Menü

Egészségmegőrzés az irodában is!

Ülőmunkát végzők körében a leggyakoribb problémát a mozgásszervi betegségek, látásromlás, magas vérnyomás, stressz okozta megbetegedések és visszérpanaszok jelentkezhetnek. Mit tehetünk a megelőzésért?

A monitort állítsuk megfelelő szögbe. Persze ez egyértelműnek hangozhat, holott sokan hibásan és rossz helyre állítják a képernyőt. Fontos, hogy szembe legyen, lehetőleg az asztal közepén helyezkedjen el. A magassága semmiképp nem megfelelő, ha felfelé kell nézni rá, mely szintén sok irodában hiba! A fényerőre is figyeljünk: ne legyen világos, de annyira sötét sem, hogy erőltetni kelljen a szemünket.

A testtartásra való odafigyelésre a legtöbben csak legyintenek, ami hatalmas hiba. Helyes testtartás esetén a csípőnket toljuk a lehető leghátrébb a széken, vállainkat engedjük le, csuklónk és alkarunk pedig mindig legyen alátámasztva! A térdek 90 fokos szöget zárjanak be, és az egész talpunk pihenjen a talajon, ne pedig csak a lábujjaink. A nők közel 80%-a keresztbe teszi a lábát, amint leül, és a férfiak is előszeretettel kulcsolják át a bokájukat. Alkalmanként ez nem is okozna problémát, ha azonban a munkahelyünkön a nap jelentős részében így tartjuk a lábainkat, az visszerességhez is vezethet.

A szem könnyen elfárad és kiszárad, főleg ha a monitort bámuljuk. Félóránként pihentessük a szemünket azzal, hogy pár percre elfordulunk a képernyőtől, esetleg lehunyva tartjuk,szükség esetén pedig használjunk műkönnyet.

Ne hanyagoljuk el a relaxációt. A munka stresszes, mindenki a maga bevált módján csökkentheti azt, viszont fontos, hogy hazaérkezés után pár perc nyugalomban a lelkünk is hazaérjen. Engedjük el az aznapi gondokat, vagy csak hagyjuk a munkahelyen. A stressz kezelés még mindig sokaknál háttérbe szorul, pedig köztudott, mennyi egészségügyi probléma hátterében ez áll.

Figyeljünk az étkezés-mozgás arányára. Ha már nassolunk, igyekezzük azt gyümölcsökkel tenni, ne pedig csokival, vagy cukros energiabombákkal. Szintén érdemes egy liter vizet odakészíteni magunk mellé, melybe akarva-akaratlanul is beleiszunk majd, így nem feledkezve el a napi folyadékbevitelről sem.

Figyeljünk szervezetünk jeleire, és mindenképp szánjunk időt a szűrővizsgálatokra is, melyek már azelőtt rámutathatnak a problémára, mielőtt visszafordíthatatlanná válna.

Hogyan sportoljunk kánikulában? Így!

Akinek már annyira beépült a sport az életébe, hogy szokássá, rutinná vált, az nyáron sem mond le erről, csak azért, mert kánikula van. Tény, hogy 35 fokban, kora délután nem épp a futás gondolata kerülget, de íme néhány trükk, hogy eldobd a kifogásokat.

A ketogén diétáról

Bár a ketogén diétát előszeretettel reklámozzák fogyni vágyók számára, eredetileg nem ezért találták ki.

Strandkaják – hogyan illesszük diétába?

Hiába az egyre inkább egészséges életmódra való törekvés, még mindig hódítanak a strandkaják, melyek nem épp egészséges mivoltukról híresek.

Amit a szaunákról tudni kell

wellness-fürdők elengedhetetlen tartozéka a többféle szauna, de egyre több uszodában is találkozhatunk vele. Nem véletlen, hiszen rendkívül sok pozitív hatása van, melyet már évezredek óta hasznosítanak az emberek.

Utolsó görögdinnye

A nagy nyári melegben, olykor jól esik egy lédús görögdinnye elfogyasztása. Le se lehet tagadni, hogy a legkedveltebb nyári gyümölcs. Több praktika is létezik, hogy mi alapján válasszuk ki a legfinomabb darabokat. Viszont lassan elbúcsúzhatunk ettől a finomságtól, hiszen az idei szezonja lassan véget ér.