Menü

A túl izmos lányok legendája

Sok nőt az tart vissza az edzőteremtől, hogy nem akarnak túl izmosak lenni. Azt hiszik, az olyan egyszerű, csak mert Rubint Réka és még néhány edző kidolgozott izomzattal rendelkezik. Pedig ettől nem kellene tartani…

Aki próbálta már legalább néhány hónapig a súlyzós edzéseket, az elmondhatja: a félelem alaptalan. Ha akarnánk, sem olyan egyszerű „kiizmosodni”. Lehet, hogy sok helyen láthatjuk a fittness modelleket, amint tónusos izomzatuk kirajzolódik a fényképeken. De ne higgyük, hogy csak lemegyünk a terembe hetente 2-3 alkalommal, és máris ránk robbannak az izmok, amiket nem szeretnénk...


Egy izmos fittness modell: nem kell aggódnunk, hogy könnyű hasonlítani rá

Érthető, hogy nem mindenkinek tetszik az izmosra dolgozott test, hiszen emberek vagyunk, tehát sokfélék, különböző ízléssel. De mielőtt ez tartana minket vissza a konditeremből, jusson eszünkbe: mindazt elérni, amit az ilyen hölgyeken láthatunk, általában több év edzés és szigorú diéta! A hétköznapi embernek nem kell ettől tartania.

A haladóbb sportolók mind tudják, hogy nincsenek csodák: feszesebb testet nem 1-2 hónap alatt lehet összehozni. Fél év – egy év is lehet, mire igazán észrevehető az eredmény. Aki pedig nem tud, nem akar heti 4-6 alkalommal edzeni, valamint komolyan betartott étrendet követni, ott az eredmény lassabb és kevésbé látványos.

Edzeni és konditerembe járni, súlyzókat használni mégis megéri: testünk nem lesz túl izmos, de feszesebbé, tónusosabbá és fiatalabbá-fiatalosabbá válik. Mindez nem azt jelenti, hogy lemondunk a kardió jellegű sportokról és az egyéb mozgásformákról. Aki terembe jár és komolyan veszi, az biztos, hogy kardiózik is mellette. De legjobb, ha kiegészíti másfajta mozgásformákkal is az edzését, például jógával.

Az a bűvös nasidoboz…

Egy zöld műanyagdoboz. Vagy kék. Szögletes, vagy kör alakú. Nem túl kicsi. Tele nasikkal. Finom és üres kalóriák. Érzelmi evés. Stressz evés. Talán többen is szenvedünk néha ettől.. Mit lehet tenni ez ellen?

Nem kerül ennyibe, hogy lefogyj!

A diéták és fogyókúrák útvesztőjében gyakran választjuk a kényelmesnek tűnő, gyors megoldásokat, még akkor is, ha rengeteg pénzünkbe kerül. Biztosan nincs más megoldás?

Újratervezés

Az őszi időszak is lehet kedvcsináló, mind a sportban, mind a diétában, sosem késő belevágni abba a bizonyos újévi, vagy jövő nyári formába. S mégis, hogyan is kellene elkezdeni, vagy újrakezdeni a mozgást?

Nem eszem húst, baj?

Gyakori manapság, ha valaki elvből, vagy egészségügyi okokból, illetve bármilyen más megfontolásból nem eszik húst, sem állati eredetűt, vagy egyszerűen csökkenti az étrendjében a húsételek fogyasztását. Fehérjére azonban a szervezetünknek szüksége van, hogyan tudjuk pótolni ezt, ha nem eszünk húst?

Kiegészítők edzéshez

A testépítők esküdnek a kiegészítőkre, a kezdő sportolók pedig szeretnének minél hamarabb olyan szintre kerülni, mint az ideáljuk. Azonban biztos jó ötlet kezdőként is azt szedni, mint a profik?