk, akkor is van egy jó hírünk: a magas intenzitású sportokban jobban teljesíthetünk a nap más időszakaiban.

Kutatások bizonyították, hogy az erő és a rugalmasság intenzitása késő délután a legmagasabb, az észlelt erőfeszítés viszont a legalacsonyabb. (Tehát nem érzékeljük, hogy a testünk milyen nagy erőbedobással dolgozik.) A kutatók ezt a tényt a cirkadián ritmusnak tulajdonítják, ami a testhőmérséklet emelkedését is okozza a nap folyamán. Ez a hőmérséklet csúcsát késő délután éri el.

Természetesen akkor sem kell szerencsétlennek éreznünk magunkat, ha reggel szeretünk edzeni. Ha következetesen csináljuk, ki tudjuk küszöbölni ezt a kis lyukat a rendszerben. A tudományos eredmények azt mutatják, hogy azok a sportolók, akik reggel edzenek, szintekkel tudják növelni délutáni teljesítményüket. Ezt érdemes észben tartani, amikor reggel futni indulunk.

Néhányan az aerobikot preferálják reggel, mielőtt ennének, mert úgy gondolják, így több zsírt tudnak elégetni. Úgy tűnik viszont, hogy ez a módszer mindössze rövid ideig eredményezi a zsírégetés növekedését. Ha sokáig folytatjuk, a szervezetünk hozzászokik, és nem származik belőle különösebb előnyünk. Tehát nem fogunk vele több zsírtól megszabadulni.

Az edzés felpörgeti a testet, és a hagyományos bölcsességek szerint az esti sport nem igazán van összhangban az alvással. A tudomány azonban egyelőre nem tudta ezt alátámasztani. Természetesen mindenki más, így lehet, hogy esetünkben problémát okozhat a lefekvés előtti esti edzés. Az egyetlen mód, hogy kiderítsük, ha kipróbáljuk.

A tanulság pedig az, hogy a legjobb idő az edzésre az, amikor el tudunk menni! Amikor kedvünk van hozzá... Ha különböző időben járunk sportolni, figyeljük meg, mikor vagyunk a leghatékonyabbak, mikor érezzük úgy, hogy előre haladtunk. Akkor ismerni fogjuk a saját biológiai óránkat, és hibáztathatjuk őt a nem éppen optimális teljesítményünkért.

Forrás: www.cnn.com

Futni jó

A futás talán az egyik a testet legintenzívebben megmozgató sport, emellett pedig természetes mozgásforma.

Négy ok, amiért a nyáron sem hagyhatod abba az edzést

Konditerembe jársz? Esetleg aerobikozol? Úszol? Valami egyéb sportot űzöl? Néhány sportegyesület a nyári szünidő alatt szünetelteti az edzéseket is, de ez nem azt jelenti, hogy nem kell időt fordítanod magadtól is a mozgásra. Íme, négy érv, hogy miért éri meg edzened a nyár folyamán.

Mit sportoljak? – III. A futás

Mostanában a futás reneszánszát éli, de még mindig vannak, akik nehezen szánják rá magukat. Pedig, az egyik legrugalmasabban űzhető testmozgás.

Grillszezon-nemcsak húsimádóknak!

Bár a kerti grillezés, tárcsán sütés összekapcsolódik nálunk a gondosan bepácolt húsokkal, szalonnasütéssel, ám nem feltétlen kell kizárólag húsos fogásokban gondolkodni, a vegetáriánusoknak is jutnak finom falatok egy kerti partin. Tűzzünk néhány vegetáriánus ételt a nyársra!

Tíz gyors tipp, amellyel máris életmódot váltottál

Nagyon gyakran a pénz és az idő a legelső két kifogás, ha életmódváltásról beszélünk. Engedd meg, hogy megpróbáljalak meggyőzni az ellenkezőjéről, ígérem mindössze tíz változtatás és máris rengeteget tettél az egészségesebb élethez vezető úton, sem drága nem lesz, sem időigényes. Ne lapozz tovább, olvasd el a tíz tanácsom.