Menü

Öt reggeli hétköznapokra, melyeket előre elkészíthetsz

Mindannyian tudjuk, hogy reggel versenyt futunk az idővel. Ahányan vagyunk, sokszor annyifelé van dolog, teendő, készülődés, gyakran kapkodás, idegeskedés, főleg, ha kisgyermekeket kell bölcsibe, oviba vinni, (akik ilyenkor a lehető leglassabban készülődnek, fél óráig tart csak a fogmosás és azt se tudják, hova tűnt el a fél pár zokni) legtöbbször magunkra nincs idő, s ezt általában a reggelinken spóroljuk meg. A gyerekeket maximum odaültetjük egy pohár kakaóval vagy egy tál müzlivel a konyhába, mi pedig elrohanunk készülődni, a reggeli étkezésünk pedig elmarad, aztán csodálkozunk, miért vagyunk egész nap enerváltak, fáradtak.

„Majd eszem valamit a munkahelyemen, vagy beugrom a pékségbe”. Ismerős a mondat? Pedig egyáltalán nem kell lemondani az ízletes napindító finomságokról, s cukros pékáruval kezdeni a napot, s nem kell éhesen matatni a hűtőben sem, hiszen picit előre gondolkozva, este is elkészíthetjük a másnap reggelit. Sokkal jobbat ajánlok, mint a bolti lekváros táska.

Én édesszájú vagyok, édes ízekkel szeretem kezdeni a napom, de nem akarok magamból kiindulni, kezdjük egy jó kis olasz reggelivel, itt van például a frittata, melynek elkészítése egyszerűbb, mint gondolnánk. Használhatunk bármilyen maradékot a hűtőből, a zöldségektől kezdve a húsokig. Az interneten számos receptet találni, próbáljuk ki, kóstoljuk meg! Készítsük el vasárnap este, s hétfőn elég felmelegíteni, megjegyzem hidegen sem rossz.

Ha hétfőn sósat ettünk, kedden legyen édes ízvilág, készítsünk el este, egy joghurtos pohárkémet: krémes natúr joghurttal, gyümölcsökkel, zabpehellyel, vagy cukormentes kekszdarabkákkal, olajos magvakkal, diétás lekvárral. Bármit tehetsz bele, amit szeretsz, rétegezd a hozzávalókat ötletesen, kedved szerint. Tedd hűtőbe, s kanalazz bele másnap reggel élvezettel.

Szerdára palacsinta a menü. Klasszikus reggeli, lehet sósan, vagy édesen, bárhogyan nagyszerű alternatívája egy finom reggelinek, nem tudsz belőle túl sokat készíteni. A palacsintát készítsd el zablisztből, teljes kiőrlésű vagy más egyéb egészséges reformlisztekből, gluténmentesen, szénhidrátcsökkentetten, tejmentesen, ahogy a diétád kívánja! Gyümölcsökkel, pudinggal, diétás lekvárral, joghurtos krémmel, túróval is megtöltheted, vagy akár sósan is fogyaszthatod sonkával, zöldségekkel tálalva.

Csütörtökön is megérdemlünk egy finomságot, s ha ügyesek voltunk, már ott vár a hűtőben minket reggel egy ízletes smoothie. Készítsük el előző este a turmixot, gyümölcsökkel, például banánnal, eperrel, kivivel, tejjel vagy növényi tejekkel, vagy rázzunk össze egy tápláló koktélt, egy reggeli kiadós edzés után, fehérjeturmix formájában. Gyors, könnyű, sok vitamint és más tápanyagot tartalmaz, amelyet a szervezetünk a nap folyamán felhasznál. A shaket, akár magaddal is viheted, csak ne felejtsd otthon a konyhaasztalon a kapkodásban.

Péntek megkoronázására zabkását választottam, ez a személyes kedvencem és nem, nem tudom megunni. Reggelire, edzés után, 2-3 dl tejjel, tej nélkül, vagy vízben, gyümölcslében 2-3 evőkanál zabpelyhet megfőzünk, s ízesítjük pudinggal, friss vagy fagyasztott gyümölcsökkel, túróval, magokkal, joghurttal, kakaóporral, kávéval (tiramisu ízű zabkása), mákkal, dióval, mandulával, lekvárral, aszalt gyümölcsökkel, kókusszal, édesen-sósan, melegen, hidegen, főzve vagy áztatva, jöhet mindenféle formában!

A hétvégét pedig koronázzuk meg közös reggelivel, ahol a bundáskenyér egészségesebb variációjától kezdve az ezerféle ízű muffinokig, rántottáig, pudingokig, müzliig, egészségesebb pékárukig, bármit az asztalra varázsolhatunk a családnak nyugodtan, kényelmesen, kipihenten.

Holnap péntek. Nézzük csak mit is eszünk…

A saláta uncsi. Ja, nem!

Ha változatosan és laktatóan el tudsz készíteni egy salátát, már izgalmasabbá tetted a megszokott, napi étrended. Egy kis kreativitással különleges íz világú és változatos textúrájú salátákat állíthatsz össze. Néhány tipp ebben segíthet most!

A foci a konyhában kezdődik?

A mai sztárfocisták étrendje szigorú elvekre épül. A sporttáplálkozás fejlődött, a klubok már nemcsak dietetikusokat, hanem “teljesítményséfeket” alkalmaznak, akiknek az a feladatuk, hogy győztes formát és magas teljesítményt segítő fogásokat készítsenek a csapatoknak, s egyre nagyobb figyelmet kapnak a mérkőzések utáni gyulladáscsökkentő ételek is.

Édesség krumpliból? Igen!

Édesség egy krumpliból? Igen! Az édesburgonyáról gyűjtött tapasztalatok és receptek mindenkinek jól jöhetnek, akik foglalkoznak azzal, hogy mit esznek.

Gránátalma "fröcskölés mentesen"

A gránátalma egy olyan gyönyörű bordó gyümölcs, ami rengeteg magot rejt magában: egy átlagos méregtű gránátalmában közel 600 mag található. Ráadásul ezek a magok nemcsak ízletesek, hanem nagyon sok előnyös tulajdonságuk is van. Vajon melyek pontosan a gránátalma előnyei?

Búcsúzz el a jojó-effektustól!

Manapság sokan kezdenek bele pár napos, hetes sanyargató diétába a siker reményében. Viszont mint mindennek, ennek is böjtje van. A gyors, rövid idő alatt elért testsúlycsökkenés nem egészséges a szervezet számára. A lényeg a hosszútávon fenntartható életmód, amiből a jojó-effektust ki kell iktatnunk!