Menü

Mit sportoljak? – II. Jóga

A keleti kultúra jelen van köztünk a gasztronómiában, építészetben, életfelfogásban, és a jóga, csak egy a Távol-Kelet csodálatos adományai közül. Sokan azt hiszik, hogy nem igazi sport, hiszen nem jár feltornázott pulzusszámmal, ellenkezőleg, nyugalom és higgadtság szükséges hozzá.

Az első, amit egy jógaoktatás során átvesztek, a helyes légzés. Sokan nem is gondolják, hogy a légzéstechnikáknak milyen fontos szerepe van. Pedig, másképp kell venni a levegőt egy elmélyült állapotban, mint egy kiadós futás után, vagy beszéd közben. Ha helyesen lélegzel, az már közelebb visz ahhoz, hogy sikerüljön ellazulni. Fontos, hogy engedd az oktatónak, hogy kicsit átformálja a tudatodat , ilyen téren.

A következő lépés ugyanis: a gondolkodás. Persze nem kell rögtön tibeti szerzetessé válnod ahhoz, hogy eredményesen részt vehess egy jógaórán. A lényeg a hozzáállásban van. Ha jógázni mész, tudnod kell, hogy ezt nem lehet csak félgőzzel csinálni. A gondolataiddal, érzéseiddel együtt, száz százalékosan jelen kell lenned, ha azt szeretnéd, hogy az ottléted sikeres legyen. Ehhez mindenféle haragot és kényszert el kell engedni, hiszen ezek a légzésedre, tartásodra is negatív hatással vannak.

Ha jógázni mész, fontos tudatosítani magadban, hogy az erőlködés nem segít. Valószínűleg nem fog minden elsőre menni, de az oktató azért van, hogy meg tudja neked mondani, mutatni, hogyan tudod felvenni az adott pozíciókat. Ehhez nagyon kell koncentrálni, tehát mással való foglalkozásnak ott nincs helye.

Sokat segíthetsz magadon, ha otthon is gyakorolsz. Nem kell mindenféle nyaktörő mutatványba belekezdeni a nappalid közepén, elég, ha minden nap 10-15 percet meditációra szánsz, és csak a légzésedre figyelsz. Ha elég kitartó vagy, egy idő után a légzés és a nyugalom is természetessé válik. Így tudod magadat is fejleszteni.

A jóga hatása megmutatkozik a szellemi képességeid terén, az emberi kapcsolataid terén, de az ízületek épségében is. A gyakran fájó, sajgó testrészekre kitűnő hatással van. Tehát, ha van a lakóhelyeden vagy a közelében jógastúdió, mindenképpen látogasd meg!

Hagyd abba a kényszerevést!

A kényszer okozta étkezést egyfajta pótcselekvésnek nevezhetjük, hiszen ez a tevékenység mindig kompenzálni próbál valamit, általában lelki problémát. A kényszerevés gátat szab a diétának, fogyókúrának, nem is kérdés: mielőbb le kell szokni róla. De hogyan?

Nyújtás tökéletesítésének módszerei

Mint tudjuk a sport elengedhetetlen része a bemelegítés és a nyújtás. Sokan az idő hiányára való tekintettel elhanyagolják ezeket és egyből a futópadra ugranak. Viszont, hogyha jól végiggondoljuk, például a munkából hazaérve is általában leülünk egy percre és megállunk egy picit, ami segít abban, hogy ráhangolódjunk az elkövetkezendő feladatra. Testünk hálás lesz nekünk, hogyha időt szánunk rá. Ezért a továbbiakban bővebb információkat kaphatsz arról, hogyan tudhatod az edzésed végén az i-re a pontot tenni.

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Mesterséges édesítőszerek – inkább ne!

A legújabb kutatások szerint a sokak által előnyben részesített mesterséges édesítőszerek mégsem annyira kedvezőek. Az emésztő szervrendszerünk mikroorganizmusai ugyanis nem tolerálják ezeket az anyagokat. Új kutatási eredmények következnek.

A sikeres életmódváltás három fő szabálya

Amikor diétáról írunk, nem két hónapos fogyókúráról beszélünk. Életmódváltásról van szó, ami élethosszig tart. Hogy mindez sikeres legyen és hosszú távú, ehhez fejben is rendet kell tenni, s megfogadni három fő szabályt!