Menü

Diéta és alkoholfogyasztás

A téli ünnepi időszak után talán csak a nyári bikiniszezonnal beköszöntő fesztiválidőszakban érdekel minket jobban ez a téma, hiszen olyankor minden második ember fogyózik, hogy elérje az áhított beachbody-t, de a fesztiválokon bizony az alkohol is fogy. A legtöbb fogyókúra alatt tilos az alkohol, hiszen az alkoholos italok kalóriatartalma igen magas, ezen kívül a májban megzavarja a normális szénhidrát-anyagcserét is, felborítva ezzel a cukorháztartást. A cukoranyagcsere zavara miatti hullámzó inzulinszint pedig gátolja a fogyást.

A cukoranyagcserére kifejtett hatásán túl közismert az étvágyfokozó hatásuk is (nem csak az aperitifeknek van ilyen hatása), azon kívül a gátlások oldása, a lelazulás is a diétás korlátaink megszegésére sarkall, ezért nem ajánlott az alkohol a fogyókúra idején.

Ha mégis szeretnénk valamilyen alkoholos italt fogyasztani (mert valamivel koccintani kell, vagy egyszerűen csak szeretnénk ennyi időre kicsit a társasággal tölteni, ha már a "mekibe" úgyse tarthatsz velük), akkor a koktélokat kerüld nagy ívben! Ezek az alkoholon kívül általában plusz cukorszirupot, gyümölcsöt, esetleg tejszínt is tartalmaznak, így kalória- és szénhidráttartalmuk rendkívül magas. Ráadásul folyékony formában minden szénhidrát jobban felszívódik (ezért ajánlják elsősegélyként cukorbetegek ájulásakor a narancslevet), így a gyors vércukor-emelkedés utáni cukoresés egyenes út a zsírpárnák épüléséhez.

Ha iszol, válaszd a száraz fehérbort, amiben 65 kcal van/100g, vagy az extra száraz, brut pezsgőt, melynek 70/100g a kalóriatartalma, a mindenki által hízlalónak elkönyvelt sörben pedig 44-70/100g a kalória minőségtől függően. A barna söröknek magasabb a kalória és szénhidráttartalmuk, mint a világos sörnek, ráadásul ezekből létezik cukormentes is. Egy üveg sör megközelítően 200 kalóriát jelent. Ez persze nem jelenti azt, hogy egy lassan felszívódó szénhidrátot, vitamindús gyümölcsöket tartalmazó 200 kalóriás étkezést bátran kiválthatnánk vele, de ha úgy érezzük, hogy nekünk most megéri, igyuk meg, beleszámolva a napi kalóriaszükségletünkbe. Mindig készüljünk magunknak egészséges étellel, hogy a beütő étvágyfokozáskor legyen mihez nyúlnunk.

A rövid italok, pálinkák, likőrök kalóriatartalma viszont jelentős, olyan 120-350 között mozog/100 ml., és ezekből könnyű egy felesnél többet meginni. Egy feles kb. 1-1,5dl száraz bornak, vagy pezsgőnek felel meg a kalóriatartalmat illetően.

Ez azt jelenti tehát, hogy mértékkel lehet inni a diéta során. Mondjuk egy pohár száraz pezsgő vagy bor beleférhet még a diétába is. De készülj fel, hogy nehezebb lesz kontrollálnod az éhségedet, és próbálj odafigyelni! Legyen a jelszó, hogy max. egy pohárral! Ez nem csak a kalória, de az alkohol megengedett adagja is egyébként.

Memóriajavító táplálékaink nyomában

Ha csak vizsgákra készülsz, vagy csupán hosszan meg szeretnéd őrizni szellemi fittségedet, érdemes a táplálkozásodra is odafigyelned. A következőkben különböző tippeket, praktikákat olvashatsz, amelyek segítségével fejlesztheted memóriádat.

Bulgur,a diétázók egyik kedvenc eledele

Eddig netán csak szemezgettél vele, de nem merted még kipróbálni? Vagy már jól ismered, és érdekel, hogy köreten kívül még hogyan tudod elkészíteni? Most minden kérdésedre választ kaphatsz.

Ebédopció egészségesen

Nincs lehetőség a munkahelyeden, hogy megmelegítsd az ebédedet, de nem akarod minden nap ugyanazt a sajtos szendvicset nyammogni? Úgy érzed, nem jó az emésztésed, és nem laksz jól, hiába fogyasztasz el 3 szendvicset is főétkezésként?

Péksütemény helyett

A heti öt munkanapból öt munkanapon péksüteményt vagy szendvicset majszolsz reggelire? Nem muszáj! Létezik alternatív megoldás. Megmutatjuk mi az!

Újévi könnyű falatok

A hagyományos, magyaros ünnepi menük bizony nem szűkölködnek kalóriával, nem csoda, ha a január elsejét bizonyos fogadalmakkal kezdjük. Fogyókúra helyett én azonban ésszerű diétát és kímélő ételeket készítsünk!