Menü

Karácsony pluszkilók nélkül

Azt mondják, nem attól hízunk meg, amit karácsony és szilveszter között eszünk meg, hanem amit szilveszter és karácsony között. Jogos. De azért mégsem szeretjük a "majd januártól", "hétfőtől" vagy "elsejétől" kezdetű mondatokat. Idén ráadásul a január elseje még hétfőre is esik, így biztosra vehető, hogy sok elhatározás, fogyókúra kezdete lesz ez a nap. De ez azért mégsem szükségszerű...

Nem tudom, másnál milyen az ünnep, de a karácsony - már Mikulástól kezdve - nálunk a folyamatos etetésről szól. Azt már elértem 8 év alatt, hogy a rokonság nagy része aszalt gyümölcsöt, mandarint, narancsot, banánt hoz a gyerekeimnek, meg mogyorót, tejterméket, alma-vagy zöldségchipset, én pedig diétásan sütök-főzök. De azért ha vendégségbe megyünk, máris aknamezőre érkeztem a diétámmal, mert még a sokat látott, erős idegzetű sportoló, diétázó, erős akaraterővel rendelkező anyukák is számtalan habos, csokis, mézes, krémes, tejszínes, pudingos csodákkal néznek farkasszemet. Nagyon nehéz ellenállni, pedig dobozban a diétás kekszem, de köszi, az hol van már ezektől az ízorgiát jelentő karácsonyi édességektől! Ha pedig a 82 éves nagymamámhoz érve esetleg valaki nem lenne elég éhes, akkor a Jóisten kegyelmezzen neki.

A karácsonyt mégis meg lehet úszni hízás nélkül (már láttam olyat, aki ismert valakit...), de az erős akaratunkon kívül szükség lesz diétás holmikkal televarázsolni az ünnepi asztalt. De olyannal, amiből még a férjünk és a fiaink is szívesen esznek, nem nyúlnak a tejcsoki és vajkaramella meg szaloncukor után. A gumicukorról nem is beszélve.

Karácsonyi receptjeinket egyáltalán nem kell a fiók mélyére süllyeszteni, elég mindössze három hozzávalót átcserélni. Kitűnő a bejgli zabliszttel, kókuszolajjal és természetes édesítőkkel is. Édesítőszerrel egyedül karamellizálni nem lehet, minden más édesség működik vele. A zserbót idén is megsütöm, ehhez diétás lisztet nyújtok lapokra, a töltelék, a lekvár és a csoki cukormentes, az adventi muffin vagy karácsonyi gyümölcskenyér cukrozatlan aszalt gyümölcsökkel kiváló édesség, a kókuszgolyó készülhet zabkorpából, kókuszreszelékből, natúr kakaóporból, a házi bonbonokhoz pedig csak egy forma kell, pár tábla cukormentes csokoládé, töltelékeknek pedig a képzelet szab határt, lehet cukor nélküli mogyorókrém, diétás lekvár, túró vagy gyümölcsök.

Még mézeskalács is készülhet diétásan, megtévesztésig hasonlítva cukros barátjához. Ennek legegyszerűbb elkészítése kitűnő móka is lehet az otthon unalmukban rosszalkodó ördögfiókákkal is. Hamis mézeskalácsnak hívom és a következő hozzávalókból készítem el: édesítő, mézpótló (ha nincs, akkor nincs), 2 dl víz, 2 tojássárgája, 3 evőkanál kókuszolaj, 50 dkg szénhidrátcsökkentett liszt (de lehet akár zabliszt is), 1 teáskanál szódabikarbóna, 1 teáskanál mézeskalácsfűszer, kevés fahéj. Összegyúrjuk, 1-2 órára hűtőbe tesszük, majd nyújtjuk, szaggatjuk, 180 fokon megsütjük.

Felnőtteknek való finomság az aszalt sárgabarackos, barackpálinkás, mandulás bonbon, melyhez mindössze apróra vágott aszalt sárgabarack, darált mandula, zabkorpa, kókuszzsír, édesítő és kevés pálinka kell. Minden hozzávalót összekeverünk, ha gyúrható masszát kaptunk, akkor golyókat formázunk belőle, közepébe mandulát vagy mogyorót teszünk, darált mandulában, vagy kókuszreszelékben megforgatjuk. Ha sokat eszel belőle, énekelve mész a templomba. Ha meg túl sokat, akkor félő, hogy még hozzá is szólsz az éjféli miséhez. Szóval óvatosan!

A neten találtam számtalan tippet a karácsonyi hízás megelőzésére, de ezeket most nincs időm elolvasni, inkább tudom, hogy elkészítem a kedvenceinket cukormentes kivitelben, sütök egy finom kacsát szenteste krumpli helyett zeller-vagy karfiolpürével, sportolok az ünnepek alatt is minden nap egy jó órát, mert attól jobban érzem magam és annyi időt töltök a családommal, amennyit csak tudok, mert ez az egész lényege. A mérleg pedig mondjon le!

Stevia a diétázók kedvenc édesítőszere

A stevia egy nullkalóriás, természetes élelmiszer, ami hazánkban is nagyon elterjedt. A fogyókúra idejében hatalmas megerőltetést okozna, ha ki kellene teljesen iktatni az édes ízt. A következőkben be szeretném mutatni ezt a sokunk által kedvelt különleges növényt.

Érdekességek a grapefruitról

A citrusfélék magas C-vitamin-tartalmuk miatt sokkal hatásosabbak a vitamintabletták fogyasztásánál. Közkedvelt gyümölcs, sokak barátja fogyókúra idején. Viszont biztos vagyok benne, hogy a következőkben olyan információkat is olvashattok róla, amelyek újak lehetnek számotokra.

Lennél vegán?

Mi a különbség a vegán és vegetáriánus étrend között? Kipróbálnád a vegán életmódot, vagy túl szélsőségesnek találod? A növényi alapú étrendnek kétségtelenül számos előnye is van, érdemes tenni egy próbát és megfigyelni mi történik, azonban a megfelelő körültekintés és a tudatos tápanyag összeállítás ennél az irányzatnál is nagyon fontos.

Farsangi ételek

Alig ért véget a karácsony és a szilveszter, megint szezonális kaja van és enni kell, borzasztó. De mikor volt a mama csörögefánkja és kelt tésztája nélkül farsang? Nos, lehet ezt jól is csinálni!

A tejtermékek csodája

Számos ember szólal fel a tejtermékek fogyasztása ellen, sokan joggal, hiszen azoknak valamelyik összetevőjére érzékenyek, tehát zavaró mindennapi problémákkal kell megküzdeniük. Mindemellett azt is érzem, hogy ez az irány már divattá is vált, pedig nem szükséges a tejtermékek minden fajtáját feketelistára venni.