Menü

Mit sportoljak? – II. Jóga

A keleti kultúra jelen van köztünk a gasztronómiában, építészetben, életfelfogásban, és a jóga, csak egy a Távol-Kelet csodálatos adományai közül. Sokan azt hiszik, hogy nem igazi sport, hiszen nem jár feltornázott pulzusszámmal, ellenkezőleg, nyugalom és higgadtság szükséges hozzá.

Az első, amit egy jógaoktatás során átvesztek, a helyes légzés. Sokan nem is gondolják, hogy a légzéstechnikáknak milyen fontos szerepe van. Pedig, másképp kell venni a levegőt egy elmélyült állapotban, mint egy kiadós futás után, vagy beszéd közben. Ha helyesen lélegzel, az már közelebb visz ahhoz, hogy sikerüljön ellazulni. Fontos, hogy engedd az oktatónak, hogy kicsit átformálja a tudatodat , ilyen téren.

A következő lépés ugyanis: a gondolkodás. Persze nem kell rögtön tibeti szerzetessé válnod ahhoz, hogy eredményesen részt vehess egy jógaórán. A lényeg a hozzáállásban van. Ha jógázni mész, tudnod kell, hogy ezt nem lehet csak félgőzzel csinálni. A gondolataiddal, érzéseiddel együtt, száz százalékosan jelen kell lenned, ha azt szeretnéd, hogy az ottléted sikeres legyen. Ehhez mindenféle haragot és kényszert el kell engedni, hiszen ezek a légzésedre, tartásodra is negatív hatással vannak.

Ha jógázni mész, fontos tudatosítani magadban, hogy az erőlködés nem segít. Valószínűleg nem fog minden elsőre menni, de az oktató azért van, hogy meg tudja neked mondani, mutatni, hogyan tudod felvenni az adott pozíciókat. Ehhez nagyon kell koncentrálni, tehát mással való foglalkozásnak ott nincs helye.

Sokat segíthetsz magadon, ha otthon is gyakorolsz. Nem kell mindenféle nyaktörő mutatványba belekezdeni a nappalid közepén, elég, ha minden nap 10-15 percet meditációra szánsz, és csak a légzésedre figyelsz. Ha elég kitartó vagy, egy idő után a légzés és a nyugalom is természetessé válik. Így tudod magadat is fejleszteni.

A jóga hatása megmutatkozik a szellemi képességeid terén, az emberi kapcsolataid terén, de az ízületek épségében is. A gyakran fájó, sajgó testrészekre kitűnő hatással van. Tehát, ha van a lakóhelyeden vagy a közelében jógastúdió, mindenképpen látogasd meg!

Utazós diéta

Nyáron, amikor sokan nyaralni mennek, különösen jogos a kérdés, hogy vajon utazás alatt hogyan lehet megoldani a diétát.

Hizlalhat a kalóriaszámlálóson alapuló diéta

Ha a fogyás a célod, akkor értelemszerűen szénhidrátból kevesebbet kell bevinned a szervezetedbe. Vagyis jobban jársz, ha a kalóriaszámlálás helyett inkább a tápanyagok bevitelére koncentrálsz.

Hogyan fogytak régen?

Diétás hóbortok és divatirányzatok, módszerek jöttek és mentek az évek során, de a fogyókúrás törekvések már évszázadok óta velünk vannak. Lássuk a régebbi módszereket, melyek közül némelyik semmiképp sem követendő, sőt egyenesen hajmeresztő!

Lassú anyagcsere tipikus okai

A normális anyagcsere alapvető szempont az egészséges testtömeg fenntartása szempontjából. A testünk ebben a tekintetben olyan, mint egy számítógép, vagy fordítva? Minél kevesebb program fut a háttérben, annál gyorsabban reagál az aktuális kihívásokra.

Az ételfüggőség kialakulásának rejtett okai

Ételfüggőség kínoz? Szinte nincs olyan nap, hogy ne kívánj meg egy kis csokit, egy kis sós rágcsálnivalót? Lehet, hogy teljesen mást kíván a szervezeted!