Menü

Mit tegyél, ha nem tudod begombolni a nadrágod?

A gyomorpanaszok kínzó tünetek. A hasfájás, haspuffadás, görcsök sosem jönnek jókor, s igen keserves perceket, órákat okozhatnak. Ha alkalmanként jelenik meg a probléma, akkor az étkezésünk nem megfelelő, ha azonban állandósul a panasz, akkor ételérzékenység is állhat a háttérben, feltétlenül orvoshoz kell fordulni.

Élelmiszereink közül puffasztó hatásúak lehetnek a keresztesvirágúak és a hüvelyesek, de akár az élesztő, vagy a tejtermékek és a glutén is. A jó hír az, hogy ha a nem megfelelő étrend a ludas, azon könnyen segíthetünk. Gyomorpanaszokra nagyon hatékonyak az emésztést segítő teák. A lelassult anyagcsere legjobb gyógyítója az édeskömény.

Ha odafigyelsz, mit eszel, és máris sokat tettél, hogy a kellemetlen tünetek eltűnjenek, hiszen bizonyos ételek, kifejezetten jó hatással vannak az emésztésre, ezeket érdemes fogyasztani.

A magas víztartalmú zöldségek és gyümölcsök, például a dinnye és a narancs segítenek a méreganyagok eltávolításában. A fokhagyma szuperélelmiszer, segít a máj zsírszintjét csökkenteni. A korpa és zab – amennyiben az ember nem érzékeny rájuk –magas rosttartalmuk miatt, nagyon sokat segíthetnek az emésztésben. A bogyós gyümölcsök alacsony cukortartalom mellett is ellátnak rostokkal, de székrekedés esetén hatásosabbak az aszalt gyümölcsök. Kisfiamnak, mindig aszalt szilvát adok ilyen esetben. A saláta és spenót, mint a legtöbb leveles zöldség nagyon hasznosak a szervezet számára, rengeteg ásványi anyagot tartalmaznak, a káposztaféléktől azonban óvakodjunk. A borsmenta, az édeskömény, a kamilla és gyömbér azonnali gázcsökkentő hatással bírnak, és teaként bármikor fogyaszthatjuk főzetüket. Az uborka természetes vízhajtó, és segíti a méregtelenítést. Kalóriatartalma elenyésző, a diétázók kedvelt étele.

Nincs rosszabb annál, ha már be sem tudjuk magunkon gombolni a kedvenc farmerünket, viszont már másnapra laposabb lesz a hasad, ha elkerülöd a puffasztó ételeket és megfogadod a fenti tanácsokat, most következő tippeket:a jövőben a több rost lesz a megoldás, például reggeli zabkása vagy müzli, gyümölcsökkel. Ebédhez és vacsorához fogyasszunk sok főtt zöldséget, együnk kevesebb csípős ételt. A kapor, bazsalikom, menta, zsálya, tárkony és a rozmaring sokkal jobban kíméli a gyomrot, mint a feketebors, a chilipor, a csípős szószok vagy éppenséggel az ecet.

Talán nem gondoltál erre, pedig fontos: rágózz kevesebbet! A rágógumizás közben levegőt nyelünk, ez a levegő pedig beszorul a beleinkbe és felfúvódást, puffadást okoz. Ha kímélni akarod a gyomrod, használj kevesebb édesítőszert, a mesterséges édesítőket pedig teljesen iktasd ki. A kevesebb szénhidrát is megoldás lehet, kerüld a finomított változatokat! Borsót, babot, hüvelyeseket, káposztát ne fogyasszunk, rengeteg gázt tud termelni a beleinkben. Kerüld a tejtermékeket, nagyon kellemetlen gyomorpanaszokat tudnak okozni. A legfontosabb tanács pedig a több mozgás, melynek hatására felszabadulhat a beleinkbe szorult levegő, ráadásul feszültséget is csökkenthetünk és könnyebben megszűnik a puffadás is és egy sor további jótékony hatással bír. A folyadékfogyasztás fontosságát nem győzzük eléggé hangsúlyozni: a szervezetnormális működéséhez elengedhetetlen a megfelelő hidratáltság. Kerüljük a sav-problémákat okozó italokat, mint például a kávé, a tea, az alkohol, sőt egyes gyümölcslevek is savasítanak.

A végére hagytam a számomra legjobb hírt: együnk több banánt. Nem nagyon hat meg, hogy mennyi szénhidrát van benne, én minden délelőtt eszem egyet, vagy akár kettőt is, mert rengeteg fontos tápanyag van benne, remekül felszívja a gyomrunkban lévő víztöbbletet,tele van káliummal és magnéziummal, egyébként meg laktató is és nagyon finom, ráadásul egész évben elérhető.

Aki szenvedett már gyomorpanaszoktól, voltak emésztési gondjai (kinek nem) annak mindenféleképpen érdemes ezután tudatosan felépíteni a napi étrendjét. Kerüljük a rengeteg élelmiszeradalékot és értéktelen összetevőt tartalmazó késztermékeket és kombináljuk a jótékony hatásúakat, a könnyen emészthető ételeket. Fűszerezzünk helyesen, igyunk meleg gyógyteákat, sok vizet, vegyünk gyömbért, használjunk petrezselymet, együnk fokhagymát, ismerkedjünk meg a borsmentaolajjal és mozogjunk sokkal, sokkal többet!

Nyári diákmunkák

Ahogy beköszönt a nyári szünet, a diákokra rászabadul a két és fél hónapnyi szabadidő, amivel olykor nem is tudnak mit kezdeni. A bulizás, nyaralás és fesztiválozás sokba kerül, így érdemes elgondolkodni azon, hogyan kereshetik meg a rávalót.

Néhány hiba, amit elkövetünk szépségápolásnál

Számtalan médiumban hallani-látni-olvasni arról, hogyan ápoljuk bőrünket, hajunkat, milyen kencéket, kozmetikumokat kenjünk magunkra, hogy sminkeljünk. De ritkán esik szó azokról a mindennapi szépségápolási szokásainkról, amelyek –valójában- káros hatással vannak ránk. Nézzünk néhány hibát, amit ilyenkor elkövethetünk.

Két ízletes étel zsenge zöldbabból

Ha van a kertedben zöldbab, vagy nincs, de szereted, akkor ideje, hogy pár új receptet is kipróbálj. Szerencsére rengeteg módon fel lehet használni, így a kreativitásodat most a konyhában is kiélheted.Recept tippek következnek...

...meg a kakaósat, a fahéjasat, a lekvárosat....

Édesen és sósan is fogyasztjuk. Számtalan verziója létezik. Elkészítése országonként más és más. A legkedveltebb töltelékek a kakaó, fahéj, túró, mák, különböző pudingok. Sós változata közül ismert: a hortobágyi húsos palacsinta, de gombával, és más zöldségekkel megtöltve is elkészíthető. Gyerekkorodban melyik volt a kedvenced?

Nyári túlélőcsomag, melyet érdemes mindig magunkkal vinni

A víz és a naptej, csak az alapkellék a táskába. Mit vigyünk még, ami akár életmentő is lehet?