Menü

3 bevált házi megoldás napallergiára

A nyári napsugarak megérkezésének sajnos nem mindenki tud egyformán örülni. Az aki napallergiától szenved, és a meleg megérkezésével azonnal pöttyök jelennek meg a bőrén is, biztos, hogy kicsit kevésbé várta a jó időt. Szerencsére vannak olyan módszerek, amikkel a napallergia tünetei enyhíthetőek, így a napallergiások is élvezhetik a nyarat.

A napallergia ellen a legjobb, ha megelőzöd

Aki találkozott már a napallergia tüneteivel, az tudja, hogy ha megjelennek, a kezelésük már elég kellemetlen lehet. Éppen ezért a napallergia ellen az a legjobb, ha nem is hagyod, hogy a nap kifejtse a bőrre gyakorolt káros hatásait. Az egészséged megőrzése érdekében a naptej használata egyébként is erősen ajánlott, napallergiásoknak pedig egyenesen kötelező! Próbáld kerülni a nagyon erős napfényt, inkább csak a reggeli vagy késő délutáni órákban menj a szabadba, amennyiben ezt teheted, és tartsd észben, hogy az üveg is átengedni az UV-sugarakat, így a zárt térben sem feltétlenül vagy védett a napallergia ellen. A magas faktorszámú naptej a bőrre kenve kiszűri a nap káros sugarait, így mindenképpen segíthet csökkenteni vagy megszüntetni és megelőzni is a napallergia tüneteit.

Napallergia kezelése gyógynövényekkel

A napallergia kialakulhat akár bizonyos gyógyszerek mellékhatása, betegségek tüneteként is. Ezeket mindenképpen érdemes feltárni, addig pedig – természetesen a megfelelő faktorszámú naptej használata mellett – a napallergia tüneteit gyulladáscsökkentő gyógynövényekkel is enyhítheted. Az aloe verát, körömvirág, kamilla vagy perilla kivonatot tartalmazó gyógynövénykrémek például mind nyugtató hatással vannak a bőrre, így a napallergia tüneteit is enyhítik, segítik a bőr regenerálódását, így napozás után is javasoltak, bár ez a tevékenység eleve nem ajánlott azoknak, akiknek napallergiája van. A gyógynövényes krémeket érdemes lehet magadnak kikeverni vagy gyógyszertárban beszerezni, illetve vásárláskor alaposan áttanulmányozni az összetevőket: a napallergia tünetei egyébként is irritálttá teszik a bőrt, ügyelj rá, hogy fölösleges tartósítószerek, mesterséges illatanyagok már ne kerüljenek a bőrre.

Az antioxidánsok semlegesíthetik a napallergia tüneteit

Az antioxidánsok és vitaminok szedése sok napallergiásnak segítettek már a fényérzékenység megszüntetésében vagy enyhítésében, és bár ártani biztosan nem ártasz vele, érdemes óvatosnak maradni, és nem ezekre bízni a napvédelmet.

A béta-karotin például antioxidáns hatása révén csökkentheti az UV-sugárzás bőrkárosító hatásait, de ez természetesen korántsem jelenti azt, hogy védelmet jelent a naptól, és ne lenne szükséged naptejre.

Sok napallergiás úgy tapasztalja, hogy az A-, E- és C-vitaminok pótlása is segít, hogy a napallergia tünetei ne, vagy csak később jelentkezzenek, nem szabad azonban abba a hamis illúzióba kerülnöd, hogy a vitaminokkal pótolható lenne a napvédelem.

Annyi bizonyos, hogy ezek a vitaminok jótékony hatással vannak a bőrre, ha pedig nincsenek betegségeid, jó általános állapotú az egészséged, akkor az allergiás reakciók is később jelentkezhetnek, de a naptej használatáról a vitamindús táplálkozás mellett sem szabad elfeledkezned, máskülönben nem csak a napallergia tüneteit, de a bőrrákot is kockáztatod.

Forrás: bien.hu

5 jó tanács az irodai ülőmunka egészségkárosító hatása ellen

Bár az állómunkánál kényelmesebbnek tűnhet, a folyamatos ülőmunka közel sem veszélytelenebb az egészségünkre nézve.

Minden, amit a B7-vitaminról tudni érdemes

A B7-vitamin vagy közismertebb nevén biotin, egy vízben oldható vitamin, amely elengedhetetlen a test normális anyagcseréjéhez és működéséhez. De vajon tudjuk-e milyen mennyiségre van szükségünk belőle, és azt hogyan tudjuk bevinni a szervezetünkbe?

Immunrendszerünk védelme

A nyárias időjárás ellenére mégiscsak ősz van, ami kedvez a vírusos megbetegedéseknek. Ha nem szeretnénk ezek áldozatául esni, akkor védenünk kell magunkat és a szervezetünket.

Hagyd magad aludni!

Abban a rohanó világban, amiben élünk, nem az alvás szerepel az első helyen a fontossági sorrendben. Pedig az alvás, a pihenés alapvető dolog, létszükséglet, az egészséges életünk alapja és egy fontos hormon termelődésének az ideje. Jó hír azonban, hogy megfelelő táplálkozással ezen is segíthetünk!

Kismamából egyből bombanő. De miért is?

Szülés után a legtöbb nő nagy félelme, hogy nem tudja majd visszanyerni a teherbeesés előtti súlyát, ami érthető, de semmiképp sem szabad azonnal kemény edzésekbe és szigorú diétába kezdeni. Vajon tényleg az az elvárás, hogy szupermodellként nézzen ki egy frissen szült anyuka?